• 7
  • 8
2020-08-04, 22:48
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Som advokat Herr Högberg sa och som jag själv var inne på i tråden så kommer förmodligen motparten att vilja göra upp i godo, vi får vänta och se hur många miljoner dollar de är villiga att ge tillbaka till farfar, det viktigaste är dock inte pengarna utan att paramount och travolta erkänner farfars stora betydelse för grease, travoltas karriär m.m.
Nu fattar jag inte … Paramount (filmbolag) är väl inte samma sak som Travolta (skådis)? Finns det alltså TVÅ olika mål, och TVÅ motparter som nu förväntas casha upp?

Vad är det förresten RENT KONKRET som de här båda, alltså Paramount och Travolta, har hittat på mot farfar som gör att de hamnar inför rätta? Jag menar, det är ju sällan särskilt olagligt för nån att casha in utan att dela broderligt på förtjänsten. Handlar det om att man måste inkludera farfars namn i sluttexten på filmen Grease, eller vad?

Eller nån form av kontraktsbrott (påtalat 50 år i efterskott)? Har farfar avtal med Travolta? Gällande vad?
2020-08-06, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Nu fattar jag inte … Paramount (filmbolag) är väl inte samma sak som Travolta (skådis)? Finns det alltså TVÅ olika mål, och TVÅ motparter som nu förväntas casha upp?

Vad är det förresten RENT KONKRET som de här båda, alltså Paramount och Travolta, har hittat på mot farfar som gör att de hamnar inför rätta? Jag menar, det är ju sällan särskilt olagligt för nån att casha in utan att dela broderligt på förtjänsten. Handlar det om att man måste inkludera farfars namn i sluttexten på filmen Grease, eller vad?

Eller nån form av kontraktsbrott (påtalat 50 år i efterskott)? Har farfar avtal med Travolta? Gällande vad?
En större fråga är varför farfar som fortfarande är aktiv i branschen och bor i USA inte själv kan föra sin talan mot Paramount och Travolta.
Men TS vill inte svara på de centrala frågorna av någon konstig anledning
2020-08-30, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
En större fråga är varför farfar som fortfarande är aktiv i branschen och bor i USA inte själv kan föra sin talan mot Paramount och Travolta.
Men TS vill inte svara på de centrala frågorna av någon konstig anledning

Kelly Ward kan ses samtidigt i bild som den mystiske okända mannen i rosa kläder.
Det är alltså inte Kelly Ward.

För övrigt så undrar jag hur det har gått med den juridiska processen. Har TS stämt alla nu?
2020-08-30, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Kelly Ward kan ses samtidigt i bild som den mystiske okända mannen i rosa kläder.
Det är alltså inte Kelly Ward.

För övrigt så undrar jag hur det har gått med den juridiska processen. Har TS stämt alla nu?
Jag undrar också hur det går.
Men TS skrev i en nyare tråd att han skulle börja jobba som biljettkontrollant på SL i stockholm så de har nog inte vunnit än.
Tyvärr tror jag att det är en trolltråd så vi får nog aldrig något svar.
2020-10-02, 22:26
Medlem
Pope666s avatar
STOR UPPDATERING!

STOR UPPDATTERING!

Advokat Högberg har gjort ett väldigt bra jobb och jag har blivit intervjuad av olika amerikanska tidningar och jag har även fått tala med skådespelaren John Travolta per telefon. Herr Travolta var väldigt ångerfull och ville be min farfar om ursäkt öga till öga och vi ska diskutera vad som är en lämplig ekonomisk ursäkt. Skådespelaren Travolta kommer skicka sin privata jet för att hämta upp familjen, vi kommer flyga över Atlanten i hans personliga jet och se ut över atlanten. När vi väl är framme i amerikat kommer vi att dagen efter få träffa Travolta och vi ska se hur det mötet vidareutvecklar sig. Jag har även fått kontakt med filmbolaget som också visat förståelse, eftersom det kan vara slitsamt för min farfar att åka fram och tillbaka så ska vi försöka ha två möten eller ett enda stort möte den dagen vi väl är i amerika.

Nu börjar vi äntligen komma någonstans mina vänner.

Äntligen ska farfar få det erkännande han så välförtjänt förtjänar, utan farfar, ingen karriär för Travolta och kanske att inte ens paramount picture hade överlevt?

Jag kommer försöka skriva när vi sitter på flyget och åker första klass, jag uppdaterar vid tillfälle.

På familjens vägnar

Pope666
2020-10-04, 10:20
Moderator
Gordon Blixts avatar
Eftersom ingen konkret juridik längre diskuteras låses tråden. För den som bara vill skryta om sina framgångar och kontakter med kända personer rekommenderas någon form av blogg.

/Mod
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in