Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-20, 13:51
  #7717
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du ser väl för helvete hur landet ser ut? Vi har haft massinvandring i flera decennium, och vilka har röstat för det? Jo en mycket stor majoritet svenskar. Vid senaste valet röstade över åttio procent för fortsatt massinvandring. Är du efterbliven?
Nej, jag klarar dock hålla en vänlig ton genom en diskussion.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är inte svar på frågan. Förstod du inte frågan? Du är mer än lovligt korkad så det förvånar mig inte isf. Jag upprepar: Varför utmärker Sverige sig avseende massinvandring i jämförelse med andra EU-medlemsländer?
Vi är med ui EU, hur menar du det hjälpt för att stoppa massinvandringen? Du argumenterar mot dig själv. Igen. försök hålla vettigare ton.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Förvånar mig inte att du inte klarar av att googla heller. Du har fått uppgifter av mig, klarar du inte av att googla med de uppgifter jag gav dig så är du ointressant som samtalspartner. Jag repeterar uppgifterna: Brexit har redan kostat UK mer än UKs alla EU-medlemsavgifter.
Jag tänker inte hjälpa dig ta fram underlag för ditt nonsenspåstående. Tyder detta som att du inte har något att komma med.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag är inte vänster (inte höger heller för den delen). Jag repeterar än en gång. Svensk borgerlighet är ett totalt misslyckat projekt som inte på över etthundra år haft något som helst inflytande över svensk politik (förutom under Reinfeldt).
Ok, du tillhör ingen sida men gillar globala regeringar. Spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Nonsens som inte förtjänar svar.
Eller nåt som du inte kan svara på.


Om du jobbar för att skapa EU-motstånd genom någon sorts false-flag strategi så lyfter jag på hatten!
Citera
2020-08-20, 13:56
  #7718
Avstängd
wwrs avatar
Tyvärr hinner jag inte gå in i diskussionen nu.

Men den enorma upplåning som EU just genomfört. € 750 mdr (bland annat) som skuldsätter oss till 2058, är ett tillräckligt skäl att lämna EU. Våra länder förlorar kontroll till storfinansen. Och detta kan bara vara en början. Storbritannien höll emot men nu är de snart borta. De visste säkert vad som.var på gång, tidigt.
Citera
2020-08-20, 14:16
  #7719
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Nej, jag klarar dock hålla en vänlig ton genom en diskussion.

Du slog själv an tonen när du i ditt tidigare inlägg skrev:

Citat:
Att från vänsterhåll påstå att högern är hjärndöd stinker av Dunning-Kruger

Du kommer inte ihåg det alltså? Är du dement till på köpet? Inte konstigt att svensk höger inte presterat överhuvudtaget någonting politiskt signifikant på över hundra år när den utgörs av sådana som dig. Har du röstat SD de senaste decennierna eller har du röstat för massinvandring? Svara på frågan, eller var den för svår för dig?

Citat:
Vi är med ui EU, hur menar du det hjälpt för att stoppa massinvandringen? Du argumenterar mot dig själv. Igen.

När skrev jag att EU hjälpt Sverige att stoppa massinvandringen? Massinvandringen beror på svenska stolpskott som röstat Sjuklöver. Den har inte ett jävla dugg med EU att göra. Kan du räkna till tre?

Citat:
Jag tänker inte hjälpa dig ta fram underlag för ditt nonsenspåstående. Tyder detta som att du inte har något att komma med.

Du klarar alltså inte av att klippa och klistra och sedan googla? Vilken överraskning. Brexit har oavsett din oförmåga redan kostat UK mer än UKs alla EU-avgifter tillsammans. Vilket säger det mesta om vilket idiotiskt projekt Brexit är.

Citat:
Ok, du tillhör ingen sida men gillar globala regeringar. Spännande.
Eller nåt som du inte kan svara på.

Jag röstar på det parti som eftersträvar fungerande internationella samarbeten vilket slutligen kommer att leda fram till en världsregering och som samtidigt förstår det osunda med att fylla Sverige till bredden med utomeuropeiska manliga analfabeter. Sverige borde ha fått vara ett föredöme för världen med en genomtänkt migrations- och assimilationspolitik, men så blev det tyvärr inte.

Jag är alltså partilös och röstar istället taktiskt. SD i riksdagsval och M i EU-val

Min främsta anledning till att rösta för EU-medlemskapet var att jag då hade insett att svenskar i gemen är otroligt dumma i huvudet och att de inte klarar av att styra sitt land på egen hand. Detta har svenskarna sedermera bekräftat gång efter gång med dumhet på dumhet.

Vad det gör mig enligt dig struntar jag högaktningsfullt i. Jag kan dock inte se att det kvalificerar mig som antingen höger eller vänster. Jag sympatiserar med såväl höger- som vänsteråsikter.

Citat:
Om du jobbar för att skapa EU-motstånd genom någon sorts false-flag strategi så lyfter jag på hatten!

Du försöker alltså skoja till det efter att totalt ha gjort bort dig i tråden. Föga förvånande misslyckas du även kapitalt med detta.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2020-08-20 kl. 14:44.
Citera
2020-08-21, 12:22
  #7720
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
...
Ok, detta leder ingen vart. Kom med underlag för brexitkostnaden om du vill diskutera som en vuxen.
Citera
2020-08-28, 00:30
  #7721
Avstängd
wwrs avatar
Man diskuterar underlättade transporter mellan NY och London, som betraktas som lågriskområden.

Det verkar redan ha börjat. Storbritannien knyts hårdare till USA men de slipper EU-vansinnet. (Eurokris, flyktingkris, klimatregleringar, enorm belåning pga Corona, höga avgifter, omfattande lagstiftning ...)

Citat:
An “air bridge” between the Big Apple and Big Ben is being discussed by the US and UK as a possible means for travelers to sidestep quarantine rules amid the coronavirus pandemic, according to a report.

Officials are studying plans for regional “air bridges” that would allow visitors from “low-risk” areas such as New York City to cross the pond to Britain, The Telegraph reported.

New York has brought its seven-day infection rate down to just 7.2 cases per 100,000, which is below the UK’s 11.3, but remains “red listed” — forcing American visitors to quarantine for 14 days, according to the outlet.

“There are discussions going on at a very senior level around opening up London and New York. They are at a very early stage but it is vital to get business going with a major trading partner especially as we near Brexit,” a source told The Telegraph
https://nypost.com/2020/08/27/nyc-to...uk-report/amp/
Citera
2020-09-01, 23:54
  #7722
Medlem
Kan någon bringa klarhet i huruvida brexit ska förlängas med 6 månader med hänseende till tullformaliteter? jag fick höra detta från en vän nyligen
Citera
2020-09-02, 08:10
  #7723
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goldgold
Kan någon bringa klarhet i huruvida brexit ska förlängas med 6 månader med hänseende till tullformaliteter? jag fick höra detta från en vän nyligen

Det verkar inte hända, såvida det inte har skett någon drastisk ändring de senaste 24 timmarna, för Boris verkar köra med huvudet före att det blir en hard brexit den 1:a Januari
Citera
2020-09-07, 11:04
  #7724
Medlem
Storbritanniens premiärminister Boris Johnson har satt en ny bakre tidsgräns för handelsförhandlingarna med EU inför samtalen som fortsätter i London på måndagen. Johnson vill ha ett avtal senast den 15 oktober - om så inte sker lämnar britterna förhandlingsbordet.
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/...u-avtal-senast

Den totala kollapsen är nära förestående.
Citera
2020-09-07, 11:18
  #7725
Medlem
Förhandlingarna befinner sig i ett risigt läge och Barnier, ledande inom EU:s förhandlingsteam, anklagar nu öppet den brittiska sidan för att hela tiden försöka kräva "the best of both worlds", dvs att både få äta kakan och ha den kvar.

Att man skulle få ihpp ett vettigt och sammanhållet avtal till den 15 oktober verkar inte troligt. I praktiken har Boris-gänget målat in sig i ett hörn, och ett slutresultat med i stort sett enbart WTO-regler (i media kallas detta förskönande för "an Australia deal") verkar nu allt mer troligt. Vilket naturligtvis skulle sända chockvågor genom det brittiska näringslivet, inte minst både industrin och finanssektorn: den senare är landets verkliga ekonomiska ryggrad. Vilket har påpekats hundratals gånger här i tråden.
Citera
2020-09-07, 11:34
  #7726
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Förhandlingarna befinner sig i ett risigt läge och Barnier, ledande inom EU:s förhandlingsteam, anklagar nu öppet den brittiska sidan för att hela tiden försöka kräva "the best of both worlds", dvs att både få äta kakan och ha den kvar.

Att man skulle få ihpp ett vettigt och sammanhållet avtal till den 15 oktober verkar inte troligt. I praktiken har Boris-gänget målat in sig i ett hörn, och ett slutresultat med i stort sett enbart WTO-regler (i media kallas detta förskönande för "an Australia deal") verkar nu allt mer troligt. Vilket naturligtvis skulle sända chockvågor genom det brittiska näringslivet, inte minst både industrin och finanssektorn: den senare är landets verkliga ekonomiska ryggrad. Vilket har påpekats hundratals gånger här i tråden.
Antingen är man med i EU och följer dess regler eller inte. Det kan inte ens djävulens tvillingbror Boris ändra på

Storbritannien måste nu handla med i genomsnitt 2.5 % tullar in i EU samt flytta bankpersonal till Europa.

Storbritannien går nog under av detta
(Ironi)

De skrattar hela vägen till banken när de inte längre betalar 200 miljarder om året och slipper vara med och dela på €540+€750 mdr=13.000 miljarder kronor skuldsättning bara i år (liten avskedgåva kanske de måste ge oss)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-07 kl. 11:49.
Citera
2020-09-07, 11:50
  #7727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Antingen är man med i EU och följer dess regler eller inte. Det kan inte ens djävulens tvillingbror Boris ändra på

Storbritannien måste nu handla med i genomsnitt 2.5 % tullar in i EU samt flytta bankpersonal till Europa.

Storbritannien går nog under av detta
(Ironi)

Du har uppenbarligen ingen aning om hur sådant här fungerar, eller vilka slags prioriteringar t ex banker och storföretag gör. Om finansindustrin och bankerna flyr från London till kontinenten, samtidigt som det blir köer och tullavgifter för typ allting vid gränserna, så är landet bakbundet och rökt för lång tid framåt.

2.5% är f ö endast grundavgiften. EU kommer att kunna slänga på mer tullar på när och vad de vill i fråga om britternas export till dem, utan förvarning.

Du är fullständigt patetisk i ditt blinda hat mot EU.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-07 kl. 11:53.
Citera
2020-09-07, 12:46
  #7728
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du har uppenbarligen ingen aning om hur sådant här fungerar, eller vilka slags prioriteringar t ex banker och storföretag gör. Om finansindustrin och bankerna flyr från London till kontinenten, samtidigt som det blir köer och tullavgifter för typ allting vid gränserna, så är landet bakbundet och rökt för lång tid framåt.

2.5% är f ö endast grundavgiften. EU kommer att kunna slänga på mer tullar på när och vad de vill i fråga om britternas export till dem, utan förvarning.

Du är fullständigt patetisk i ditt blinda hat mot EU.
Jag tror EU får WTO på sig om de försöker med några strafftullar mot britterna. Så skall ju inte någon part agera. Båda skall ju försöka hjälpa varandra.

Fransmännen skapar säkert fina köer när la gendarmerie skall försöka klura ut om le poulet varit doppad i klor eller inte. Vi får nog bidra till förstärkt bevakning av gränsen. "Vad säger du François, luktar det inte lite misstänkt klor om denna poulet?"

Jag fick med ett edit också.

De skrattar hela vägen till banken när de inte längre betalar 200 miljarder om året och slipper vara med och dela på €540+€750 mdr=13.000 miljarder kronor skuldsättning bara i år (liten avskedgåva kanske de måste ge oss)

De har redan börjat trösta sig med att förhandla fram ett handelsavtal med USA eftersom vi EU-länder är förbjudna att förhandla med andra länder om handel.

/Your friendly neighborhood EU hater
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-07 kl. 13:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback