2020-08-24, 21:50
Medlem
Blabla vilket jävla bullshit
Citera
2020-08-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns flera haltande resonemang i ditt inlägg, men det främsta är väl att det inte vimlar av människor med BMI över 80. Överdrifter är onödigt.
Det är inte heller ovanligt med övervikt bland äldre personer eller personer med olika funktionshinder. Jag har själv jobbat mycket med överviktiga personer och sett kollegor skada sig så det finns nära till hands. Du får gärna skriva ut vilka andra resonemang du tycker haltade och visa hur de haltar så vi kan diskutera det istället för att bara påstå att de haltar.

Citat:
Gå först och vänd på din man i sängen, sedan fyller du en skottkärra med blandad cement uppför en byggställning! Utvärdera!
Lycka till!
Du är kvinna, jag är också kvinna. Jag kan inte utvärdera hur tungt något är för en man genom att göra det själv. Det är svårt att bemöta dig när jag inte vet vad du pratar om. Pratar du om män inom bygg med rutin och hjälpmedel tillgängliga eller pratar du om dig själv och renovering av huset?
Citera
2020-08-24, 22:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Som jag tidigare skrivit tycks du ha problem med läsförståelsen. Jag upplever att du argumenterar utifrån dina föreställningar till 90%, och endast 10% är utifrån det jag skrev. Jag vet tex inte om du är man, och det saknar betydelse om du så skulle ha varit.
En hustru bör inte tillrättavisa sin man offentligt, ej heller vara ledare för honom, ej heller sätta sig över honom eller uppföra sig respektlöst mot honom på andra vis. Har hon något att fråga (ifrågasätta) så ska hon göra det i hemmet, inte offentligt, och det ska göras med respekt så att han inte behöver känna att hans hustru hugger honom i ryggen närde blir ensamma.
Nu upprepar jag mig inte en gång till.

Jag tackar då för din tid att förklara svenskt skattesystem, men som svensk skattebetalare är jag familjär med vilka summor som går in och (inte) går ut. Du lägger din tillit till statens löften, men jag väljer att se om mitt hus själv.

Och detsamma gäller ju naturligtvis för äkta mannen. En make bör inte tillrättavisa sin hustru offentligt, ej heller vara ledare för henne, ej heller sätta sig över henne eller uppföra sig respektlöst mot henne på andra vis. Har han något att fråga (ifrågasätta) så ska han göra det i hemmet, inte offentligt, och det ska göras med respekt så att hon inte behöver känna att hennes make hugger henne i ryggen när de blir ensamma.

Sannolikt behandlade Jesus sin fru Maria Magdalena tillika närmsta rådgivare med den största respekt och vördnad, han som predikade jämlikhet och kärlek.
Citera
2020-08-24, 22:11
Medlem
Citat:
Är det inte tydligt genom mina tidigare inlägg är du inkapabel att förstå. Prova att läsa bakåt om du inte gjort det!
Det du skrev i ett inlägg till mig var att kvinnans inflytande historisk bestämts av hur mycket kärlek och omsorg hon gett sina söner och döttrar. Det var vad jag svarade, det stod inget om makt över barn och ekonomi där och även om jag läst din och Merapis diskussion har jag inte fått någon närmare bild av vad du menar för du uttrycker dig genomgående vagt.
Citera
2020-08-24, 22:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Köna inte Tomatkungen. Hen vill inte att någon ska veta huruvida hen är man eller kvinna.

Du är visst seriös i ditt manshat. Som jag visade i tidigare inlägg så hatar du mäns sexualitet och preferenser, t ex. Att en viss formulering var något tillspetsad och skämtsam förändrar inte det faktumet.

Du har heller inga som helst problem med det utbredda manshatet som präglar hela samhället idag, medan du skriker i falsett så fort någon säger något om kvinnor.

Vad tröttsam du är. Vad är det för idé att vi diskuterar någonting överhuvudtaget? Du hittar på dina egna historier och när jag säger att det inte stämmer så säger du "jo det gör det"trots att du inte vet någonting om mig.
Tycker du själv att det är ett konstruktivt samtal?
Citera
2020-08-24, 22:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
Det du skrev i ett inlägg till mig var att kvinnans inflytande historisk bestämts av hur mycket kärlek och omsorg hon gett sina söner och döttrar. Det var vad jag svarade, det stod inget om makt över barn och ekonomi där och även om jag läst din och Merapis diskussion har jag inte fått någon närmare bild av vad du menar för du uttrycker dig genomgående vagt.

Min erfarenhet genom åren är att troende människor uttrycker sig vagt, kanske pga konflikträdsla - är de mer eller mindre bokstavstroende så krockar deras värderingar och föreställningsvärld så gravt med det moderniserade samhället att de skulle hamna i konflikt mest hela tiden så fort de kom utanför sitt samfund och uttryckte sina idéer.
Citera
2020-08-24, 22:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är mäns fel att kvinnor fått friheter och rättigheter, ja. Det har jag alltid hävdat. Ju mer frihet män ger kvinnan, desto mer kommer hon sexualisera sig själv. Idag när män givit kvinnan i princip maximal frihet viker de alla ut sig på sociala medier samt klär sig på slampigast tänkbara vis offentligt. Sexbranscherna drivs av både män och kvinnor men anledningen till att de finns är, hör och häpna, inte tvång och människohandel, utan kvinnans inneboende sexsäljande natur.

"Se men inte röra" - precis, så om män vill få utlopp för sin sexualitet så föraktar du dem.

Haha detta var nåt av det mest skrattretande jag läst.
Du är fullständigt väck ju. Porrbranschen är ett resultat av att män sysslar med att skapa porrfilm i syfte att tjäna pengar eftersom det finns efterfrågan.
"Kvinnans sexsäljande natur", drog du fram det ur arslet eller?

Sen är inte kvinnors frihet nånting män har givit dem. Kvinnor var inte mäns att äga från början. Att män utvecklat tekniken är inte likställt med kvinnors frihet, det finns nämligen länder där tekniken är utmärkt och kvinnor ändå saknar frihet.
Citera
2020-08-24, 22:42
Medlem
Citat:
Det finns flera haltande resonemang i ditt inlägg, men det främsta är väl att det inte vimlar av människor med BMI över 80. Överdrifter är onödigt.
Jag kollade upp vad BMI över 80 innebar och fick upp träffar som handlade om dödlig extrem fetma. Det jag menade var inte att kvinnor inom omsorgsyrken arbetar med personer som faktiskt väger 300-400 kg utan att om man tar hänsyn till genomsnittlig skillnad i styrka i överkropp mellan män och kvinnors lyft i samband med omvårdnad av någon som väger kring 100 kg, vilket inte direkt är ovanligt, jämförbart med att män skulle utföra lyft i samband med omvårdnad av personer som väger kring 300-400 kg. Poängen var att det är lättare att förstå hur jobbet kam vara tungt för kvinnor om man tänker sig en man som t ex hjälper att lyfta upp benen i sängen, vänder på sidan eller hjälper upp ur sängen en person som väger 300-400 kg.
Citera
2020-08-24, 22:42
Medlem
Kanske kan de senaste sidornas kvinnobabbel ge lite svar på topic, varför svenska män inte vill ha med svenska kvinnor att göra i allt högre utsträckning. Man ska vara försiktig med att vara för tydlig med att man inte kan, vill eller tänker fylla någon funktion i en kontext ...........
Citera
2020-08-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Min erfarenhet genom åren är att troende människor uttrycker sig vagt, kanske pga konflikträdsla - är de mer eller mindre bokstavstroende så krockar deras värderingar och föreställningsvärld så gravt med det moderniserade samhället att de skulle hamna i konflikt mest hela tiden så fort de kom utanför sitt samfund och uttryckte sina idéer.
Det är min erfarenhet också av alla mer fundamentalistiskt inställda människor oavsett om det gäller religion eller annat.
Tron överstiger all logik och alla erfarenheter från verkligheten tom de egna.
Citera
2020-08-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det är min erfarenhet också av alla mer fundamentalistiskt inställda människor oavsett om det gäller religion eller annat.
Tron överstiger all logik och alla erfarenheter från verkligheten tom de egna.
Typ som en feminist då? Fniss.
Citera
2020-08-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Typ som en feminist då? Fniss.

Feminism är dock ett exempel på typ av ideologi som just bygger på slutledningsförmåga kring en verklighet. Precis som andra rättighets ideologier
Finns en logik i att kön ska ha lika villkor och behandling av sitt samhälle och inte motsatserna att människor ska värderas olika och ha olika rättigheter/ möjligheter baserat på nonsens kring vad de har mellan benen.

Så rätt kasst exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in