Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-08-28, 13:39
  #133
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nej, globalisterna vill göra alla utom en mycket liten elit riktigt ordentligt fattiga. Globalism är i stort sett neofeodalism.

Men detta är väl i linje med det jag skrev?

Notera: Själv tror jag inte på att den rika eliten har någon infernalisk politisk agenda att göra andra fattiga. Men eliten vill definitivt göra sig själv väldigt mycket rikare, och detta kan uppnås genom globalismen.

Genom att ta ganska välavlönade arbeten i väst, och flytta arbetena till avlägsna låglöneländer, som den totalitära Kommunistparti-diktaturen Kina, så tjänar den rika eliten av företagsägare enorma belopp, vilket gör eliten ofantligt rik, på bekostnad av industriarbetarna i väst, som förlorar sina arbeten.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Människan fungerar så att hon snabbt tröttnar på sina gamla saker och istället vill testa det nya spännande som hon ser att någon annan har.

Idéer kommer att fortsätta spridas över världen, även när globaliseringsepoken är över och avslutad.

Att globaliseringen (tillfälligt) avslutas och gör ett uppehåll, innebär endast att varorna kommer att tillverkas inom EU istället för på andra sidan jorden, i länder som Kommunistkina.
__________________
Senast redigerad av fladdermusviruset 2020-08-28 kl. 13:53.
Citera
2020-08-28, 14:02
  #134
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Men detta är väl i enlighet med det jag skrev?

Notera: Själv tror jag inte på att den rika eliten har någon infernalisk politisk agenda att göra andra fattiga. Men eliten vill definitivt göra sig själv väldigt mycket rikare, och detta kan uppnås genom globalismen.

Genom att ta ganska välavlönade arbeten i väst, och flytta arbetena till avlägsna låglöneländer, som den totalitära Kommunistparti-diktaturen Kina, så tjänar den rika eliten av företagsägare enorma belopp, vilket gör eliten ofantligt rik, på bekostnad av industriarbetarna i väst, som förlorar sina arbeten.

Globalisterna som är dagens elit spenderar mycket av sin vakna tid att upprätthålla skillnaderna mellan proletären och eliten. De vill hålla folket fattiga och även synligt fattiga.

Precis innan bondeupproren i England 1831, så hade eliten stiftat lagar om att bönderna (peasants, inget bra ord finns på svenska) inte fick klä sig hur som helst utan de skulle klä sig i färglösa kläder med grova textiler, trots att en del av dem lyckades få råd att köpa bättre kläder. Detta är en mycket ytlig sak att stifta lagar om men bevisar hur eliten i alla tider försökt att hålle nere befolkningen med alla medel. Märk att detta återkommer i diverse kommunistuniformer, t.ex. i Kina med deras färglösa gråa arbetarkläder, samma sak.

Svaret bryr sig eliten egentligen om att fattiga människor får det bättre och svaret är absolut och de vill verkligen inte ha att folk får det bättre eller gör klassresor. De vill ha ett statiskt samhälle där de bestämmer allt, micromanagement av allas liv så att de inte kan få det bättre. Social credit score är faktiskt ett ypperligt verktyg för ett sådant samhälle och det kommer så klart korrumperas ordentligt av eliten.
Citera
2020-08-28, 14:19
  #135
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalisterna som är dagens elit spenderar mycket av sin vakna tid att upprätthålla skillnaderna mellan proletären och eliten. De vill hålla folket fattiga och även synligt fattiga.

Precis innan bondeupproren i England 1831, så hade eliten stiftat lagar om att bönderna (peasants, inget bra ord finns på svenska) inte fick klä sig hur som helst utan de skulle klä sig i färglösa kläder med grova textiler, trots att en del av dem lyckades få råd att köpa bättre kläder. Detta är en mycket ytlig sak att stifta lagar om men bevisar hur eliten i alla tider försökt att hålle nere befolkningen med alla medel. Märk att detta återkommer i diverse kommunistuniformer, t.ex. i Kina med deras färglösa gråa arbetarkläder, samma sak.

Svaret bryr sig eliten egentligen om att fattiga människor får det bättre och svaret är absolut och de vill verkligen inte ha att folk får det bättre eller gör klassresor. De vill ha ett statiskt samhälle där de bestämmer allt, micromanagement av allas liv så att de inte kan få det bättre. Social credit score är faktiskt ett ypperligt verktyg för ett sådant samhälle och det kommer så klart korrumperas ordentligt av eliten.

Jodå, men den rika västerländska elitens mål är 1) Att bli rikare, och 2) Att skydda sitt välstånd och politiska makt.

Den rika västerländska elitens mål är INTE att skada andra och att göra andra fattigare.

Att västerländska arbetare nu blivit så fattiga och frustrerade att de protesterar våldsamt och högljutt, och hela västerländska samhällen blir politiskt instabila av folkuppror, är knappast något som är bra från den rika elitens perspektiv. Snarare är det ett direkt hot mot deras välstånd och ställning.
Citera
2020-08-28, 14:41
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du menar judar helt enkelt. Jag hävdar dock å min sida att NWO inte är ett judiskt projekt. Rockefeller som är en av de mest tongivande familjerna, betydligt tyngre än Soros i sammanhanget, är inte en judisk familj. Inte heller är Wallenberg en judisk familj, om än det numera finns judiska personer ingifta i den familjen (rätta mig gärna om jag har fel angående Wallenberg). Inte heller tror jag att JP Morgan var en judisk familj, men har kanske blivit det sedan pga ingifte (kan inte så mycket om JP Morgan så korrigera gärna).

Ingen vet vad det slutgiltiga målet är. En del tror att det är en global slavstat. En del tror något annat. Jag tror inte att målet är en global slavstat utan att man har goda intentioner som man anser helgar medlen.

Naturligtvis är världshandel en del av globalismen. Hur skulle den kunna vara något annat?
Rockefeller,JP Morgan och Wallenberg är alla judar.
Citera
2020-08-28, 15:11
  #137
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Rockefeller,JP Morgan och Wallenberg är alla judar.

Det är jag tämligen övertygad om att de inte är. Källor på ditt påstående?
Citera
2020-08-28, 15:13
  #138
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Jodå, men den rika västerländska elitens mål är 1) Att bli rikare, och 2) Att skydda sitt välstånd och politiska makt.

Den rika västerländska elitens mål är INTE att skada andra och att göra andra fattigare.

Att västerländska arbetare nu blivit så fattiga och frustrerade att de protesterar våldsamt och högljutt, och hela västerländska samhällen blir politiskt instabila av folkuppror, är knappast något som är bra från den rika elitens perspektiv. Snarare är det ett direkt hot mot deras välstånd och ställning.
Självklart vill eliten skada sitt eget land så mycket som möjligt. Vi svenskar skall hata Sverige så mycket att vi inbillar oss att EU är räddningen. Det skall vara så mycket konflikter mellan svenskar, invandrare, män och kvinnor att media kan manipulera grupperna. Politikerna skall vara så usla att de inte kan få något stöd av folket. Då får de stöd av media eftersom så usla politiker inte utgör något hot mot de globala nätverken. Utbildningskvaliten skall vara låg och sikta mot mekaniskt upprepande så att ingen ser vad som egentligen händer. Enstaka elever med koncentrationsförmågan i behåll diagnosticeras som Asperger och ges amfetamin. Långa väntetider till sjukvård spär på självhatet. Porr, droger och videospel trubbar av. Folkhälsomyndigheten vill att förbudet mot narkotika omprövas. Skjutningarna hjälper till fint. Osv, osv.

Globalisterna kan aldrig ta över något friskt som fungerar bra. Förstörelse är deras M.O.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-28 kl. 15:28.
Citera
2020-08-28, 15:28
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är jag tämligen övertygad om att de inte är. Källor på ditt påstående?
Finns massa men var längesen jag höll på med sånt men hitta en på studs:

https://rense.com/general85/feddrec.htm
Citera
2020-08-28, 15:32
  #140
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Finns massa men var längesen jag höll på med sånt men hitta en på studs:

https://rense.com/general85/feddrec.htm

Skummade igenom den snabbt, står ingenting om Rockefeller, JP Morgan eller Wallenberg. Förklara dig!?
Citera
2020-08-28, 15:49
  #141
Medlem
Globalister och marxister har i stort sett nått sitt mål i alla fall i Sverige. Man behöver inte längre påverka politikerna och samhället, det kommer att falla av sig själv. Invandringen av främmande folkslag är nästan omöjlig att stoppa genom anhöriginvandringen. Kriminella gäng och våldsamma demonstranter härjar på gatorna. Skolresultaten försämras, arbetslösheten stiger och pensionssystemet vacklar. Sammanhållningen, freden och lugnet som fanns är borta. Precis det som man ville uppnå.
Citera
2020-08-28, 16:08
  #142
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Globalister och marxister har i stort sett nått sitt mål i alla fall i Sverige. Man behöver inte längre påverka politikerna och samhället, det kommer att falla av sig själv. Invandringen av främmande folkslag är nästan omöjlig att stoppa genom anhöriginvandringen. Kriminella gäng och våldsamma demonstranter härjar på gatorna. Skolresultaten försämras, arbetslösheten stiger och pensionssystemet vacklar. Sammanhållningen, freden och lugnet som fanns är borta. Precis det som man ville uppnå.

De har uppnått ett delmål. Målet är nyordning via kaos. När man väl slagit sönder gamla homogeniteter och nationella sammanhållningar ska det skapas en ny ordning. En politiskt korrekt global polisstat med ett social credit-system likt det kinesiska. Målet är en världsregering.

Jag är personligen övertygad om att allt motstånd mot detta projekt är futilt.

Detta är den bästa genomgången jag tagit del av: https://youtu.be/k6IrZg3wgIQ
Citera
2020-08-28, 16:14
  #143
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalismen är lika evig som juden. De kommer bara försöka om och om igen.



Och när folk inte längre har råd att resa ? Då lär sympatierna för globalism sjunka till fördel för nationalism.
Citera
2020-08-28, 16:18
  #144
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
De har uppnått ett delmål. Målet är nyordning via kaos. När man väl slagit sönder gamla homogeniteter och nationella sammanhållningar ska det skapas en ny ordning. En politiskt korrekt global polisstat med ett social credit-system likt det kinesiska. Målet är en världsregering.

Jag är personligen övertygad om att allt motstånd mot detta projekt är futilt.

Detta är den bästa genomgången jag tagit del av: https://youtu.be/k6IrZg3wgIQ

Globalisterna har misslyckas gång på gång flera gånger, de är bra på att förstöra men är odugliga att bygga upp samhällen. Jag tror även Kina kommer falla under våran livstid.

Jag tror inte att motstånd mot globalismen är lönlöst utan det funkar. Ju fler personer som blir medvetna om dem ju svårare får dem. Dessutom att upprätta en världsstat är omöjligt. Idag är EU på väg att kollapsa (EU tigger pengar från Sverige för att inte ens valutan klarar sig) och tänk dig då en stat som inkuderar mellanöstern, Afrika och Europa, kommer inte funka. Folk är för olika, vilket vi ser redan inom Europa så att ena araber, negrer och europeer är omöjligt.

Jag tror att globalisterna i praktiken kör mera på den brända jordens taktik, dvs skapa motsättningar så att mängder folk dör (miljoner) och detta är vad vi har sett rent historiskt. I all tumult, så hittar globalisternas sätt att sko sig. T.ex. låna ut pengar till krigsdrabbade länder eller att rent av köpa/konfiskera land och resurser vilket vi såg efter sovjets fall. Putin stoppade dem och dem blev väldigt arga och tjatar dagligen om det i MSM. Det är även deras hopp att kunna sätta upp organisationer i krigsdrabbade länder och försöka härska över dem den vägen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback