Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-07-28, 05:20
Medlem
stelexs avatar
Kanske väldigt offtopic, men skriver det ändå
Inom sjukvården är tatueringar ingen fördel när det gäller röntgen.
Citera
2020-08-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Kanske väldigt offtopic, men skriver det ändå
Inom sjukvården är tatueringar ingen fördel när det gäller röntgen.

” Vid magnetkameraundersökning kan det i vissa fall uppstå värmekänsla i tatuerade hudområden. Men det brukar inte vara något hinder för att genomföra undersökningen. Vid vanlig skelettröntgen eller datortomografi är det inga problem.

Den största risken med tatuering är allergiska reaktioner eller andra skadliga effekter av färgpigmentet som sprutas in i huden.”

Nåt förutom det som 1177 glömt informera om?
Citera
2020-08-16, 08:04
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
” Vid magnetkameraundersökning kan det i vissa fall uppstå värmekänsla i tatuerade hudområden. Men det brukar inte vara något hinder för att genomföra undersökningen. Vid vanlig skelettröntgen eller datortomografi är det inga problem.

Den största risken med tatuering är allergiska reaktioner eller andra skadliga effekter av färgpigmentet som sprutas in i huden.”

Nåt förutom det som 1177 glömt informera om?
Tror snart att jag genomgått röntgen på de flesta kroppsdelar så jag minns inte när en läkare sa det till mig inför en operation. Han sa att det kan vara problem med tatueringar och att man ibland kan få felaktiga resultat. Så tatueringar var inte alls omtyckta inom sjukvården enligt honom. Om det stämmer vet jag tyvärr inte? Men varför han skulle ljuga känns också märkligt. Själv har jag inga tatueringar.
Senast redigerad av stelex 2020-08-16 kl. 08:08.
Citera
2020-09-07, 12:36
Medlem
Ingen som kommit fram till något?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem