Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-08-28, 16:20
  #145
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Och när folk inte längre har råd att resa ? Då lär sympatierna för globalism sjunka till fördel för nationalism.

Varför skulle inte folk ha råd att kunna resa?
Citera
2020-08-28, 16:25
  #146
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalisterna har misslyckas gång på gång flera gånger, de är bra på att förstöra men är odugliga att bygga upp samhällen. Jag tror även Kina kommer falla under våran livstid.

Vad pratar du om? Arkitekterna bakom NWO har aldrig misslyckats. Finns inga som helst tecken på att Kina kommer att falla.

Citat:
Jag tror inte att motstånd mot globalismen är lönlöst utan det funkar. Ju fler personer som blir medvetna om dem ju svårare får dem. Dessutom att upprätta en världsstat är omöjligt. Idag är EU på väg att kollapsa (EU tigger pengar från Sverige för att inte ens valutan klarar sig) och tänk dig då en stat som inkuderar mellanöstern, Afrika och Europa, kommer inte funka. Folk är för olika, vilket vi ser redan inom Europa så att ena araber, negrer och europeer är omöjligt.

Finns inga som helst tecken på att EU håller på att kollapsa. MÖ & Afrika är inte med i EU och kommer aldrig att bli.

Citat:
Jag tror att globalisterna i praktiken kör mera på den brända jordens taktik, dvs skapa motsättningar så att mängder folk dör (miljoner) och detta är vad vi har sett rent historiskt. I all tumult, så hittar globalisternas sätt att sko sig. T.ex. låna ut pengar till krigsdrabbade länder eller att rent av köpa/konfiskera land och resurser vilket vi såg efter sovjets fall. Putin stoppade dem och dem blev väldigt arga och tjatar dagligen om det i MSM. Det är även deras hopp att kunna sätta upp organisationer i krigsdrabbade länder och försöka härska över dem den vägen.

Hahaha Ja man kan ju inte beskylla dig för att vara optimist iaf. Titta nu på klippet jag länkade i min förra postning så kanske du förstår att arkitekterna bakom NWO har t o m goda intentioner.
Citera
2020-08-28, 16:29
  #147
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalisterna har misslyckas gång på gång flera gånger, de är bra på att förstöra men är odugliga att bygga upp samhällen. Jag tror även Kina kommer falla under våran livstid.

Jag tror inte att motstånd mot globalismen är lönlöst utan det funkar. Ju fler personer som blir medvetna om dem ju svårare får dem. Dessutom att upprätta en världsstat är omöjligt. Idag är EU på väg att kollapsa (EU tigger pengar från Sverige för att inte ens valutan klarar sig) och tänk dig då en stat som inkuderar mellanöstern, Afrika och Europa, kommer inte funka. Folk är för olika, vilket vi ser redan inom Europa så att ena araber, negrer och europeer är omöjligt.

Jag tror att globalisterna i praktiken kör mera på den brända jordens taktik, dvs skapa motsättningar så att mängder folk dör (miljoner) och detta är vad vi har sett rent historiskt. I all tumult, så hittar globalisternas sätt att sko sig. T.ex. låna ut pengar till krigsdrabbade länder eller att rent av köpa/konfiskera land och resurser vilket vi såg efter sovjets fall. Putin stoppade dem och dem blev väldigt arga och tjatar dagligen om det i MSM. Det är även deras hopp att kunna sätta upp organisationer i krigsdrabbade länder och försöka härska över dem den vägen.
Jag tror Kina redan fallit. Jag bodde där ganska många år. Jag såg saker jag inte förstod då. Hur kunde t.ex judiska studenter och sydkoreanska protestanter ha så stor närvaro på campus. Kulturrevolutionen var klassisk härska och söndra. En amerikansk jude skötte media.

Ungern och Polen har fallit. Var finns motståndet? Katolska kyrkan i Sydamerika kanske? Men den nye påven är körd.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-28 kl. 16:33.
Citera
2020-08-28, 16:33
  #148
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror Kina redan fallit. Jag bodde där ganska många år. Jag såg saker jag inte förstod då. Hur kunde t.ex judiska studenter och sydkoreanska protestanter ha så stor närvaro på campus. Kulturrevolutionen var klassisk härska och söndra. En amerikansk jude skötte media.

Ungern och Polen har fallit. Var finns motståndet? Katolska kyrkan i Sydamerika kanske?

Vad menar du med att Ungern och Polen har fallit? De står väl upp bra mot globalismen, liksom Iran och i viss mån kanske Assad i Syrien gör det också?
Citera
2020-08-28, 16:35
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skummade igenom den snabbt, står ingenting om Rockefeller, JP Morgan eller Wallenberg. Förklara dig!?

"$8. National Bank of Commerce NY/Morgan Guaranty Trust (J. P. Morgan Bank - Equitable Life - Levi P. Morton are principal shareholders).

$9. Hanover Trust of NY (William and David Rockefeller & Chase National Bank NY are principal shareholders)."
Citera
2020-08-28, 16:43
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Skummade igenom den snabbt, står ingenting om Rockefeller, JP Morgan eller Wallenberg. Förklara dig!?

Raoul Wallenberg

http://www.jewornotjew.com/profile.jsp?ID=993
Citera
2020-08-28, 16:46
  #151
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad menar du med att Ungern och Polen har fallit? De står väl upp bra mot globalismen, liksom Iran och i viss mån kanske Assad i Syrien gör det också?
Det blir OT, men ett svar på fråga brukar moderatorerna tillåta.
Orban startade på Soros-stipendium. Hans affischer mot Soros luktar false flag lång väg.
Polen, Ungern är typisk kontrollerad opposition inom EU, liksom KD, M, SD. Pratar och röstar mot men inte mer än att det inte påverkar.
Iran. Seglade runt tankern och levererade till Syrien, sköt ned drönare, inget svar från USA. Deras hembyggda missiler passerade Saudi Patriot utan reaktion. Trump och Soleimani utväxlade memes på Twitter, se'n kom drönare. Rouhani (naturaliserad skotte med doktorsexamen från Glasgow, annat namn i videon) talade om flygolycka dagen innan nedskjutningen av ukrainska planet. Var är 17 svenska kistor? Trudeau och Zarif hade artigt möte en månad efter händelsen. Vicepres. Ebtekar, taleskvinna under gisslandramat på ambassaden. Hennes barn pluggar i USA nu. Assad ögonläkare utbildad i London. Kim+syrran i Schweiz.
Det finns massor ...

Jag ser inget parti i Sverige eller land som inte har fallit.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-28 kl. 16:56.
Citera
2020-08-28, 16:51
  #152
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Raoul Wallenberg

http://www.jewornotjew.com/profile.jsp?ID=993

Det finns inget släktskap mellan Raoul Wallenberg och bankfamiljen Wallenberg. Fel igen alltså.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Wallenberg
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2020-08-28 kl. 16:53.
Citera
2020-08-28, 16:52
  #153
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
"$8. National Bank of Commerce NY/Morgan Guaranty Trust (J. P. Morgan Bank - Equitable Life - Levi P. Morton are principal shareholders).

$9. Hanover Trust of NY (William and David Rockefeller & Chase National Bank NY are principal shareholders)."

Vad bevisar det här menar du? Jag ser ingenting här???
Citera
2020-08-28, 16:54
  #154
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Raoul Wallenberg

http://www.jewornotjew.com/profile.jsp?ID=993

Beror på att ena föräldern är ingift i familjen Wallenberg.

Wallenbergs är en gammal svensk protestantisk präst-familj. Tillhör knappast någon annan religion än just svensk protestantism.
Citera
2020-08-28, 16:55
  #155
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror Kina redan fallit. Jag bodde där ganska många år. Jag såg saker jag inte förstod då. Hur kunde t.ex judiska studenter och sydkoreanska protestanter ha så stor närvaro på campus. Kulturrevolutionen var klassisk härska och söndra. En amerikansk jude skötte media.

Ungern och Polen har fallit. Var finns motståndet? Katolska kyrkan i Sydamerika kanske? Men den nye påven är körd.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det blir OT, men ett svar på fråga brukar moderatorerna tillåta.
Orban startade på Soros-stipendium. Hans affischer mot Soros luktar false flag lång väg.
Polen, Ungern är typisk kontrollerad opposition inom EU, liksom KD, M. Pratar och röstar mot men inte mer än att det inte påverkar.
Iran. Seglade runt tankern och levererade till Syrien, sköt ned drönare, inget svar från USA. Deras hembyggda missiler passerade Saudi Patriot utan reaktion. Rouhani (naturaliserad skotte med doktorsexamen från Glasgow, annat namn i videon) talade om flygolycka dagen innan nedskjutningen av ukrainska planet. Var är 17 svenska kistor? Vicepres. Ebtekar, taleskvinna under gisslandramat på ambassaden. Hennes barn pluggar i USA nu. Assad ögonläkare utbildad i London. Kim+syrran i Schweiz.
Det finns massor ...

Jag ser inget parti i Sverige eller land som inte har fallit.

Intressant! Det är inte OT, utan att gå ner på globalismens fäste på nationell nivå så kan vi aldrig förstå våra möjligheter.

Men det verkar se mörkt ut. Vad säger du om Vitryssland då? Är de också kontrollerad opposition till globalismen? De verkar ju annars gå sin egen väg, inte minst när det kom till Corona-hanteringen. Känns genuint på ytan åtminstone.
Citera
2020-08-28, 16:57
  #156
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Självklart vill eliten skada sitt eget land så mycket som möjligt.

Varför skulle Sveriges, och andra västländers, eliter vilja undergräva sin egen makt och samhällsställning? Låter motsägelsefullt!
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-08-28 kl. 17:05.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback