2020-08-28, 18:28
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasan9000
Inte för att det försvarar handlingarna i sig från pojkvännen, men han som blev hotad borde väl ha gjort mer än att ha börjat följa tjejen på Instagram? Eller är det konstaterat att det bara är det han har gjort?
Jag har blivit kontaktad av män från butiker och liknande och det är rätt läskigt i vissa fall. Åtminstone väldigt creepy.
Får för mig att det kanske ligger nåt sånt bakom?

Är du en känd person? Hur vet dom annars vem du är?
Citera
2020-08-28, 18:50
Medlem
Ur fup
BROTTET
Den tilltalade har uttalat hot mot målsägande och uppgett att han bland annat ska döda målsägandes familj. Uttalandena har fått målsägande att känna rädsla.

BAKGRUND
målsägande uppger att han i mitten på maj började följa en före detta teveprofil, €m€l1€ på instagram. målsägande mottog sedan den 22 maj ett meddelande på facebook från Den tilltalade vilket är €m€l1€s pojkvän. Den tilltalade skrev att målsägande borde be om ursäkt till €m€l1€ och Den tilltalade förstod inte vad han hade gjort. målsägande ignorerade meddelandet och bad ej om ursäkt.

OMSTÄNDIGHETER
Idag den 5 juni befann sig målsägande tillsammans med sin flickvän i bilen utanför bostaden. Målsägande och flickvännen såg en bil som körde upp längst sidan och som stannade intill deras. målsägande uppger att han inte såg vem mannen i den andra bilen var och han förstod inte att det var Den tilltalade. Den tilltalade började skrika och uppträda aggressivt mot målsägande och skrek bland annat: "Jag kommer knulla och mörda din familj", "Kommer möblera om ditt ansikte", "Du ska vara glad att jag är snäll". Den tilltalade sa också att målsägande ska be om ursäkt för sitt beteende och då förstod målsägande vem mannen var. Den tilltalade avslutade med att säga "Du ska se förra killen som gjorde samma misstag, han kan fortfarande inte gå idag". Den tilltalade åkte från platsen.

Ur förhör med den tilltalade
Erkänner eller förnekar
Förnekar. Jag har ingen aning om vad som händer här.

Den misstänkta ombeds att berätta fritt kring händelsen
Jag minns inte dagen.

Har du under förra året haft tillgång till en Vit Volvo?
Ja.

Vem stod som ägare på Volvon?
€m€l1€ stod som ägare.

Var ni tillsammans under 2019?
Ja.

Har din partner varit känd från Tv?
Ja, nu kommer jag på vad det handlar om. Nu trillar polletten ner. Jag erkänner, jag tar den på mig, det stämmer. Fan. (utrycker ånger).

Erkänner brott. Det är McDonalds killen, han skrev till €m€l1€. Vi hade varit o käkat på McDonalds, han kan inte riktigt ta ögonen ifrån henne ögonknullade henne. Jag var där med familjen. När vi sätter oss för att käka så kommer han med gratis McFurry till barnen, och jag tänker att det är snällt men det är konstigt att han kommer med gratis grejer. Den tilltalade säger att man ska inte bli arg det är inte bra. I samband med att han tänker på händelsen. Vi käkade upp, sen kom vi hem, vi la barnen sedan börja han dyka upp på hennes sociala medier. Varpå jag skrev till honom jag vet inte om du kommer ihåg med, men de tär inte så professionellt att hålla på så här, jag är inte säker men något i den stilen. Han svarade inte när jag skrev till honom. Varpå jag skrev Jag kommer komma till ditt jobb för att slå in ditt ansikte. Sedan träffade jag honom men rörde inte honom. Jag tror jag har kvar meddelanden i telefonen. Vi träffades på föreningsgatan, vid parkeringen där. Han hade sin tjej i bilen. Han vevade ner rutan och då hade jag redan fått ur min ilska. Så sa jag, ska jag berätta vad du håller med på jobb, framför din tjej jag kanske sa något med denna gång håller jag käften men nästa gång kommer jag slå in ditt ansikte. Han satt i bilen med sin tjej och två hundar.

Har du skrivit eller träffat honom fler gånger?
Nej det är bara den gången. Vi bodde typ grannar har jag för mig, vi bodde på garagegatan och träffades på föreningsgatan.

Fick du uppfattningen av att den andra personen blev rädd för dig?
Faktiskt inte, det är det som är det konstiga. Han var till och med flabbig tillbaka. Jag tänkte vilken idiot.

När du skrev till honom, då skrev han inget tillbaka?
Nej exakt.

Det var först när ni träffades att ni pratade med varandra så att säga.
Jag skulle svänga höger på föreningsgatan, och jag såg honom så jag stannade till på gatan. Jag satt kvar i bilen och vevade ner passagerare fönstret.

Tjejen som var med, sa hon något?
Hon frågade typ vad pratar han om. Idiot som jag är skulle jag ha sagt hela grejen till henne.

Har du gjort liknande mot andra personer som har skrivit till €m€l1€ på instagram?
Nej, det har aldrig hänt innan. Så det har aldrig behövts.

Var din avsikt att skrämma personen till att avfölja din partner på instagram?
Tror avsikten var att han inte skulle bete sig på detta sätt mot andra heller. Andra personer kanske inte varnar först, utan slår till personen direkt över kassan. Jag står fast vid det, men jag kanske sa ifrån på fel sätt.
Jag bad nog honom att skriva till €m€l1€ och be om ursäkt för sitt beteende. Han kanske kan skicka det till dig.

Ok för att förtydliga hoten då, vad exakt sa du, som du minns det?
I form av att vad håller du på med.
Jag kommer slå in ditt ansikte
Jag vet var du jobbar, jag kommer komma slå in ditt ansikte Inget i liknande med att jag kommer skjuta dig eller liknande, jag är ingen gangster och jag två barns farsa jag är ingen mördare.

Tillägg?
Att jag inte visste att han skulle ta det på det här sättet. Att han skulle bli rädd från jobbet eller
liknande. Jag ville bara skrämma han från att göra något sånt här mot andras tjejer.

Sa han något till dig när ni träffades?
Jag reagera på att han var kaxig, han hade sin tjej med sig och han sa till exempel Vad har du med att göra vad jag gör
Och jag tänkte du har precis stått och klätt av min fru med ögonen.
Och att gå härifrån, håll käften innan det smäller
Citera
2020-08-28, 18:54
Medlem
Ytterligare en intressant sak ur fup om den tilltalade
Utbildning: Utbildad barnskötare på gymnasiet
Misstänker att han framöver kommer få svårt att söka jobb som barnskötare.
Citera
2020-08-28, 20:22
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Vad i helvete?

Varför har hon skapat konto på instagram om hon inte vill ha följare? Vet hon inte hur det fungerar eller?

Finns ju andra kändisar som betalar för att få följare där.

Det är väl pojkvännen som är problemet?
Citera
2020-08-28, 20:52
Medlem
Julskinkatos avatar
Lite slemmigt ändå komma fram med gratis mcflurrys osv. Tror kassasnubben var en neger faktiskt. Eller muslim.
Citera
2020-08-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
U
Ja, syns att säga det. Men så är det. Min har gått in på rött område 😐

Min babberadar sprängdes, det är ju inte ett normalt beteende.

Aset borde avrättas som det jävla djuret han är
Citera
2020-08-28, 21:27
Medlem
vagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Tillägg?
[...]Jag ville bara skrämma han från att göra något sånt här mot andras tjejer.[...]
Verkar ha en fantastiskt kvinnosyn.
Citera
2020-08-28, 22:08
Medlem
Slug2s avatar
Känns som GM har reagerat alltför testosteronstint. Dopar han sig? Han verkar tidigare spelat fotboll på lite lägre nivåer i något bosniskt (?) lag i Sverige. Men kanske tar något annat nu när han är mer avdankad.
I samma ärende har han också testat positivt för cannabis (ringa narkotikabrott). Screenar man även för doping-preparat vid ett drog-test?
Citera
2020-08-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Det här känns som ett dejavu, något liknande har hänt tidigare, fanns en tråd här på fb.

Är det denna tråd du tänker på?

(FB) Manlig artist misshandlade instagramgnällares sambo på uppdrag av kvinnlig artist
Citera
2020-08-29, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Känner mig mest förvånad hur det ens kom fram till "kändisens" pojkvän som borde ha drösvis med liknande förfrågningar varje dag? Kollar detta ärkepucko genom allihop och letar efter kommentarer som triggar honom? Han måste gå i taket varje dag.

Eh är säkert bruden som satt griller i huvudet på honom. Blev själv en gång i tiden anklagad för att ha gjort närmanden mot en upptagen brud(vilket jag inte gjort annat än varit trevlig) på en fest. Hade hennes pojkvän på dörren några veckor senare. Vid senare tillfälle visade det sig att hon ljugit ihop någon smörja för att göra honom svartsjuk, brudar fungerar på det viset, testar pojkvännen genom svartsjuka(kanske bråkar och hasplar ur sig något för att såra honom) antar jag och gillar drama.
Senast redigerad av Periodic 2020-08-29 kl. 02:28.
Citera
2020-08-29, 03:30
Medlem
Gärningsmannen är alltså invandrare.
Citera
2020-08-29, 04:27
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Framgår av fup att "kändisen" är €m€l1€ Rydb€rg. Säger mig ingenting.

Får upp en bild på henne från "Ex on the beach Sverige"'s fbsida från 2015...

Killen i kassan lär ju således ha suttit och glott repriser på "ex on the beach" om han inte har världens bästa ansiktsminne...Fyfan vad sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in