Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-08-28, 17:01
  #157
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Intressant! Det är inte OT, utan att gå ner på globalismens fäste på nationell nivå så kan vi aldrig förstå våra möjligheter.

Men det verkar se mörkt ut. Vad säger du om Vitryssland då? Är de också kontrollerad opposition till globalismen? De verkar ju annars gå sin egen väg, inte minst när det kom till Corona-hanteringen. Känns genuint på ytan åtminstone.
Gamle Batka flög runt i helikopter beväpnad med automatvapen och sade "de flydde som råttor", i alla fall i CNN.
EU eller OECD skickar inga valobservatörer!! De säger inbjudan kom för sent!! Då skickade Lukachenko direkt inbjudan. Men de åkte ändå inte, bara gnäller.
"Jag hellre diktator än gay"
"Covid behandlas bäst med vodka och bastubad"
Solklart CIA-troll
Citera
2020-08-28, 17:02
  #158
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Varför skulle Sveriges, och andra västländers, eliter vilja undergräva sin egen makt och samhällsställning? Låter motsägelsefullt!
Jag menar att svaret finns i inlägget. De har sin samhörighet med en internationell elit. De utgör folkets och landets fiender. Nätverket måste hålla landet svagt.
Citera
2020-08-28, 17:05
  #159
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Varför skulle Sveriges, och andra västländers, eliter vilja undergräva sin egen makt och samhällsställning? Låter motsägelsefullt!
Vi ger 1700 miljarder till Italien, Sverige får 47. (Mitten på juli) Bra avtal tyckte statsministern!
Citera
2020-08-28, 17:07
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det finns inget släktskap mellan Raoul Wallenberg och bankfamiljen Wallenberg. Fel igen alltså.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Wallenberg

Man ser ju klart och tydligt att han är jude
Citera
2020-08-28, 17:09
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad bevisar det här menar du? Jag ser ingenting här???

Sidan handlar om

"The Federal Reserve -
Zionist Jewish Private Bankers"
Citera
2020-08-28, 17:10
  #162
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Man ser ju klart och tydligt att han är jude

Hahaha! Har jag hävdat att han inte är jude?
Citera
2020-08-28, 17:10
  #163
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag menar att svaret finns i inlägget. De har sin samhörighet med en internationell elit. De utgör folkets och landets fiender. Nätverket måste hålla landet svagt.

Kanske, men västs eliter har blivit väldigt rädda, när västvärldens medborgare nu är så extremt upprörda och börjar ansluta sig till extrema politiska rörelser, för att protestera mot den hittillsvarande ordningen och de allt större välståndsskillnaderna.

Enda sättet att lösa problemet, och att minska medborgarnas ilska, är att gå deras vilja tillmötes: Att minska asylinvandringen, och att börja flytta tillbaka fabrikerna från koncentrationsläger-diktaturen Kommunistkina. Då minskar folkets vrede, och eliterna kan återigen känna sig trygga i sin upphöjda samhällsposition.

Eliterna har hittills pressat globaliseringen så långt det gått, för att tjäna ännu mer pengar. Men man gick några steg för långt, och nu är folket skitförbannat. Enda sättet är då att rätta sig efter folkets vilja, annars kommer folket att bli ännu argare, och driva fram en revolution, och det är det sista våra eliter vill.
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-08-28 kl. 17:20.
Citera
2020-08-28, 17:11
  #164
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Gamle Batka flög runt i helikopter beväpnad med automatvapen och sade "de flydde som råttor", i alla fall i CNN.
EU eller OECD skickar inga valobservatörer!! De säger inbjudan kom för sent!! Då skickade Lukachenko direkt inbjudan. Men de åkte ändå inte, bara gnäller.
"Jag hellre diktator än gay"
"Covid behandlas bäst med vodka och bastubad"
Solklart CIA-troll

Ja, du har nog rätt! Fan vilken kunskap du sitter på att bara plocka fram på uppstuds sådär. Du har gjort jobbet, det märks.

När du säger det så låter det så självklart. Jag har tänkt att Lukaschenko inte är kontrollerad pga de där uttalandena. Men de är såklart just en indikation på att så är fallet.

Egentligen är det lite ledsamt att ha de här insikterna. Ta tex Swebbtv, där man ibland noterar hopp och idéer att rätta till Sverige. Men de har ju egentligen inte alls förstått hur djupt det här globala kaninhålet går.

Eller vad säger du, har du någon behållning av svenska kanaler som diskuterar globalismen, med en naiv utgångspunkt att Sverige kan bryta sig ur om bara folket vaknar upp?
Citera
2020-08-28, 17:13
  #165
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Sidan handlar om

"The Federal Reserve -
Zionist Jewish Private Bankers"

Ser inga bevis på någonting. Ta dina vansinnesteorier i konspirationsforumet istället. Du får inga fler svar av mig nu.
Citera
2020-08-28, 17:17
  #166
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vi ger 1700 miljarder till Italien, Sverige får 47. (Mitten på juli) Bra avtal tyckte statsministern!

Beror på att EU håller på att bli en federation, såsom USA redan är. Enligt svenskt, och europeiskt, politiskt tänkande innebär detta att man också ger regionalstöd till eftersatta regioner, på samma sätt som Sverige ger glesbygdsstöd till eftersatta delar av Sverige.

EU är regionalism, och det är vad som kommer att ersätta globalismen.

Vi kommer att se mer av sådant regionalstöd till fattiga delar av Europa framöver.
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-08-28 kl. 17:21.
Citera
2020-08-28, 17:17
  #167
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ja, du har nog rätt! Fan vilken kunskap du sitter på att bara plocka fram på uppstuds sådär. Du har gjort jobbet, det märks.

När du säger det så låter det så självklart. Jag har tänkt att Lukaschenko inte är kontrollerad pga de där uttalandena. Men de är såklart just en indikation på att så är fallet.

Egentligen är det lite ledsamt att ha de här insikterna. Ta tex Swebbtv, där man ibland noterar hopp och idéer att rätta till Sverige. Men de har ju egentligen inte alls förstått hur djupt det här globala kaninhålet går.

Eller vad säger du, har du någon behållning av svenska kanaler som diskuterar globalismen, med en naiv utgångspunkt att Sverige kan bryta sig ur om bara folket vaknar upp?
Jag har inte hunnit kolla de svenska så mycket. AfS och NMR räknar jag som kontrollerad opposition. AfS spelar rasister och ökar konflikterna genom att försöka göra det omöjliga, att kasta ut invandrarna. NMR har betalt (gissar jag) för att spela nazister.

Men visst är det nedslående att ju mer man letar, ju mer inser man att allt motstånd är utplånat.

De svenska kanalerna handlar kanske om att inge falskt hopp. Det finns något citat av diktatorn i "Hunger Games" - Man får inte ta ifrån folket gnistan av hopp, men den får inte bli för stor.
Citera
2020-08-28, 17:20
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ser inga bevis på någonting. Ta dina vansinnesteorier i konspirationsforumet istället. Du får inga fler svar av mig nu.

Är varken min lista eller teori men tack för komplimangen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback