2020-08-25, 06:31
Medlem
Faceless-Voids avatar
99% Svenska kvinnor bryr dig för mycket om sociala normer, att vara korrekt i samhället. Det är inte värt besväret att försöka vara PK. Som man måste man vara jävligt desperat för att gänga sig med en svensk tjej. Jag som bor i utlandet tycker tjejerna här är toppen. Tror många skulle hålla med mig om det.
Citera
2020-08-25, 06:39
Medlem
Sorgligt att vissa inte förstår poängen. Feminism och individualism och dagens samhälle motverkar den starka familjen och vad den kan göra. Kvinnor som förstår hur attraktion mellan män och kvinnor fungerar kommer alltid vara vinnare så är det bara, inse hur verkligheten är istället för att drabbas av psykiska besvär pga stress och orimliga krav på arbete och fritid. Jag har träffat äldre kvinnor som är mer attraktiva än yngre det har inte med åldern att göra. Starka familjer kontrollerar resten av befolkningen genom starka familjeband. Dessa starka familjer behöver inte eller rättare sagt de är inte beroende av samhällets kontroll för de fixar det själva. Exempel kvinnan som behöver ta hand om sitt barn fixar det och när kvinnan sedan kan bidrar hon genom att utveckla sig själv i ex arbetslivet och betalar då tillbaka. Kvinnan kan också vara trygg i att familjen tar hand om allt och detta gäller givetvis även männen och de gamla i familjen. Detta är vanligt i många länder ex Italien men finns även i Sverige främst rikare släkter de är få men det finns. Min poäng är att det svenska systemet och samhället raserar detta.
Citera
2020-08-25, 06:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Lider man av förvriden verklighetsuppfattning så kan man tolka det man läser på ett sätt som inte stämmer överens med verkligheten. Det är vad du gör här.

Femenister är ju andra sidan av det myntet.
Citera
2020-08-25, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Nej, det kan dom verkligen inte. Samtliga studier som någonsin gjorts inom detta visar att män använder sig mer av de rationella delarna av hjärnan, medans kvinnors beslut fattas mycket mer genom känslomässiga impulser.

Du gillar att hitta på för att måla upp någon bisarr ickeverklighetstrogen världsbild va, din jävla sopa?
O Verkligen?
”Samtliga studier som någonsin gjorts”?
Visa 1 studie tack som visar det du påstår.
Det finns inte en enda med det resultatet kära du.
Citera
2020-08-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen
Nu är det så att kvinnor måste arbeta för att kunna försörja sig själva, få pension och bidra till försörjning av hem och barn pga männens låga inkomster. Mormor var hemmafru för att morfar hade bra inkomst samt eftersom det var ovanligt med skilsmässa. Normen var att kvinnor skulle vara hemmafruar. Det fanns stort missnöje bland kvinnor för de tyckte att det var tråkigt att vara hemmafru och männen styrde och ställde och kvinnor blev tvungna att be så snällt om pengar så fort något behövde köpas. Män började lämna sina fruar i större utsträckning. Mormor sa åt mamma att skaffa sig en utbildning så hon skulle slippa leva det livet.
Mamma var inte hemmafru trots att det egentligen var möjligt. Normen att kvinnor skulle vara hemma dog ut, folk ville ha större och större hus och dyrare bilar. Kunna resa, åka skidor. I mammas fall blev hon lämnad av farsan och då var det ju tur att morsan hade en bra inkomst så att vi barn fick mat över huvud taget då farsan hade fullt upp med sin nya yngre kvinna.

Kvinnor är också fantastiska och förtjänar också ett kärleksfullt hem men blir genom, vad du kallar, "psykologisk krigsföring" (vänder på din stek nu eftersom du enbart argumenterar för männens intressen) tvingade att arbeta precis som männen plus dra det tyngre lasset i hemmet. Män kan ju för fan oftast inte ens få hemmet helt städat. Pissar ner hela toaletten och kvinnan får torka bort skiten. Inte så jävla konstigt att kvinnor inte orkar vara männens hushållerskor när de gör precis lika mycket i arbetslivet som dumfan till karl.
Vill du ha en man som kommer hem till nybakat bröd, skinande toalett och särade ben varje kväll får du tyvärr sikta på en man med god inkomst som pallar med dina bristande ambitioner.

En vacker dag kanske du får egna barn och då ska det bli spännande att se hur du tacklar det. Feminismen har inte gått för långt, den behövs för att synliggöra ojämlikheter som dinglar kvar trots att samhället har förändrats. Sen att vissa drar den till sin spets är väl i sin ordning. Men gemene kvinna är bara helt vanliga jävla människor som försöker leva ett så normalt liv som möjligt. Kvinnor gör sitt yttersta för att göra män glada och är inga jävla horor som många här får det att låta som. Ni verkar alla ha lowlife vänner. Alla mina tjejkompisar är bra tjejer som är trogna sina karlar.

Kvinnor tappar väl dessutom intresse för karlarna eftersom de inte längre kan försörja familjen och beter sig som små bebisar som inte ens kan rensa avloppet och hantera enkla sysslor som män i tidigare generationer ansvarade för. Kvinnor får ju sköta bilen, klippa gräset, skruva upp hyllor och bära tunga saker (sju matkassar upp för tre trappor) när mannen ligger och kollar på tv eller glor på porr. Männen har tappat sin manlighet pga lathet och kvinnor känner av den anledningen inte längre samma attraktion och behov av att förenkla männens liv mer än de redan gör.
Senast redigerad av Gluggenn 2020-08-25 kl. 07:54.
Citera
2020-08-25, 10:31
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det är inte heller ovanligt med övervikt bland äldre personer eller personer med olika funktionshinder. Jag har själv jobbat mycket med överviktiga personer och sett kollegor skada sig så det finns nära till hands. Du får gärna skriva ut vilka andra resonemang du tycker haltade och visa hur de haltar så vi kan diskutera det istället för att bara påstå att de haltar.

Du är kvinna, jag är också kvinna. Jag kan inte utvärdera hur tungt något är för en man genom att göra det själv. Det är svårt att bemöta dig när jag inte vet vad du pratar om. Pratar du om män inom bygg med rutin och hjälpmedel tillgängliga eller pratar du om dig själv och renovering av huset?
Övervikt är BMI på 25 eller högre. Fetma är BMI 30. Du pratade om att vända en människa på 300-400 kg. Hur många väger så mycket? Om en man på 185 cm väger 300 kg är hans BMI 80.
Det existerar knappt.

Jag ser det inte som ett problem att män jobbar mer och hårdare än kvinnor, det är nödvändigt för alla att de gör det. Den diskussion du hoppade in i handlade om att M frågade varför inte kvinnor och män kan dela lika på arbetsuppgifter, och jag förklarade varför.
Citera
2020-08-25, 10:38
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och detsamma gäller ju naturligtvis för äkta mannen. En make bör inte tillrättavisa sin hustru offentligt, ej heller vara ledare för henne, ej heller sätta sig över henne eller uppföra sig respektlöst mot henne på andra vis. Har han något att fråga (ifrågasätta) så ska han göra det i hemmet, inte offentligt, och det ska göras med respekt så att hon inte behöver känna att hennes make hugger henne i ryggen när de blir ensamma.

Sannolikt behandlade Jesus sin fru Maria Magdalena tillika närmsta rådgivare med den största respekt och vördnad, han som predikade jämlikhet och kärlek.
Det är en ickefråga i sammanhanget eftersom det tydligen inte förekom. Könsneutralismen var inte uppfunnen.

Jesus hade ingen fru. Nivån här....
Citera
2020-08-25, 11:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det du skrev i ett inlägg till mig var att kvinnans inflytande historisk bestämts av hur mycket kärlek och omsorg hon gett sina söner och döttrar. Det var vad jag svarade, det stod inget om makt över barn och ekonomi där och även om jag läst din och Merapis diskussion har jag inte fått någon närmare bild av vad du menar för du uttrycker dig genomgående vagt.
Makt över barnen hänger ihop med en egen ekonomi och legal vårdnad. Detta har historiskt fråntagits kvinnan av "kyrkan". Det är denna kvinnoroll som gett och ger kvinnor makt, mer än något annat.

Historiskt har vårdnaden över barnen varit mannens, och kvinnor har arbetat hårt på att förändra den biten parallellt med att ge kvinnor en egen ekonomi.

Hur kan detta uppfattas vagt?
Citera
2020-08-25, 11:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag kollade upp vad BMI över 80 innebar och fick upp träffar som handlade om dödlig extrem fetma. Det jag menade var inte att kvinnor inom omsorgsyrken arbetar med personer som faktiskt väger 300-400 kg utan att om man tar hänsyn till genomsnittlig skillnad i styrka i överkropp mellan män och kvinnors lyft i samband med omvårdnad av någon som väger kring 100 kg, vilket inte direkt är ovanligt, jämförbart med att män skulle utföra lyft i samband med omvårdnad av personer som väger kring 300-400 kg. Poängen var att det är lättare att förstå hur jobbet kam vara tungt för kvinnor om man tänker sig en man som t ex hjälper att lyfta upp benen i sängen, vänder på sidan eller hjälper upp ur sängen en person som väger 300-400 kg.
Det sliter ofta på en kvinna att bära bara sina egna barn, men detär irrelevant i sammanhanget. Det finns inget egenvärde, i min mening, att jämföra kvinnors och mäns arbetsinsatser. Det är knappast min man som ifrågasätter varför inte jag utför hälften av arbetet (borta och hemma) utan skribent i tråden undrade varför kvinnor inte skaffar en bra man som vill dela på arbetsuppgifterna. Jag skulle snarare hävda att en man som kräver att dela på alla uppgifter är mindre bra, för gjorde vi så skulle jag klappa ihop tämligen omgående.
Citera
2020-08-25, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Starkast enligt naturen är ex tigern, krokodilen, elefanter, hästar , lejon, björnar för att nu inte snacka pm blåvalen eller späckhuggarna. Människan är ett litet svagt kryp jämfört med alla dem konstigt att de inte bestämmer över den mänskliga friheten.

