• 2
  • 3
2020-07-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millis666
Ja okej, det köper jag

Jag hoppas för din skull att dina känslor är besvarade och om inte annat så kanske du borde utforska den sidan av dig själv lite mer framöver? Jag menar, att du blir attraherad av en tjej måste ju vara en del av dig som du kanske inte låtit komma fram och det kan ju vara värt att grunna lite på om inte annat.
Citera
2020-07-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Ok men då har jag den litet bittra grejen med det i så fall: inte allt för många är homo eller bi. Och att kunna ta ett "jag är hetero" på ett snyggt sätt är del av det hela.
Nu är det litet enklare för kvinnor eftersom homofobi inte är helt vanligt hos kvinnor och litet vanligare hos män (och även där börjar dom flesta män köpa att när nån stöter på dom är det bara att säga just "tack, men hetero" och se det som en komplimang) men som den som stöter är det ditt jobb att kunna landa i ett nej på ett gracilt sätt.

Mitt tips är att bara se det som en kompis-öl när du frågar och ta det från det för att det inte ska bli för mycket press.

Du fixar detta.

Tack för all pepp! 🥰
Citera
2020-07-26, 06:26
Medlem
TacoKryddmixs avatar
TS blir lurad av hela situationen, en frisör är intim på ett sätt ingen annan i det gemensamma samhället är.

Frisörer tar på oss och är vänliga, en relation som lätt får olika känslor att spela en ett spratt. En timmes samtal, mjuka rörelser och en tryckt patte i örat händer inte på ICA eller gymmet, men det händer hos frisören.

Det är inte ovanligt att människor berättar hemligheter och pratar om närstående i frisörstolen, skapar en relation till sin frisör som är starkare än till en bilmekaniker eller en bibliotekarie.

TS är inte den första att känna fjärilar i magen för sin frisör, det har jag också haft. Däremot borde TS inte bli uppmuntrad att agera på detta, tvärtom är det bättre att TS inser att förälskelsen är en chimär.
Citera
2020-07-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
TS blir lurad av hela situationen, en frisör är intim på ett sätt ingen annan i det gemensamma samhället är.

Frisörer tar på oss och är vänliga, en relation som lätt får olika känslor att spela en ett spratt. En timmes samtal, mjuka rörelser och en tryckt patte i örat händer inte på ICA eller gymmet, men det händer hos frisören.

Det är inte ovanligt att människor berättar hemligheter och pratar om närstående i frisörstolen, skapar en relation till sin frisör som är starkare än till en bilmekaniker eller en bibliotekarie.

TS är inte den första att känna fjärilar i magen för sin frisör, det har jag också haft. Däremot borde TS inte bli uppmuntrad att agera på detta, tvärtom är det bättre att TS inser att förälskelsen är en chimär.

Tack för omtanken. Jag förstår så klart att du kan ha rätt men tänker att det är väl alltid lite risky när man engagerar sig känslomässigt i någon 🙈
Citera
2020-07-28, 00:35
Medlem
Hur ser du ut från skala 1 till 10? Är du en riktig heting så kanske du har en chans..
Citera
2020-07-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Hur ser du ut från skala 1 till 10? Är du en riktig heting så kanske du har en chans..

Haha det är ju svårt att ranka sig själv, men jag är inget hopplöst fall, om jag får säga det själv 😂 Men är hon inte alls intresserad av tjejer så tror jag väl inte det hjälper att vara en 10-poängare...
Citera
2020-07-29, 11:03
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Tack för omtanken. Jag förstår så klart att du kan ha rätt men tänker att det är väl alltid lite risky när man engagerar sig känslomässigt i någon 🙈

Ja det är alltid en risk för att göra bort sig eller bli nekad. Den enda uppsidan jag kan se i detta är att du får en liten inblick i hur det är att vara en man. Ständigt den som måste agera, lämna ut sina känslor och ta ansvar för att relationen ska byggas upp.

Sen kan du minnas tillbaka till alla tidigare relationer och rannsaka dig om du verkligen var aktiv i relationen tidiga skede, eller om du var som alla andra kvinnor och bara tog emot uppvaktning.
Citera
2020-07-29, 12:55
Medlem
JBernards avatar
Ge henne lite komplimanger, skoja lite med henne. Ser hon glad ut och skrattar så får du helt enkelt försöka får till en oskyldig dejt någonstans och läsa av läget.
Citera
2020-08-26, 03:18
Medlem
Citat:
Det här låter så sjukt fånigt med tanke på att jag fyller 40 i år och sånt här brukar väl höra till skolåldern, jag vet 😂

Jag lever i ett förhållande, har barn och "borde" väl inte springa runt och "ragga", utan vara klar med sånt. Men här i veckan var jag till en salong i centrala Karlstad (Bli en ikon, för övrigt bästa salongen i stan) och skulle klippa mig. Hon som klippte mig var yngre, jättesöt och otroligt lättsam. Jag vet att hon så klart är trevlig i sitt jobb, men hon hade ett sätt som gjorde att det var så lätt att prata med henne och jag kan inte sluta tänka på henne. Hon fastnade hos mig, om man säger så. Vet bara inte hur jag kan närma mig henne. Hur inleder man ens nånting med nån av samma kön med tanke på att de flesta typ är hetero? Och hur inleder man nånting med sin frisör... Jag vill inte göra henne obekväm ifall hon inte gillar kvinnor på det viset.

Jag har aldrig haft sånna känslor för en tjej förut så det här är lite udda även för mig och jag vet inte hur jag ska kunna gå vidare med det. Jag är i ett dåligt förhållande sen några år så jag vill inte höra moralpredikningar om att jag borde tänka på mitt förhållande. Frågan är snarare hur jag ska kunna "lägga in en stöt" utan att det blir skumt. Haha det är första gången jag skriver på flashback också, det här är bara så knäppt allting.

Hälsningar en kvinna som känner sig nykär i sin frisörska och redan har bokat en ny tid, jag lär bli pank 😂

Fattar hon är rolig och skämtsam som mot alla andra. Det tänder gnistan i dig för du har inte en sån fru nu. Skit i frisören hon gör bara sitt jobb, utanför jobbet är hon helt annorlunda
Citera
2020-08-26, 03:29
Medlem
Men fråga henne om ni kan gå ut och ta en öl?, ett nej är ett nej och din kille lär inte misstänka nåt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in