Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-04, 11:42
  #31177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Angående filmen om Greta.... Från SVT's kultursida: https://www.svt.se/kultur/premiar-fo...greta-thunberg


Från SVT's twitterflöde så är inte kommentarerna så värst imponerade av den kommande filmen.
https://twitter.com/svtnyheter/statu...22817809293313

Det är inte många positiva kommentarer...

Tack Trollmia för intressant inlägg

Nedanstående text länkas det till i tråden. Rekommenderas att läsa. Snart två år har gått och ändå fortsätter folk att tro på myten om den lilla späda tjejen som fick ett plötsligt infall att skolstrejka ... och plötsligt öppnades hela världen för henne ... och alla agerar bara av godhet, egennytta och omtanke för kommande generationer ...

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinn...reta-thunberg/

Läs gärna kommentarerna:

Citat:
Det jag anser är mest oroväckande med detta är hur alla tycker det är helt OK att ett barn utnyttjas och fläks ut offentligt för att blåsa upp lögner likt klimatbluffen.
Det är för mig som smygpedofili på det allmänas bekostnad..
Tack för väl formulerad och saklig information kring detta.
2020-09-04, 12:02
  #31178
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Precis. Greta själv kallar det för en styrka att se allt i svart och vitt. Det märkliga är att det finns vuxna utan diagnoser som jamsar med i detta horribla påstående. Som framgår av Trollmias intressanta inlägg ovan kanske vi kan hoppas på att en viss tillnyktring redan har börjat.

https://twitter.com/GretaThunberg/st...448769/photo/1

Dags för ny skolstrejk och den tappra skaran har krympt ytterligare. Tror att "hen" med snaggat hår på sidorna är en annan av FFF:s förgrundsfigurer i Sverige, Isabelle Axelsson. På Twitter beskriver hon sig som "Phasers set to rebel | Autistic #FridaysForFuture striker in Stockholm | She/Her Rainbow flag |"

Där är vi igen. Autismspektrat ...

Det som är intressant och lite märkligt är att Gretas lillasyster inte tycks skolstrejka. Inte heller Gretas nya klass. Vad hade kunnat varit bättre för att välkomna henne i klassen och skapa gemenskap än att låta alla stå tillsammans framför riksdagshuset och ta en vegansk fika under bar himmel till lunch?

Över huvud taget är det intressant att räkna upp alla som INTE skolstrejkar. Som alla landets unga influencers, eller barn i ung ålder till Stockholms kändisar och politiker.

Trots att gruppen strejkare krymper stadigt så får man väl ändå utgå från att Greta har kvar sitt säkerhetsskydd. Vem vet, kanske någon "högerextremistisk hatare" får för sig att demonstrera handgripligt... Frågan är då vem som bekostar deras löner och resor. Frågan har ställts förr men utan att få svar. Vissa saker är uppenbart VÄLDIGT känsliga.
Å tvi tusan vilket svårmodigt gäng. Autonoma vänstern har sammanträde på riksdagens bakgård Nog för att Covid är ett smidigt sätt att smyga in en vana vid mötesförbud i Sverige, men lite fler måste årets person kunna samla. Annonserar hon ut det på Twitter? Eller skall man bara gå förbi på fredagar och hoppas att drottningen håller hov.

Felet är segregeringen. Men det är tyvärr en grundläggande idé i globaliseringen. Att skapa konflikt mellan grupper. How dare you? Tänk om det gled in ett gäng miljöintresserade, rundmagade, hamburgerätande pale-stale-males i sina Teslor. Då spricker hela segregeringen. Men skall de fixa miljön måste de samarbeta med alla.

Det är löjligt att stå på riksdagens baksida bara för att försöka visa att riksdagen är kass och hennes skötare vill att EU skall ta över. Hon måste få tag i svenska politiker. Det räcker med ett Twitter från henne så måste Löfven strama upp sig och få en utskällning av vår drottning.

Om bara Neubauer ryter till så hoppar både Merkel och Greta tar en vecka ledigt från plugget. Nog borde Greta ha någon håltimme över att skälla ut statsministern. Stefan, how dare you? Än har de inte lyckats lägga ned Sverige helt även om de jobbar på det.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-04 kl. 12:26.
2020-09-04, 12:11
  #31179
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tack Trollmia för intressant inlägg

Nedanstående text länkas det till i tråden. Rekommenderas att läsa. Snart två år har gått och ändå fortsätter folk att tro på myten om den lilla späda tjejen som fick ett plötsligt infall att skolstrejka ... och plötsligt öppnades hela världen för henne ... och alla agerar bara av godhet, egennytta och omtanke för kommande generationer ...

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinn...reta-thunberg/

Läs gärna kommentarerna:

Tack, det missade jag helt.
Ja, det fanns ju många och sansade kommentarer. En och annan hängiven sektmedlem dyker upp och klankar ner på att man "undersöker" ett baaaaarn... Det såg man även bland twitter-kommentarerna för länken jag postade ovan... Nån "klimat-svante" - fast den personen har jag sett dyka upp över allt på twitter ungefär som praktjakt med sina rymdkramar gör här på Flashback - betalda troll skulle jag tro att de är... eller så har de bara roligt att reta upp folk.