Minst av allt är väl virus, om man mu kan kalla virus för liv, och ja jävlar du vad virus och bakterier har bossar över mänskligheten genom tiderna.
Tom myggor kan ta livet av oss i miljoner.
Gräshoppor fick oss att svälta ihjäl, ska jag fortsätta?

Det är INTE vare sig storlek eller antal muskelfibrer per kg som avgör dessa saker, utan betydligt mer komplexa förhållanden.

Människan är den dominerande arten på jorden tack vare kommunikation och samarbete, det var nog bättre förr också när mannen och kvinnan kompletterade varandra.

Det är för mycket egoism och konkurrens i dagens samhälle.
Senast redigerad av Slacker- 2020-08-25 kl. 12:06.
Citera
2020-08-25, 12:22
Medlem
fokinwichus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Nej, det kan dom verkligen inte. Samtliga studier som någonsin gjorts inom detta visar att män använder sig mer av de rationella delarna av hjärnan, medans kvinnors beslut fattas mycket mer genom känslomässiga impulser.

Du gillar att hitta på för att måla upp någon bisarr ickeverklighetstrogen världsbild va, din jävla sopa?

Flane. Nu angrep du någon, ad hominen, om ett argument som saknade vetenskaplig uppbackning, enligt dig. Med samma mynt.
Du har redan lyckats framstå som en imbecill men för att rentvå dig själv föreslår jag att du hänvisar till något.

Ex.
Män är, givetvis, med impulsstyrda. Som genom en betydligt högre halt testosteron som påverkar det rationella tänkandet.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/(SICI)1098-2337(1996)22:5%3C321::AID-AB1%3E3.0.CO;2-M
Med en ca 7-9 gånger så hög halt påverkar det beslut i vardagen med.

Hormoner påverkar oss alla, hela tiden, det är inget argument varför den ena skulle vara intelligentare eller bättre än den andra.

VH
Citera
2020-08-25, 12:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om inte jag når upp till normalbegåvad vill jag inte ens tänka på hur långt ner du befinner dig på begåvningsskalan (se nedan)

Way above you boy

Citat:
Nej. Och utan tillgång på kvinnor som har sex för pengar spelar det ingen roll hur stor efterfrågan det finns. Svårt att fatta för din normalbegåvade hjärna?

Ingen efterfrågan inga kvinnor som haft sex för pengar, ingen människohandel, inga sexslavar. Pucko.

Citat:
Din tolkning av hypergami är så utvecklingsstörd att slumpmässigt utvalt dagisbarn kan tolka den bättre.

Jaha så nu vet du hur min tolkning av kvinnlig/manlig hypergami ser ut.

Citat:
Här, din urblåsta rasist, ska du få ett exempel på hur kvinnors hypergami fungerar (från länken i förra inlägget):

"Townsend (1989) surveyed medical students regarding their perception of how the availability of marriage partners changed as their educational careers advanced. Eighty-five percent of the women indicated that "As my status increases, my pool of acceptable partners decreases." In contrast, 90 percent of men felt that "As my status increases, my pool of acceptable partners increases.""

En enkel sammanfattning av en studie som fullständigt krossar din hjärndöda och hemmasnickrade analys av ämnet.

TL;DR:
Kvinnors hypergami existerar precis hela tiden, oavsett deras socioekonomiska status.

TL;DR 2:
Återigen visade det sig visst att jag hade rätt och att jag är mer begåvad än vad du är. Tips för framtiden: Prata inte om ämnen du inte begriper dig på, om du inte vill bli förnedrad.

Du är så jävla dum så tågen stannar. Du vet ju för helvete inte ens vad jag anser, tycker och tänker om kvinnlig hypergami....... Sen hittar du på något eget utifrån dina egna fördomar OCH SEN SVARAR DU PÅ DET 😁😁😁😁

Exemplet ovan visar bara vad jag sagt hela tiden, kvinnlig hypergami fungerar utmärkt, kvinnlig hypergami måste ha fritt spelrum, kvinnlig hypergami för mänskligheten framåt, kvinnlig hypergami främjar de bästa generna osv osv osv.

Manlig hypergami = sätter på vilka jävla stolpskott som helst, korkade brudar, överviktiga brudar, långtidsarbetslösa brudar, fysiskt/psykiskt sjuka brudar, galna brudar osv osv osv.

Hitta för fan inte på vad du tror att andra tycker och tänker om olika ämnen, du framstår som en idiot mest hela tiden när du gör så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in