2020-08-31, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Enligt egen utsago är han fortfarande psykologistuderande. Hans presentation på Instagram, som bör vara uppdaterad, då han först nyligen blev tvåbarnsfar:

https://www.instagram.com/soranismail/?hl=sv
Det är givetvis bra om Ismail skaffar sig en universitetsutbildning. Psykologprogrammet kan vara bra om han begått de brott han anklagats för. Handlar mycket om självkännedom på olika plan. Alla ska få en chans att komma tillbaka oavsett brott/anklagelse för detta.
Citera
2020-09-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Förhöret med SI från ca min 45 i klippet. SI tycker att det är synd om honom och han har mått dåligt! Hade han relationen med den åtalade samtidigt som han hade en flickvän / sambo? SI har alltså blivit anmäld 3 gånger!

https://www.youtube.com/watch?v=h3PWZgsA_CY

Hur gick det inför rätta? Lyckades han få henne fälld för förtal eller så? Eller är det skjutet på framtiden?
Citera
2020-09-04, 17:04
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Alla ska få en chans att komma tillbaka oavsett brott/anklagelse för detta.

I så fall ska ju även Paolo Roberto behandlas lika rättvist. Det är synnerligen märkligt att MENA-rötägg som Soran Ismail blir förlåtna, när inte sydeuropeiska rötägg (som pöbeln kallar dom svarthåriga) blir det.
Citera
2020-09-04, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
I så fall ska ju även Paolo Roberto behandlas lika rättvist. Det är synnerligen märkligt att MENA-rötägg som Soran Ismail blir förlåtna, när inte sydeuropeiska rötägg (som pöbeln kallar dom svarthåriga) blir det.
Vet verkligen inte om Soran Ismail är "förlåten". Har inte sett honom på någon stå uppscen. Jag vidhåller att alla ska få en chans och givetvis även Roberto. Man kan inte ge yrkesförbud för dömda eller misstänkta brottslingar. Däremot blir det nog svårt för dem att vara frontfigurer i något sammanhang.
Citera
2020-09-04, 23:59
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hur gick det inför rätta? Lyckades han få henne fälld för förtal eller så? Eller är det skjutet på framtiden?

Ja, hon är dömd till skadestånd och villkorlig dom.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LAOn11/kvinna-doms-for-grovt-fortal-av-soran-ismail
Citera
2020-09-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Ja, hon är dömd till skadestånd och villkorlig dom.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/LAOn11/kvinna-doms-for-grovt-fortal-av-soran-ismail

Okay, men det han gjorde är åtminstone ute i den "vanliga" offentligheten nu, även om han inte blev fälld i domstol för det. Och förhoppningsvis kommer ännu fler att inse hyckleriet inom metoo-kampanjen när de jämför uppmärksamheten kring t ex Martin Melin med den totala tystnaden kring Soran.
Citera
2020-09-05, 00:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är givetvis bra om Ismail skaffar sig en universitetsutbildning. Psykologprogrammet kan vara bra om han begått de brott han anklagats för. Handlar mycket om självkännedom på olika plan. Alla ska få en chans att komma tillbaka oavsett brott/anklagelse för detta.
Jag tror inte att man ens får bli behandlande psykolog, d.v.s. leg. psykoterapeut med psykologexamen, om man dömts för de brott han anklagats för. Men det kan ju hända att den långa och dyra utbildningen är bra terapi för honom på något sätt, och han är ju odömd.
Citera
2020-09-05, 06:17
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Okay, men det han gjorde är åtminstone ute i den "vanliga" offentligheten nu, även om han inte blev fälld i domstol för det. Och förhoppningsvis kommer ännu fler att inse hyckleriet inom metoo-kampanjen när de jämför uppmärksamheten kring t ex Martin Melin med den totala tystnaden kring Soran.
Martin Melin?
Citera
2020-09-05, 06:31
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Martin Melin?

Martin Melin är reko, tror han menade Martin Timell.
Citera
2020-09-05, 11:00
Medlem
Soran simmar i skumma vatten. Att han inte dömts innebär inte att det är en vettig person.

Blir han psykolog, så har han ju en perfekt kanal för att komma in i folks trosor. Dickpics är ju inte bra på CVt. Det han sa på p3-guld-galan om Rebecca o Fiona är skrämmande. Tror det cirkulerar för mkt testosteron i den kroppen. Förhoppningsvis står han på mkt psykofarmaka, så att kuken bara står om han står på händerna.
Citera
2020-09-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Martin Melin är reko, tror han menade Martin Timell.

Ja, inte är det Martin Beck.

De här båda killarna är bara namn för mig, jag har varken sett Äntligen hemma, Expedition Robinson eller några andra av deras tv-program. Det är därför jag ibland förväxlar dem.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-05 kl. 14:30.
Citera
2020-09-05, 14:25
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ja, inte är det Martin Beck.

De här båda killarna är bara namn för mig, jag bar varken sett Äntligen hemma, Expedition Robinson eller några andra av deras tv-program. Det är därför jag ibland förväxlar dem.

Get this party started:

https://www.youtube.com/watch?v=vqNcyFNMfLM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in