2020-08-27, 12:23
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte.snell
Det där går inte ihop med min erfarenhet, bara på klass 3 var det nära 20%, klass 1 = 90%, klass 2 50%. Självklart kan jag inte tala för alla anstalter och alla typer av brott dock.

Det tar ju slut på historier liksom.. sen glömmer folk bort vilka de har berättat sina anekdoter för redan så de bara kör dem om och om igen. Inte konstigt iofs när man har en sysselsättning som är 1 timma jobba och X timmar sitta och tjöta. Sen är många intagna riktiga IQ fiskmåsar, lycka till att hålla en vettig konversation med nån som pundat bort varenda hjärncell. Har hört många roliga historier om hur det var förr i tiden däremot när det verkade vara mer av en total lekstuga inom kriminalvården och mindre säkerhet. Nu är allt för tight

Jag har suttit på Hällby o Saltvik som varit klass 1or

Hällby var de nog närmare 50/50 och Saltvik 60% svenskar när jag var där o de lilla man såg 😂

Glömmer ? IQ fiskmås de var elakt mot måsarna snarare som guldfisk som pundat bort allt 😂👍

Ja de var bättre förr men lekstuga för vuxna är det ( typ 6 årsverksamhet )

Inte nog med att samma historier inte tar slut dom ändras med 😂
Citera
2020-08-27, 19:26
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
På klass 1 är det långt mellan de svenska namnen.

Delvis håller ja med . Vissa avdelningar är man ensam svensk på
Citera
2020-09-05, 13:26
Bannlyst
Är det rena rama drömmen som bordtennis-fantast att få sitta i svenskt fängelse? Gärna 15 år.

Känns som att jag skulle få spela bordtennis varje dag i timmar. Sedan tar man sig en kaffe och sitter på sitt rum och mysar.

Och på vintern, när det råder snöstorm, då är det ännu mysigare inne i sin cell.

Jag antar att frukost, lunch och middag bjuder på rejält god mat.
Citera
2020-09-05, 23:00
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Är det rena rama drömmen som bordtennis-fantast att få sitta i svenskt fängelse? Gärna 15 år.

Känns som att jag skulle få spela bordtennis varje dag i timmar. Sedan tar man sig en kaffe och sitter på sitt rum och mysar.

Och på vintern, när det råder snöstorm, då är det ännu mysigare inne i sin cell.

Jag antar att frukost, lunch och middag bjuder på rejält god mat.

Ja ... Om du hittar nån o spela pingis me ...

Straff lindring

God ... Njaae är de självförvaltning kan du ha riktig tur ... Annars nej det är knappt ätbart
Citera
2020-09-06, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Ja ... Om du hittar nån o spela pingis me ...

Straff lindring

God ... Njaae är de självförvaltning kan du ha riktig tur ... Annars nej det är knappt ätbart

Okej.

Ja detta med svenska fängelser, vi som inte suttit där, vi har väl våra fördomar. God mat (som kanske inte alls är god, precis som du säger). Tråkigt att höra om bordtennisen.
Citera
2020-09-07, 01:29
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Okej.

Ja detta med svenska fängelser, vi som inte suttit där, vi har väl våra fördomar. God mat (som kanske inte alls är god, precis som du säger). Tråkigt att höra om bordtennisen.

Det är inget o eftersträva o sitta inne . Ja har tyvärr suttit 2 ggr + oskyldigt häktad

Kanske låter okej på de flesta men nästan ingen nämner tristessen som råder . Det är ett rent helvete för sitta och kolla på tv hela dagarna och dricka kaffe med till största delen puckon de finns folk som är vettiga på insidan men majoriteten är ju ... Totalt hjärndöda .

Ska du prova på att sitta inne gör de 2v eller en månad ( typ rattfylla eller nåt annat skitbrott ) ja lovar dig du kommer va less redan efter en vecka
Citera
2020-09-08, 00:16
Medlem
[quote=TattooedFucker|72845673]Det är inget o eftersträva o sitta inne . Ja har tyvärr suttit 2 ggr + oskyldigt häktad

I tidigare inlägg har du ju skrivit att du suttit på en jävla massa ställen samt tips och råd till andra i denna tråd om vart det är bäst om man har möjlighet att välja.
Citera
2020-09-08, 01:12
Medlem
TattooedFuckers avatar
[quote=TorstensPlaskdamm|72855463]
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Det är inget o eftersträva o sitta inne . Ja har tyvärr suttit 2 ggr + oskyldigt häktad

I tidigare inlägg har du ju skrivit att du suttit på en jävla massa ställen samt tips och råd till andra i denna tråd om vart det är bäst om man har möjlighet att välja.

Stämmer .

Suttit 2 vändor dock blivit flyttad en jävla massa

1a vändan

Svartsjö ca 2.5 mån
Tillberga ca 45 min
Västervik norra 3 månader
Visby 3v

2

Sörbyn 1 månad
Saltvik 1 dygn
Tillberga knappt 20 min
Hällby 2v
Täby 2v

På 10 mån och 3 mån . Plus oskyldigt häktad i ett par månader

Enligt kriminalvården . säkerhetsrisk och negativ ledare . Dvs vill ja ha min vilja igenom har jag lätt o få med mig folk ..enligt andra så är jag trevlig o rak . Ja slingrar mig inte och jag håller inte käften heller .
Senast redigerad av TattooedFucker 2020-09-08 kl. 01:17.
Citera
2020-09-09, 04:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fullafisken
På rödjan, som jag lämnade för ett kort tag sedan, där hade vi en kille som nyligen kommit dit från Kolmården. Han hade fått dela rum där, men med en person. Enligt honom är det dubbelbelagt i ca hälften av rummen där.

Rödjan är en riktigt trevlig anstalt. Känns lite som ett kolla. Sysselsättningen jag hade var görbra. Körde traktor, hjullastare och tog hand om kalvar.
Vad satt du inne för?
Vilka hamnar på "trevliga" anstalter?
Citera
2020-09-09, 23:56
Bannlyst
[quote=TattooedFucker|72855803]
Citat:
Ursprungligen postat av TorstensPlaskdamm

Stämmer .

Suttit 2 vändor dock blivit flyttad en jävla massa

1a vändan

Svartsjö ca 2.5 mån
Tillberga ca 45 min
Västervik norra 3 månader
Visby 3v

2

Sörbyn 1 månad
Saltvik 1 dygn
Tillberga knappt 20 min
Hällby 2v
Täby 2v

På 10 mån och 3 mån . Plus oskyldigt häktad i ett par månader

Enligt kriminalvården . säkerhetsrisk och negativ ledare . Dvs vill ja ha min vilja igenom har jag lätt o få med mig folk ..enligt andra så är jag trevlig o rak . Ja slingrar mig inte och jag håller inte käften heller .

Hällby när?sämsta stället
Vilken paviljong?
Citera
2020-09-10, 00:03
Medlem
Silltunnas avatar
Vad är det för priser i ”kiosken”? Ge exempel!
Citera
2020-09-10, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vad är det för priser i ”kiosken”? Ge exempel!

Exempel kolla pressbyrån samma priser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in