2020-08-27, 11:04
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi behöver inte gå in på den religiösa aspekten, utan kan säkert bli överens om att det inte är vettigt att lämna över ansvar till en apa.

Om kvinnor ska ta sin roll som kvinnor behöver män ta sin roll som män. Både mäns och kvinnors roller demonteras parallellt.

Det håller jag helt med om. Kvinnor mådde bättre när de hade sina ursprungliga roller dessutom.
Citera
2020-08-27, 11:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det håller jag helt med om. Kvinnor mådde bättre när de hade sina ursprungliga roller dessutom.
Det är ett problem för kvinnor att de riskerar att bli övergivna senare i livet pga mäns sexualitet. Kvinnor behöver som bekant trygghet för att må bra. När kvinnor ser andra kvinnor bli övergivna för en yngre kvinna skapar det en rädsla, och den rädslan uppstår också hos yngre kvinnor.
Rädsla är ett hinder för den anknytning till mannen som är så viktig för kvinnors lojalitet.

Jag vet inte hur vi ska tackla problemet, men den enklaste delen av otryggheten att lösa torde vara den ekonomiska aspekten.
Citera
2020-08-27, 11:26
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Nej, ingen gynnas av "feminismen" utom banksystemet (lång historia som väl är OT).

Därför har vi en nedåtgående spiral. Hur vänder vi uppåt?

Hur har bankerna gynnats?
Har pengars värde stigit eller sjunkit i upprätthållandet av västs radikalt tilltagande inneffektivitet, som direkt följd av feminiseringen???

Släpp "bankerna" och använd en bank som fungerar för dig. Se det som ett kontrakt mellan dig och din bank.

För mig som är bortom räddning. Finns ingen räddning till något hederligt. Så jag får hitta annat, vars uppgift i mitt liv är att ge meningfull tillvaro(för mig).

För nya generationer, måste nya "kontrakt" etableras, Dessa kontrakts hållbarhet måste kunna bära mindre allomfattande kontrakt mm.
Dessa kontrakt måste vara självklara för att det skall fungera att bygga.
Kan du inte gjuta en grund, så kommer familjens hus inte ens hålla ihop en kort tid...då kvittar det om färgen på skalet håller för 10 år om huset kollapsar redan före det är klart.

Det är simpelt.
Kommer nya generationer inte ens att kunna ha sitt kön för givet, så kommer inget byggt/skapat över en pubertal nivå att kunna ha en stabil grund att stå på.
Citera
2020-08-27, 11:35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hur har bankerna gynnats?
Har pengars värde stigit eller sjunkit i upprätthållandet av västs radikalt tilltagande inneffektivitet, som direkt följd av feminiseringen???

Släpp "bankerna" och använd en bank som fungerar för dig. Se det som ett kontrakt mellan dig och din bank.

För mig som är bortom räddning. Finns ingen räddning till något hederligt. Så jag får hitta annat, vars uppgift i mitt liv är att ge meningfull tillvaro(för mig).

För nya generationer, måste nya "kontrakt" etableras, Dessa kontrakts hållbarhet måste kunna bära mindre allomfattande kontrakt mm.
Dessa kontrakt måste vara självklara för att det skall fungera att bygga.
Kan du inte gjuta en grund, så kommer familjens hus inte ens hålla ihop en kort tid...då kvittar det om färgen på skalet håller för 10 år om huset kollapsar redan före det är klart.

Det är simpelt.
Kommer nya generationer inte ens att kunna ha sitt kön för givet, så kommer inget byggt/skapat över en pubertal nivå att kunna ha en stabil grund att stå på.
Hur når vi fram till uppväxande generationer när mödrarna sliter ute i arbetslivet, samhället lär barnen fel och skolan är en anstalt för indoktrinering i könsneutralism?

Barn förstår sig på sunt förnuft, det talar till dem på ett språk de redan har med sig från födseln, men de måste också få höra sunt förnuft från NÅGON vuxen i omgivningen.
Citera
2020-08-27, 11:39
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Det är ett problem för kvinnor att de riskerar att bli övergivna senare i livet pga mäns sexualitet. Kvinnor behöver som bekant trygghet för att må bra. När kvinnor ser andra kvinnor bli övergivna för en yngre kvinna skapar det en rädsla, och den rädslan uppstår också hos yngre kvinnor.
Rädsla är ett hinder för den anknytning till mannen som är så viktig för kvinnors lojalitet.

Jag vet inte hur vi ska tackla problemet, men den enklaste delen av otryggheten att lösa torde vara den ekonomiska aspekten.

Om det är ett problem för kvinnor så är det ett ännu större problem för män, som har fem gånger så stor risk att bli lämnade av sina kvinnor i dagens samhälle. Män skulle må bra mycket bättre om de kännde sig trygga med sina kvinnor, att de inte hoppade på nästa kuk såfort mannen blev av med jobbet eller satte ner foten en gång för mycket pg.a kvinnans oansvariga eller uppstudsiga beteende. Män blir därför mer försiktiga, tama och kvinnor lämnar ändå pg.a att attraktionen därmed försvinner. lose-lose, både för kvinnor, män och barn.

Men detta är ju inga nyheter, juden har kännt till detta i tusentals år och planen är ju utformad just pg.a att kunna angripa denna akilleshäl som alla samhällen har. Ett urgammalt dilemma som kyrkan var utformad att hantera, och gjorde det så bra via monogami att det grundläggande problemet glömts bort. Liknande lösningar har ju funnits inom de flesta religioner, om inte alla. Juden håller dock hårt fast vid detta för egen del men i Sions äldstes protokoll står beskrivet hur de planerar att undervisa våra barn i irrläror som de själva vet är falska just för att söndra våra samhällen på detta vis. Att rasblanda för att försvaga våran nationalitetskänsla. Att via monetär kontroll tvinga oss till lydnad, och vid uppstudsighet utnyttja utpressningsverksamhet mot våra makthavare(likt Epstein-affären) osv.

Allt vi ser idag står däri beskrivet in i minsta detalj, trots att det var skrivet redan på 1800-talet.

Väldigt få bemödar sig att läsa dem dock, efterssom den listige juden även lyckats lura i dem att det är en "förfalskning". Århundradets största skämt. Vem orkar läsa en 120 år gammal förfalskning?
Senast redigerad av NeoVain 2020-08-27 kl. 11:55.
Citera
2020-08-27, 11:55
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om det är ett problem för kvinnor så är det ett ännu större problem för män, som har fem gånger så stor risk att bli lämnade av sina kvinnor i dagens samhälle. Män skulle må bra mycket bättre om de kännde sig trygga med sina kvinnor, att de inte hoppade på nästa kuk såfort de blev av med jobbet eller satte ner foten en gång för mycket pg.a kvinnans oansvariga eller uppstudsiga beteende. Män blir tama och kvinnor lämnar ändå pg.a att attraktionen försvinner. lose-lose, både för kvinnor, män och barn.

Men detta är ju inga nyheter, juden har kännt till detta i tusentals år och planen är ju utformad just pg.a att kunna angripa denna akilleshäl som alla samhällen har. Ett urgammalt dilemma som kyrkan var utformad att hantera, och gjorde det så bra via monogami att det grundläggande problemet glömts bort. Liknande lösningar har ju funnits inom de flesta religioner, om inte alla. Juden håller dock hårt fast vid detta för egen del men i Sions äldstes protokoll står beskrivet hur de planerar att undervisa våra barn i irrläror som de själva vet är falska just för att söndra våra samhällen på detta vis. Att rasblanda för att försvaga våran nationalitetskänsla. Att via monetär kontroll tvinga oss till lydnad, och vid uppstudsighet utnyttja utpressningsverksamhet mot våra makthavare(likt Epstein-affären) osv.

Allt vi ser idag står däri beskrivet in i minsta detalj, trots att det var skrivet redan på 1800-talet.
För att öka kvinnors och mäns trygghet bör vi återgå till kristna värderingar har sagts i tråden, och det är klart att jag håller med om det.
Kan ett första steg i rätt riktning vara att förbjuda skilsmässa i andra fall än otrohet eller fara för liv och hälsa? Det vore ett logiskt första steg, eftersom äktenskap trots allt innebär löften även fast ett löfte verkar väga lätt now a days....
Citera
2020-08-27, 11:57
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Hur når vi fram till uppväxande generationer när mödrarna sliter ute i arbetslivet, samhället lär barnen fel och skolan är en anstalt för indoktrinering i könsneutralism?

Barn förstår sig på sunt förnuft, det talar till dem på ett språk de redan har med sig från födseln, men de måste också få höra sunt förnuft från NÅGON vuxen i omgivningen.

Nej... barn lär sig sunt förnuft. Den skolningen sker i sandlådan, för alla barn och tillsammans. I sandlådan knyts även de livslånga banden.
Pojkar behöver leka/låtsasbråka med sina pappor för att ha etablerade gränser. Se USA´s negrer som ett lysande exempel för ett samhälle där fadern är utspelad ur familjen/pojkarnas lek.

Där har du "sunt förnuft", var det kommer ifrån.

Våra dagis/barnomsorger som politicerat stör barnens organiska och livsviktiga lek, destabiliserar allt framtida sunt förnuft och starka organiska band.

Bankerna har ingenting med det att göra mer än att de stora deltar i den dolda globalismens maktkorridorer. Men det gör även vår administrations makt.

Jag tror att vi ev. kan se den sk. 4:e vändningen, där "allt" går till spillo... Efter den kommer horandet vara billigt. Därför räknar jag bort mig själv som ägare av en säker framtid, även om jag jobbar hårt på "revolutionssäkring" i mitt liv och det jag anser är värt något.
Citera
2020-08-27, 12:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om det är ett problem för kvinnor så är det ett ännu större problem för män, som har fem gånger så stor risk att bli lämnade av sina kvinnor i dagens samhälle. Män skulle må bra mycket bättre om de kännde sig trygga med sina kvinnor, att de inte hoppade på nästa kuk såfort mannen blev av med jobbet eller satte ner foten en gång för mycket pg.a kvinnans oansvariga eller uppstudsiga beteende. Män blir därför mer försiktiga, tama och kvinnor lämnar ändå pg.a att attraktionen därmed försvinner. lose-lose, både för kvinnor, män och barn.

Väldigt få bemödar sig att läsa dem dock, efterssom den listige juden även lyckats lura i dem att det är en "förfalskning". Århundradets största skämt. Vem orkar läsa en 120 år gammal förfalskning?
Det här med judarna är för övrigt profeterat i Bibeln redan. 1800-tal är inte länge sedan, relativt sett.
Egentligen tror jag alltså inte att detta går att stoppa öht, men vi bör ändå göra vårt bästa för att nästa generation ska få ett bättre samhälle.
Citera
2020-08-27, 12:03
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
För att öka kvinnors och mäns trygghet bör vi återgå till kristna värderingar har sagts i tråden, och det är klart att jag håller med om det.
Kan ett första steg i rätt riktning vara att förbjuda skilsmässa i andra fall än otrohet eller fara för liv och hälsa? Det vore ett logiskt första steg, eftersom äktenskap trots allt innebär löften även fast ett löfte verkar väga lätt now a days....

Ja men så är det ju redan inom Islam t.ex. De är mer jude-resistenta, därav deras "misogyna" seder och bruk, som dock fungerar bättre än våra i praktiken. De har betydligt färre skilsmässor och kvinnomord vid otrohet till priset av att några otrogna kvinnor blir stenade publikt, vilket har en starkt avskräckande effekt på övriga kvinnor som håller sig i skinnet. Inget ont som inte har något gott med sig, och där är de faktiskt visare än oss. Den kvinnliga hypergama naturen hålls i ständig schack, försöker den något så blir det schack-matt.

Deras barnafödande-frekvens är det inte heller något fel på, om man nu betraktar det som något gott.

Kanske ett mellanting hade varit optimalt, vi behöver mer inhemska barn, men samtidigt inte lika många som muslimerna har.
Citera
2020-08-27, 12:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Nej... barn lär sig sunt förnuft. Den skolningen sker i sandlådan, för alla barn och tillsammans. I sandlådan knyts även de livslånga banden.
Pojkar behöver leka/låtsasbråka med sina pappor för att ha etablerade gränser. Se USA´s negrer som ett lysande exempel för ett samhälle där fadern är utspelad ur familjen/pojkarnas lek.

Där har du "sunt förnuft", var det kommer ifrån.

Våra dagis/barnomsorger som politicerat stör barnens organiska och livsviktiga lek, destabiliserar allt framtida sunt förnuft och starka organiska band.

Bankerna har ingenting med det att göra mer än att de stora deltar i den dolda globalismens maktkorridorer. Men det gör även vår administrations makt.

Jag tror att vi ev. kan se den sk. 4:e vändningen, där "allt" går till spillo... Efter den kommer horandet vara billigt. Därför räknar jag bort mig själv som ägare av en säker framtid, även om jag jobbar hårt på "revolutionssäkring" i mitt liv och det jag anser är värt något.
Det som kommer är en världsreligion, som utgår från religionen i forna Samaria och bygger på vetenskap.

... Men åter till topic:
Jag förstår att du ser loppet som kört. Några direkta ingångar att ingå de "kontrakt" du talade om ser inte jag heller.
Citera
2020-08-27, 12:15
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Det här med judarna är för övrigt profeterat i Bibeln redan. 1800-tal är inte länge sedan, relativt sett.
Egentligen tror jag alltså inte att detta går att stoppa öht, men vi bör ändå göra vårt bästa för att nästa generation ska få ett bättre samhälle.

Nästa generation kommer bestå av negrer och annat pack, så det är nog redan kört som du säger. För varje person som genomskådar agendan så finns det 500 hjärntvättade idioter som röstar "som de alltid gjort" eller som media vill. I Demokratier är det media som bestämmer hur människor röstar, alltså juden. Något uppror blir det inte sålänge man lyckas lura i idioterna att det är dom själva som bestämmer. Usa "sprider demokrati" å judens vägnar, efterssom de är i judens klor. En genialisk plan, omöjlig att bekämpa utan att återtaga mediakontrollen i första hand.

Om man inte tänker utanför boxen.
Citera
2020-08-27, 12:17
Medlem
Citat:
Visst var det hårt nog! Målet var nästan uppnått när vi åter vände mot mäns ökade makt över barnen.

Sedan är det inte så att kvinnor har haft noll inflytande historiskt. Kvinnors makt har varierat. Historien är ju inte en statisk linje.
Det vi diskuterar är om kvinnors makt i hemmet är tillräcklig för att utöva inflytande över samhället och skydda sina intressen. Eftersom vi har olika idéer om vad kvinnors intressen är så är det inte meningsfullt att ha en allmän diskussion om saken men vi diskuterade specifikt möjligheten att protestera om den kyrkliga makten ägnar sig åt att beskriva kvinnan som böjd mot det onda. Så långt är vi överens, eller? Du menade att kyrkan missbrukade sin makt i och med häxbränningarna och att kvinnor gett upp sin makt att förhindra detta genom att låta män förhindra kvinnor att ha egen ekonomi och att ha vårdnaden om barnen.

Hur menar du att kvinnor skulle göra för att inte låta kyrkliga män förhindra dem från att ha vårdnaden om barnen och en egen ekonomi, och hur menar du att det i sin tur skulle ge kvinnor inflytande över de processer som ledde till häxbränningarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in