Men det börjar kännas att även på twitter där annars Greta-dyrkarna varit så starka tidigare, nu verkar ha sjunkit tillbaka, (eller förflyttat sig till nåt annat område), i skuggornas värld. För ofta när jag spanat in artiklar på SVT's twitter angående Greta, så verkar de flesta som kommenterar bara vara allmänt uttråkade och trötta på helgondyrkandet av tösa-biten.

Jag har aldrig varit mycket för twitter tidigare, och jag är det inte nu heller, men jag är arbetslös med alldeles för mycket tid så har jag börjat spana in olika kanaler på twitter... Bl.a. då SVT... man kollar kommentarer och så vidare...

Ja, vi får väl se hur allt utvecklar sig. Men ett är ju klart - hon ser inte ut att må bra nu... nästan grådassig i hyn och det där runda ansiktet har ju magrat något förskräckligt tycker jag. Visst, det kan ju vara det där hulta man har som barn är på väg att försvinna nu när hon är på väg in i övre tonåren... men jag tycker inte det ser friskt ut. Men det är min egna, personliga åsikt. Jag hoppas förstås att jag har fel och att hon mår bra.
2020-09-04, 12:15
  #31180
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Angående filmen om Greta.... Från SVT's kultursida: https://www.svt.se/kultur/premiar-fo...greta-thunberg





Från SVT's twitterflöde så är inte kommentarerna så värst imponerade av den kommande filmen.
https://twitter.com/svtnyheter/statu...22817809293313










Det är inte många positiva kommentarer...

Nathan Grossman råkar dessutom vara en judisk kulturmarxist. Med inflytelserika utvalda sponsorer.
https://limmud.se/na-speakers/nathan-grossman-2/
Goyim skall marineras i skuld. Klimatet är ett bra schtick.

Som råkar ha följt och filmat Greta från scratch.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt...greta-thunberg

Som råkar få upp filmen på festivalen i Venedig.

Greta är en nyttig idiot. Hennes föräldrar däremot är förrädare och borde orosanmälas och fråntas vårdnaden.
2020-09-04, 13:55
  #31181
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Angående filmen om Greta.... Från SVT's kultursida: https://www.svt.se/kultur/premiar-fo...greta-thunberg





Från SVT's twitterflöde så är inte kommentarerna så värst imponerade av den kommande filmen.
https://twitter.com/svtnyheter/statu...22817809293313










Det är inte många positiva kommentarer...

Vart framgår det att denna skulle visas i SVT? Eller tror dessa personer det automatiskt bara för att en svensk film som vi har premiär på Venedigs filmfestival nämns på SVT?
2020-09-04, 14:10
  #31182
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Vart framgår det att denna skulle visas i SVT? Eller tror dessa personer det automatiskt bara för att en svensk film som vi har premiär på Venedigs filmfestival nämns på SVT?

Det står inte om den kommer att visas eller inte... Det kanske inte blir förrän nästa år eller kanske 2022, men nån gång tror jag att SVT kommer att visa den. Men det är min personliga åsikt.
2020-09-04, 22:23
  #31183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Det står inte om den kommer att visas eller inte... Det kanske inte blir förrän nästa år eller kanske 2022, men nån gång tror jag att SVT kommer att visa den. Men det är min personliga åsikt.

Garanterat kommer den att visas, på bästa sändningstid och med påannonser i alla möjliga sammanhang så att ingen ska missa den.

Tror dock att BBC kommer att hinna före. Med inledande presentation av David Attenborough, dramatisk musik och flammande skogsbränder. En och annan avmagrad isbjörnsunge försöker han säkert också klämma in.

Det där med källkritik är kanske inte vare sig hans eller Gretas starkaste sida men vad gör man inte för sin Agenda?
2020-09-04, 22:56
  #31184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Nathan Grossman råkar dessutom vara en judisk kulturmarxist. Med inflytelserika utvalda sponsorer.
https://limmud.se/na-speakers/nathan-grossman-2/
Goyim skall marineras i skuld. Klimatet är ett bra schtick.

Som råkar ha följt och filmat Greta från scratch.
https://www.google.com/amp/s/amp.svt...greta-thunberg

Som råkar få upp filmen på festivalen i Venedig.

Greta är en nyttig idiot. Hennes föräldrar däremot är förrädare och borde orosanmälas och fråntas vårdnaden.

Han var väl med på båtresan till USA men hem lär han ha flugit? (Verkar hur som helst som om Gretas klimatneutrala båtresa renderade många flygresor för hennes entourage.) Frågan om han knökade in sig i baksätet på Schwarzeneggers Tesla, åkte en helt annan bil eller kanske inte ens fick följa med på ”segertåget” till bl.a Kanada får vi förhoppningsvis veta i dokumentären

Judarnas påstådda vurmande för mångkultur har dock misslyckats å det grövsta i Gretas aktivism. Ledarna för FFF är några vita tjejer/unga kvinnor från Sverige, Tyskland, Schweiz och Belgien. Den afrikanska representanten trollades som ni kanske minns däremot bort från foton. Bristen på ”rasifierade kroppar” lär väl i deras ögon dock uppvägas om hela spektrumet av HBTQ-certifierade identiteter ställer upp på gruppbild med handskrivna plakat, anklagande blickar och sammanbitna miner.

Vi ska marineras i skuld (bra uttryck ), i synnerhet männen. Vad spelar det då för roll om även små barn drabbas av klimatångest, skuldkänslor och tappar framtidstron? Helt fruktlöst och enbart destruktivt. Tack och lov finns det ju numera dedikerade klimatpsykologer som gärna ställer upp med sin visdom. Kanske Gretas föräldrar borde ha anlitat en sådan?
2020-09-04, 23:16
  #31185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Å tvi tusan vilket svårmodigt gäng. Autonoma vänstern har sammanträde på riksdagens bakgård Nog för att Covid är ett smidigt sätt att smyga in en vana vid mötesförbud i Sverige, men lite fler måste årets person kunna samla. Annonserar hon ut det på Twitter? Eller skall man bara gå förbi på fredagar och hoppas att drottningen håller hov.

Felet är segregeringen. Men det är tyvärr en grundläggande idé i globaliseringen. Att skapa konflikt mellan grupper. How dare you? Tänk om det gled in ett gäng miljöintresserade, rundmagade, hamburgerätande pale-stale-males i sina Teslor. Då spricker hela segregeringen. Men skall de fixa miljön måste de samarbeta med alla.

Det är löjligt att stå på riksdagens baksida bara för att försöka visa att riksdagen är kass och hennes skötare vill att EU skall ta över. Hon måste få tag i svenska politiker. Det räcker med ett Twitter från henne så måste Löfven strama upp sig och få en utskällning av vår drottning.

Om bara Neubauer ryter till så hoppar både Merkel och Greta tar en vecka ledigt från plugget. Nog borde Greta ha någon håltimme över att skälla ut statsministern. Stefan, how dare you? Än har de inte lyckats lägga ned Sverige helt även om de jobbar på det.

Det är märkligt att inte afghanerna med Fatheme Khavari i spetsen har anslutit sig till demonstrationerna. Minns inte nu, men körde de också med lite hungerstrejker?

Tänk vilken propagandaseger det hade varit för Annie Lööw och det övriga etablissemanget Vilken våt dröm för journalistkåren Och för alla afghanvurmare (som gissningsvis inte helt sällan är samma damer som fyller Gretas Twitterflöde med gröna hjärtan).

Om inte annat så hade strejkgrupperna blivit betydligt större. Nu är de närmast patetiska att skåda. Fast vem vet, i takt med att höstmörkret sänker sig och temperaturen sjunker kommer de kanske att växa exponentiellt

Givetvis borde Greta våga kritisera svenska politiker. Att bara ge sig på andra länder är mest fegt. Det hade kunnat bli riktigt livat. Frågan är hur medierna skulle hantera det...
2020-09-04, 23:27
  #31186
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Garanterat kommer den att visas, på bästa sändningstid och med påannonser i alla möjliga sammanhang så att ingen ska missa den.

Tror dock att BBC kommer att hinna före. Med inledande presentation av David Attenborough, dramatisk musik och flammande skogsbränder. En och annan avmagrad isbjörnsunge försöker han säkert också klämma in.

Det där med källkritik är kanske inte vare sig hans eller Gretas starkaste sida men vad gör man inte för sin Agenda?

Jag vill gärna att min husgud (D. Attenborough)... gärna drar sina hästar tillbaka... när det gäller vår fröken KABLAAM - han kommer inte stå bakom henne när det visar sig att hon bara är en nicke-docka tror jag... Det händer inte just nu, men det lär hända snart..
2020-09-05, 00:55
  #31187
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
...
Givetvis borde Greta våga kritisera svenska politiker. Att bara ge sig på andra länder är mest fegt. Det hade kunnat bli riktigt livat. Frågan är hur medierna skulle hantera det...
De som lägger upp hennes verksamhet vill splittra.

Hon säger att barnen inte skall lösa miljöfrågorna, men håller skolstrejker.
Citat:
Greta Thunberg: don’t dump climate crisis on children to fix

World political leaders must step up on the environment, activist tells Venice film festival showing of documentary about her
https://amp.theguardian.com/film/202...-film-festival

Hon talar om enighet men vänder sig till skolelever, på många bilder nästan bara tjejer. Möjligen hoppar hon på den äldre generationen med "How dare you!".

De svenska politikerna har hon aldrig försökt få med i rörelsen.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-05 kl. 01:19.
2020-09-05, 08:28
  #31188
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Garanterat kommer den att visas, på bästa sändningstid och med påannonser i alla möjliga sammanhang så att ingen ska missa den.

Tror dock att BBC kommer att hinna före. Med inledande presentation av David Attenborough, dramatisk musik och flammande skogsbränder. En och annan avmagrad isbjörnsunge försöker han säkert också klämma in.

Det där med källkritik är kanske inte vare sig hans eller Gretas starkaste sida men vad gör man inte för sin Agenda?

Det där med källkritik verkar inte vara din starkaste sida, vilket bolag är det som producerat filmen?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback