2020-09-03, 22:54
Avstngd
Efter att ha lst frasen "vit pojke" hajade jag till lite.
Nr jag var liten var vi bara "pojkar", pojkar som lekte.
Nu helt pltsligt beskriver media vra sm pojkar som "vita pojkar".

Vi lever allts i ett samhlle som transformerats till ett stadie dr omedelbar rastillhrighet direkt mste nmnas.
r det inte oerhrt fascinerande att den antirasistiska mngkulturen skulle gra alla likvrdiga osv.

Men rasbegrepp r s hett idag ven bland vnstermedia att till och med pojkar ska utdelas en rasstmpel.

Vi skulle motverka rassnack men vi rasstmplar mer n ngonsin.
Vnstern lskar stmpeln "vit man". D man direkt kan applicera USA:s situation samt skuldbelgga fr slaveri, polisvervld och allt dr emellan.
Nu appliceras termen ven p pojkar.

Det finns sklart en orsak till det hr men jag tnkte avsluta med den hr meningen som en rolig filosofisk tankestllare:

Innan mngkulturen var jag en man. Nu r jag en vit man.
Senast redigerad av jorban 2020-09-03 kl. 22:56.
2020-09-03, 22:57
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Efter att ha lst frasen "vit pojke" hajade jag till lite.
Nr jag var liten var vi bara "pojkar", pojkar som lekte.
Nu helt pltsligt beskriver media vra sm pojkar som "vita pojkar".

Vi lever allts i ett samhlle som transformerats till ett stadie dr omedelbar rastillhrighet direkt mste nmnas.
r det inte oerhrt fascinerande att den antirasistiska mngkulturen skulle gra alla likvrdiga osv.

Men rasbegrepp r s hett idag ven bland vnstermedia att till och med pojkar ska utdelas en rasstmpel.

Vi skulle motverka rassnack men vi rasstmplar mer n ngonsin.
Vnstern lskar stmpeln "vit man". D man direkt kan applicera USA:s situation samt skuldbelgga fr slaveri, polisvervld och allt dr emellan.
Nu appliceras termen ven p pojkar.

Det finns sklart en orsak till det hr men jag tnkte avsluta med den hr meningen som en rolig filosofisk tankestllare:

Mycket riktigt, och snart kanske ven en dd vit man, om garna av media fr som de vill.

Framtidens krig utkmpas inte p slagfltet, utan i mnniskors huvuden, via media lurar man fienden att ta kl p sig sjlva, att rsta sig bort frn planetens yta.

Dumhet straffar sig sjlv, och lter man sig luras av fienden ner i graven d fr man skylla sig sjlv.

Survival of the fittest.
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-09-03 kl. 23:01.
2020-09-03, 22:59
Medlem
-GGs avatar
Ras blir oundvikligt i jmfrelsen med andra p livsytan. Det r vad mngkultur frambringar, p gott och ont.

Media mste sedan betona vit i och med att de str p frmlingarnas sida, och frmlingarna framtrder oftare (negativt) i sin ras n svenskar/vita gr.

Titta en stund p Efterlyst. Nr GM r vit kan man utan problem ptala det svenska/rasen. Alla vet exakt d vem som r svensk och det r okomplicerat att framfra. HMF, samma sak dr. Invandrare beskriver svenskar som svenskar och polisen mottar informationen utan att hnge sig t vrdegrundstal, eftersom alla r medvetna om vilka som r naturligt svenska. Men dremot mste man manipulera, ltsas blir upprrd och frneka det om det r i en kontext om att Svergie ska begrnsas i olika avseenden fr frmlingar.
Senast redigerad av -GG 2020-09-03 kl. 23:07.
2020-09-03, 23:08
Medlem
Mycket bra observation.

Vit man / pojke anvnds ofta p ett nedsttande stt.

Ofta i samband med brott d det just r en vit man som r frvare.
Dock anvnds aldrig mrk eller svart man p samma stt.

Vita svenska pojkar ska enligt etablissemanget vxa upp med skuld just fr att de r vita.

Landet Sverige r sjukt och mste reformeras.
2020-09-03, 23:24
Bannlyst
"Vit" och "mrk" r inga raser. Det heter kaukasier och negrer. Sedan tillkommer ngra fler.
2020-09-03, 23:26
Medlem
Det r vl rtt rimligt nd att benmna ven normen s det r vl bra och tydligt fr alla.

Men ja absolut r det snrigt nu. Det gller ju inte bara etniciteter eller hudfrg, utan alla andra pk-begrepp med. Funktionsvariation, cis, hen, fr man frga folk var de kommer ifrn osvosv. Det r knappast ltt att alltid formulera sig korrekt. Och ocks i tex Sverige dr det r s mycket fokus p att alla r samma och vi r all svenskar tex s r det ju ocks svrt att uttrycka sin identitet som tex alban eller vad det kan vara med, nstan som det r skamligt och hyschas.

Men samhllet r nog helt annat om bara tio r och d tror jag nog det stabiliserats sig till ett bttre samtalsklimat fr alla. Knns som det r den stora stdningen som pgr runtom i vstvrlden i varierande grader
2020-09-03, 23:27
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
"Vit" och "mrk" r inga raser. Det heter kaukasier och negrer. Sedan tillkommer ngra fler.

Det r sant men inte det vi pratade om
sedan heter "negroid" frvrigt
2020-09-04, 07:21
Medlem
Ja, det r tyvrr s att vnsterliberalerna r de vrsta rasisterna. De pekar ut folk med avvikande hudfrg och tilldelar dem en massa egenskaper - skrmmande. De hller ocks p att infra apartheid igen genom att arbeta fr att svarta ska ska segregeras i egna grupper p Campus mm.

Snart stter de p sig de vita luvorna IGEN!!
2020-09-04, 10:21
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban

Lter bara naturligt att indela mnniskor i en mngkultur.. Det r alltid s att garna till landet ska alltid respekteras och refereras till fr att inflde med influenser ska accepteras ..

Och om man d sger vit man, s menar man sklart de som ger sverige och bott hr i generationer och r av germansk, nordiskt, nord eurpeisk urpsrung, sklart alla ggr bidraget mest till utvecklingen och demokratin, sin kultur under ansvar osv mm parametrar.. s jag anser det som en bra indelning..

Pga de resterande som kom ifrn helt andra geografiska regioner och kulturer samt styren ideologier.. som r lngt ifrn vra variablar

Invandring r en politisk frga om hur mycket vi ska ha och vad vi ska ha den till .. - Joakim Ruist citat
2020-09-04, 11:05
Medlem
Zilvios avatar
Vra regler och riktlinjer anger:
Citat:
En trdstart ska ha ett tydligt diskussionsunderlag och en avgrnsad frgestllning med avgjord anknytning till invandrings- och integrationsfrgor.

Frgestllning saknas -trden stngs.
/MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in