Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi fortsätta med globalism?
Ja, varför sluta med ett vinnande recept!?
25,40%
16 röster
Nej, dags för nationalism igen, omväxling förnöjer!
74,60%
47 röster
2020-08-27, 23:44
  #121
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag bröt ut en del i dina replikskiften som jag tyckte var intressanta och missvisande. NWO har inget med några asiater att göra. Inte det minsta. Det finns inte en enda prominent asiat som någonsin yttrat termen "New World Order".

Det är en typisk judedriven agenda där väst är ledande och egentligen explicit deltagande. Att det finns rika asiater har ingen koppling till det. Men jag väntar på källor.

Fortsatt diskussion är endast intressant om du har något att komma med i sak gentemot det jag skrivit ovan om att NWO inte är en judisk konspiration. Backa gärna upp dina påståenden med icke-nazistiska källor.
Citera
2020-08-28, 00:02
  #122
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Fortsatt diskussion är endast intressant om du har något att komma med i sak gentemot det jag skrivit ovan om att NWO inte är en judisk konspiration. Backa gärna upp dina påståenden med icke-nazistiska källor.

Vi har väl båda hävdat att NWO inte enbart är en judisk konspiration och att även rika ickejudar ingår i den?

Sen har vi väl båda insett att det inte finns några asiater eller noggers i den konspirationen?

Är vi överens än så länge?

Vidare har vi väl båda insett att agendan är utstakad och nästan irreversibel, men att det fortfarande går att motverka den om man vill?
Citera
2020-08-28, 00:08
  #123
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vi har väl båda hävdat att NWO inte enbart är en judisk konspiration och att även rika ickejudar ingår i den?

Sen har vi väl båda insett att det inte finns några asiater eller noggers i den konspirationen?

Är vi överens än så länge?

Vidare har vi väl båda insett att agendan är utstakad och nästan irreversibel, men att det fortfarande går att motverka den om man vill?

Jack Ma sitter som sagt i World Economic Forum's styrelse. Du har vidare uttryckt dig något oklart om huruvida NWO är en judisk konspiration eller inte. Jag hävdar entydigt att det inte är det.
Citera
2020-08-28, 00:14
  #124
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jack Ma sitter som sagt i World Economic Forum's styrelse. Du har vidare uttryckt dig något oklart om huruvida NWO är en judisk konspiration eller inte. Jag hävdar entydigt att det inte är det.

Hur olkart är det? Tredje gången nu...

Citat:
NWO inte enbart är en judisk konspiration och att även rika ickejudar ingår i den

Vad har Jack Ma med globalism som fenomen eller judisk makt att göra?
Citera
2020-08-28, 00:19
  #125
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hur olkart är det? Tredje gången nu...



Vad har Jack Ma med globalism som fenomen eller judisk makt att göra?

Noterar att du i varannan post judebabblar och i varannan hävdar att du inte gör det. Med denna postning lyckade du t o m säga emot dig själv i samma postning. Jag ger upp mina försök att förstå mig på dig. Over and out.
Citera
2020-08-28, 00:32
  #126
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Noterar att du i varannan post judebabblar och i varannan hävdar att du inte gör det. Med denna postning lyckade du t o m säga emot dig själv i samma postning. Jag ger upp mina försök att förstå mig på dig. Over and out.


Så det kommer inga svar, trots adekvata frågor?

Tråkigt när folk lämnar seriösa debatter för att de inte längre känner att de kontrollerar narrativet och är rädda för en eventuell utkomst av det.

Men hur länge tror du att globalismen kommer hålla i sig? Jag ser idag att den börjar gräva sin grav ganska djupt. EU är på dekis, USA har ett nästintill raskrig, Visegrád är än mer skeptiska och Asien hånar Europa på sociala medier.

Det här är inte det minsta hållbart.
Citera
2020-08-28, 01:17
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Globalismen är lika evig som juden. De kommer bara försöka om och om igen.

"Globalismen" är för högertroll bara en reinkarnation av deras myt om "den evige juden".

Något obestämt som allt dåligt i världen kan skyllas på. Såväl samhällsproblem som personliga miisslyckanden skylls på denna obestämda faktor.
Citera
2020-08-28, 01:17
  #128
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så det kommer inga svar, trots adekvata frågor?

Tråkigt när folk lämnar seriösa debatter för att de inte längre känner att de kontrollerar narrativet och är rädda för en eventuell utkomst av det.

Men hur länge tror du att globalismen kommer hålla i sig? Jag ser idag att den börjar gräva sin grav ganska djupt. EU är på dekis, USA har ett nästintill raskrig, Visegrád är än mer skeptiska och Asien hånar Europa på sociala medier.

Det här är inte det minsta hållbart.

Du skrev för någon timme sedan att globalismen är irreversibel. Varför tror du att EU är på dekis? USA har du däremot rätt om, det är fruktansvärt polariserat. Källa på att Asien hånar Europa på sociala medier?

USA är inte hållbart och det har inte särskilt mycket med vem som är president att göra.
Citera
2020-08-28, 02:55
  #129
Medlem
fladdermusvirusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Globalismen kommer som fenomen inte att upphöra, men vi har nog nått dess intentionerade peak, och nu kommer vi få se en gradvis återgång till något mer normal internationell handel och utbyte, till skillnad från det vi tidigare uppfattat som total och naiv frihet över gränser.

Tror att globaliseringen utvecklas enligt 'två steg framåt, och ett steg tillbaka'.

Först kommer två steg framåt, som under globaliseringsepoken under 1800-talet, sen kommer en motreaktion och ett steg tillbaka, som under nationalismen och världskrigen under 1900-talets första hälft.

Mönstret upprepar sig nu: Först två steg framåt under globaliseringsepoken ca 1978-2018, sedan en motreaktion och ett steg tillbaka, som nu inletts genom USAs handelskrig mot, och handelsmässiga decoupling från, Kommunistkina.

Varför utvecklas inte globaliseringen spikrakt uppåt? Eftersom att globaliseringen leder till snabbt ökande välståndsklyftor i alla länder som deltar i globaliseringen, och dessa måste åtgärdas politiskt och minskas, innan globaliseringen kan ta ett nytt språng framåt.

USA har fått gigantiska välståndsklyftor mellan rika och medelklass/arbetarklass, under de senaste fyra decennierna av globalisering. Dessa måste nu minskas. Troligt att USA åtminstone får en fungerande allmän sjukvårdsförsäkring, under de kommande åren.

Note: Det där snacket om olika etniska och religiösa minoriteter, och deras påverkan på globaliseringen, tar jag helt avstånd från.
Citera
2020-08-28, 03:40
  #130
Medlem
Globalismen är ett naturligt och ostoppbart fenomen. Konservativa krafter kan på sin höjd sakta ner den lite, men inte mer än så. Människan fungerar så att hon snabbt tröttnar på sina gamla saker och istället vill testa det nya spännande som hon ser att någon annan har.
Citera
2020-08-28, 09:48
  #131
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdermusviruset
Tror att globaliseringen utvecklas enligt 'två steg framåt, och ett steg tillbaka'.

Först kommer två steg framåt, som under globaliseringsepoken under 1800-talet, sen kommer en motreaktion och ett steg tillbaka, som under nationalismen och världskrigen under 1900-talets första hälft.

Mönstret upprepar sig nu: Först två steg framåt under globaliseringsepoken ca 1978-2018, sedan en motreaktion och ett steg tillbaka, som nu inletts genom USAs handelskrig mot, och handelsmässiga decoupling från, Kommunistkina.

Varför utvecklas inte globaliseringen spikrakt uppåt? Eftersom att globaliseringen leder till snabbt ökande välståndsklyftor i alla länder som deltar i globaliseringen, och dessa måste åtgärdas politiskt och minskas, innan globaliseringen kan ta ett nytt språng framåt.

USA har fått gigantiska välståndsklyftor mellan rika och medelklass/arbetarklass, under de senaste fyra decennierna av globalisering. Dessa måste nu minskas. Troligt att USA åtminstone får en fungerande allmän sjukvårdsförsäkring, under de kommande åren.

Note: Det där snacket om olika etniska och religiösa minoriteter, och deras påverkan på globaliseringen, tar jag helt avstånd från.

Nej, globalisterna vill göra alla utom en mycket liten elit riktigt ordentligt fattiga. Globalism är i stort sett neofeodalism. I Agenda 2030 uttrycker FN öppet att de vill konfiskera land från alla människor för att trycka ihop dem i koncentrationsläger (smart cities). Det är helt enkelt att man gör det olagligt att äga land "för miljöns skull", men i hemlighet ser globalisterna till att bli dem nya ägarna till landet.

Vi har redan en Agenda 2030 tråd och Agenda 2030 besrkiver vad globalisterna vill mycket tydligt. Verkligen en dystopi. Man måste läsa mellan raderna vad globalisterna egentligen vill genom att filtrera bort allt "vi ska rädda världen", "redistrubution av rikedomar" osv.
Citera
2020-08-28, 10:36
  #132
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nej, globalisterna vill göra alla utom en mycket liten elit riktigt ordentligt fattiga. Globalism är i stort sett neofeodalism. I Agenda 2030 uttrycker FN öppet att de vill konfiskera land från alla människor för att trycka ihop dem i koncentrationsläger (smart cities). Det är helt enkelt att man gör det olagligt att äga land "för miljöns skull", men i hemlighet ser globalisterna till att bli dem nya ägarna till landet.

Vi har redan en Agenda 2030 tråd och Agenda 2030 besrkiver vad globalisterna vill mycket tydligt. Verkligen en dystopi. Man måste läsa mellan raderna vad globalisterna egentligen vill genom att filtrera bort allt "vi ska rädda världen", "redistrubution av rikedomar" osv.

Smart cities är inte koncentrationsläger och det finns inget som tyder på att arkitekterna bakom NWO vill göra alla utom en liten elit mycket fattiga. Lägg ner skräckpropagandan. Du skriver ju själv att du läser mellan raderna och fantiserar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback