Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-26, 03:43
  #49
Avstängd
rullahisss avatar
Minst 100 000 har vi i landet, minst.
Citera
2020-08-26, 04:03
  #50
Medlem
Hade väl hoppats på att det var åtmimstonde 500 000 men får väl hoppas att Säpo som vanligt gjort ett uruselt jobb och misskalkylerat.
Hoppas på en ordentligt nationalistisk aktion snart av de som vågar ta klivet ut och gå hela vägen

Glöm inte att säpo är samma skitorganisation som tagit uzbeker på bar gärning med tonvis sprängmedel och detaljerade terrorplaner utan att straffa dessa och lpta de gå fritt.

Säpo är våra främsta landsförrädare och en enorm fiende mot det svenska folket. Som svensk medborgare är säpo ungefär som gestapo för en jude 1939.
Citera
2020-08-26, 04:03
  #51
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Säpo borde sila snacket....

De som dessa personer inom den miltära och SÄPO-sfären utmålar som terrorister är personer som, med all rätt, har avikande åsikter om hur Sverige skall styras och organiseras.

I en demokrati är det tillåtet att ha en annan uppfattning i dessa frågor än den som är förhärskande i regering, militär och säkerhetstjänst.

SÄPO befäster än en gång att Sverige inte är en demokrati enligt ordets rätta betydelse.

Enligt ditt resonemang så har du då inga problem ifall muslimska unga män reser till Afghanistan eller Syrien, lär sig kriga och sedan återvänder hem för att föra sitt hatiska budskap vidare?
__________________
Senast redigerad av kato85 2020-08-26 kl. 04:05.
Citera
2020-08-26, 04:42
  #52
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Enligt ditt resonemang så har du då inga problem ifall muslimska unga män reser till Afghanistan eller Syrien, lär sig kriga och sedan återvänder hem för att föra sitt hatiska budskap vidare?
Nu var inte jag tillfrågad. Men så länge de inte förespråkar våld måste vi lyssna på alla.
Citera
2020-08-26, 04:52
  #53
Avstängd
wwrs avatar
Humorpolis på G?

Försvarshögskolans forskare har fastslagit att alternativhögern är extremt farlig. De använder nämligen humor och ironi.
Citat:
Alternativhögerns budskap paketeras ofta som humor och ironi, men kan bidra till avhumanisering och i förlängningen våld, enligt forskarna.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...rn-vinner-mark

Som alla (/ingen) visste så leder humor och ironi till våld.

Det fungerar precis som maskirovka. Ju oskyldigare metoder som används, ju värre är uppsåtet.

Jag tror Försvarshögskolan bara hittar på.

Hoppsan, jag använde ironi, nu har de fått 508 att hålla reda på.

... "Det är bäst för dig att erkänna direkt! Vi har en inspelning där du skämtar om statsminister Löfven."
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-26 kl. 05:12.
Citera
2020-08-26, 05:01
  #54
Medlem
Åsiktsregistrering - here we go again! Socialdemokratisk paradgren!

"Politisk åsiktsregistrering förbjöds för myndigheter i och med 1969 års grundlagsreform, men Säkerhetspolisen (Säpo) kringgick förbudet genom att föra "arbetsanteckningar" med uppgifter som inte kunde föras in i Säpos register (till exempel de som prenumererade på vissa tidningar eller som var medlemmar i VPK eller anhängare av FNL). Detta pågick ända fram till 1998. Exempelvis omfattades 411 000 tjänster år 1990 av skyddsklassning och personer som förekom i Säpos register som sökte skyddsklassade tjänster nekades anställning utan motivering"
Citera
2020-08-26, 06:51
  #55
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R0dspr1t
SÄPO är infiltrerat av vänsterextrema genustyper och har sedan ett flera år tillbaka förvandlats till en renodlat politisk polis. Här är ett exempel på en batikhäxetyp som "forskar" i ämnet: https://www.youtube.com/watch?v=Npf31oOA1Tg Naturligtvis gift med en Musa Sayeed.

För den som inte fattat det kommer åsiktsförtryck och förföjelse av alla sorters sunda värderingar bara öka.

Intressant! Hon försöker sälja in sitt analysverktyg där man genom personers språkbruk ska bedöma risken för att denne begår terrorattentat. Herre gud vilken lekstuga för B-psykologer de tillåter på totalförsvaret i dag.

En seriös attentatsman skriver aldrig texter på sociala medier utan ligger mycket lågt. De som är mest förbannande och häver ur sig onyanserade ord är absolut inte farliga för samhället bara störande för det politiskt korrekta etablissemanget. Möjligen ses de som mycket politiskt farliga för det kan göra andra förbannade. Men att använda humor är uppenbarligen mer oroande för det är satir och satir är tillåtet.

Nu tror jag Säpo har andra kriterier än totalförsvaret och det politiska intresset. De kollar mer påtagligt, - var är objekten, -var håller de till, -vad gör de?? Telespan och fysisk span förekommer särskilt på ensamvargar som inte sladdrar med kompisar hela tiden utan mestadels är nedkopplade. Dem är man orolig för, de kollas upp, sedan gör man bedömningen om de bara är i skogen för att titta på fåglar eller om de underhåller sin gömma med ammoniumnitrat och vapen. Kanske träffar andra terrorister där ute.

Men särskilda hälsningar till Säpo.
Citera
2020-08-26, 07:02
  #56
Avstängd
rullahisss avatar
Man ska inte glömma bort att i princip alla muslimer är potentionella terrorister. Säger deras imam till dem att halshugga någon eller köra in i en folkmassa i profetens namn, så tvekar de inte en sekund.

Det kommer inte bli mysigt när det ska erövras för kalifatet.
Citera
2020-08-26, 07:46
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Enligt rapporten så har minst 25 av dessa 500 personer fått stridsträning eller stridit utomlands. 17 av personerna ska ha fått det man kallar paramilitär träning utomlands, till exempel i Ryssland, Tjeckien, Polen eller Bulgarien - och ytterligare nio har deltagit i den väpnade konflikten i Ukraina.

Rapporten nämner naturligtvis inga namn, men eftersom det ändå är en offentlig handling så skickar författarna gärna en databasdump med namn, adress och personnummer på de 500 personerna. Dock verkar en snabb koll visa att de flesta har falsk registrerad adress

Jag har både "stridsträning" det ingår i en hel del vanliga Svenskars ungdom och varit utomlands och fått "vidareutbildning" i "urban miljö". Dessutom tycker jag att alla politiker (så ock höhgher som vänfwter ack wåra Lärda synas oförsiktiga i det de antingen skrifwa det I icke förstån), kan dra åt hela helfwete!

Mitt "brott" är att jag skapat en eller flera memes i monty python humorns anda...

Jag är alltså utan tvekan på säpos lista.
Gott så, då börjar kurragömmat Säpo,come find me fuckers!
__________________
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-08-26 kl. 07:51.
Citera
2020-08-26, 07:55
  #58
Avstängd
Einars.Soldaters avatar
Får man hoppas dessa tar ut alla muslimska brottslingarna som härjar runt speciellt i Gbg.
Citera
2020-08-26, 08:15
  #59
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Enligt ditt resonemang så har du då inga problem ifall muslimska unga män reser till Afghanistan eller Syrien, lär sig kriga och sedan återvänder hem för att föra sitt hatiska budskap vidare?

Nej det har jag inte.
Deras hemland är inte Sverige och dom är i allmänhet varken svenskar eller europeer.

Människor har rätt att förändra styresskick i sina nationer.
Citera
2020-08-26, 09:09
  #60
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Vilka kriterier måste man uppfylla för att klassas som radikalnationalist av SÄPO?

Man tycker att Sverige ska vara som förr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback