Citat:
Ursprungligen postat av
twigdoll
Ganska löjligt kanske, är inte direkt bungyjump men jag hoppade denna big-swing.
https://www.youtube.com/watch?v=S_uZ5izGSCI
Jag fattade inte riktigt att de var de var frågan om förrän jag stod där och va tvungen att hoppa, och när jag väl gjort de och märkte att allt gick bra så var jag så stolt och glad och hade fullt med energi att jag klarade av de.
Jag känner mig ofta lycklig när jag känner mig levande, men sen har jag också haft ett bra förhållande där vi hade bra stunder .
Men jag kan uppskatta ett riktigt hårt och kallt regn, ett ordentligt oväder för att sen befinna mig i värmen.
Så är det med de mesta i livet.
Inte alls löjligt

förstår precis vad du menar när det kommer till levande stunder i livet. När man vågar gå utanför sin bekvämlighet och inser när man väl gjort det hur härligt det är, men något Man inte fattat innan...
Det kanske låter konstigt det här , men mina starkaste och faktiskt roligaste minnen Jag alltid kommer värdesätta stort är de minnena när livet var som mest utmanande.
Inget jag där och då kände var så kul kanske, men jag levde väldigt mycket i nuet för att jag var tvungen just då, och i efterhand så kände jag att de var då jag var som mest levande den period jag hade det som tuffast. Men sen när jag hade allt och var bekväm i livet så kände jag faktiskt inte alls samma ”lycka”
Jag tror att det har väldigt mycket att göra med att sådana där stunder i livet får energin inom en att bli kraftig, levande och rörlig. Vi har konstant energi inom oss men jag tror att den ibland kan vara ”passiv” Om man kanske är för bekväm, vilket kanske inte är meningen att den ska vara. Vilket betyder att vi kanske behöver utmana oss själva för att leva i samband med vår inre kraft/energin så att vi känner lycka.
Samma med min förre detta kärlek. Det var Väldigt levande, men det var det värsta och samtidigt det bästa jag varit med om. Inget lyckligt förhållande i stort sätt då vi hade ett stormigt förhållande men vi matchade så sjukt bra och hade så bra kemi att det var trots allt väldigt kul Och intensvit väldigt ofta.