Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-28, 22:42
  #13
Moderator
Strix m/94s avatar
Det är inte mycket till höger i Sverige, alternativ eller inte. Efter 100 år av socialdemokratisk dominans, där de borgerliga partierna t o m måste be S om lov innan de för fram politiska förslag, så skulle litet rejäl högerpolitik vara uppfriskande. Gärna sådan där gammaldags med en rättsobjektivistisk juridik på programmet, ett starkt försvar och mer av formella titlar i samhället.

Alternativhöger? Pfft?
Citera
2020-08-25, 13:29
  #14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Jag tittade lite på våra andra grannländer och insåg att Sverige är riktigt unikt, på både gott och ont.

Något som vi verkligen sticker ut med är våren alternativa högre, den moderna högern.

Sverige, Norge, Danmark och Finland har HBQT, fri invandring, AFA folk och övriga bittra människor som slickar röv åt globalismen i EU, bara för att få mediernas välsignelse.

Men endast Sverige har en alternativ höger. Precis som USA har. Då är frågan, är våra alternativa höger något positivt för Sverige eller är det något att skämmas för?
Den moderna högern är farlig.
Citat:
Alternativhögerns budskap paketeras ofta som humor och ironi, men kan bidra till avhumanisering och i förlängningen våld, enligt forskarna.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...rn-vinner-mark

Oj då. Nu var jag ironisk. Första steget mot att bli högerbombare enligt Försvarshögskolans senaste forskningsrön. Fy f-n vilket trams.

Jag tror snarare högerns ironi är samma humor som utvecklas under andra totalitära system som t.ex i Öststaterna tidigare. (AfS, NMR räknar jag dock som falsk höger. Jag ser inte så mycket äkta höger i Sverige.)
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-25 kl. 14:24.
Citera
2020-08-25, 15:25
  #15
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Första steget mot att bli högerbombare enligt Försvarshögskolans senaste forskningsrön.

Försvarshögskolan och dess forskningsledare herr M. Ranstorp synes i denna forskningsrapport i mångt jämställa De 400 under fulrunor med vilken värdekonservativ anhängare av parlamentarism som helst. De förefaller alla ses som lika farliga.

– Man måste se den radikalnationalistiska miljön som en helhet. Det finns ett spektrum från Nordiska motståndsrörelsen till alternativhögern. Det finns samma tematik, man pratar om en annalkande samhällskollaps, så det finns många gemensamma nämnare i budskapen, säger forskningsledaren Magnus Ranstorp.

Citat, enligt SR, Sveriges Radio idag.

Artikel-länk: https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7539874

Vi får intrycket att Försvarshögskolan likt Vänsterrrörelsen och vår regering ser "Högern" som det stora hotet emot oss alla.

Vi skrev i vårt enda tidigare inlägg i denna tråd år 2018 att det inte finns någon höger i Sverige.

När Makten i Sverige likt Storebror i Orwell's "1984" har allt att vinna på att uppfinna en Farlig Fiende i form av Höger-Fascism-Rasism och Vänstern har Carte Blanche ratta folkopinionen, då blåses det Liv i Halmgubbar.

Som vi känner draget och är Lojala, till vår Regim, så vänder vi snabbt fodret på alla våra kappor. Snuskgubbe-trenchen, paletån, Burberry'n, den mullvadsaktiga i Dacron™ av svensk Tekå-industri år 1969. Alla vänds de nu.

"Högern, är Hotet."
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback