Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-20, 12:40
  #2341
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Ja, Lidar känns som en förutsättning för att bilen ska köra själv under alla förhållanden.

Känns bara som att desto mer den stiger desto större blir fallet...

Det är väl möjligt, men sedan eftermontera på alla Teslor som sålts hittills gratis? Inte ska man väl behöva betala ännu mer extra för något som bilen i princip sålts med? Tekniken har redan resulterat i att flera Teslor kört in i stora lastbilar och dödat förarna, har man inte ens kommit så långt att bilen upptäcker en stor lastbil och bromsar för den hur tusan ska den då manövrera sig genom en gågata full med fotgängare?

Kom ihåg, Teslorna ska köra sig själva inom ett år iaf, annars är kursen helt galen... Helst ska det rulla runt 100 000 självkörande taxibilar med. Du hör själv...

Det är nog bara för att vi inte vet bättre som vi tvivlar på att det ska fungera. Musks egen oro är att hans AI kommer att bli så avancerad att den blir självmedveten.
Citera
2020-08-20, 14:51
  #2342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Det är nog bara för att vi inte vet bättre som vi tvivlar på att det ska fungera. Musks egen oro är att hans AI kommer att bli så avancerad att den blir självmedveten.

Såvida du inte är den enda människan på flashback

Och alla andra är bots

Eller så är alla andra människor och du är en bot som i The Sims, omedveten om att du är 100% artificiell, men tror att du är medveten
Citera
2020-08-20, 15:23
  #2343
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Såvida du inte är den enda människan på flashback

Och alla andra är bots

Eller så är alla andra människor och du är en bot som i The Sims, omedveten om att du är 100% artificiell, men tror att du är medveten
Nu har du lyssnat för mycket på Elon !

Citat:
Elon Musk: 'Chances are we're all living in a simulation'
https://www.theguardian.com/technolo...oop-simulation

Man brukar använda det citatet när man gör memes om Elon när han röker på.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...D6-wA&usqp=CAU

Jag tycker inte det är OT att ta med det. Teslas AI, SpaceX Marsresor och Elons vilda planer har alla med Teslas aktiekurs att göra.

Jag tycker själv att den värld som byggts runt Elon är lite grand som att trilla ned i kaninhålet. Alla kända lagar upphör att existera.

Med traditionellt synsätt är Teslas aktiekurs en bluff. Men numera gäller kanske inte dessa lagar längre ...
Citera
2020-08-20, 17:36
  #2344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu har du lyssnat för mycket på Elon !


https://www.theguardian.com/technolo...oop-simulation

Man brukar använda det citatet när man gör memes om Elon när han röker på.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...D6-wA&usqp=CAU

Jag tycker inte det är OT att ta med det. Teslas AI, SpaceX Marsresor och Elons vilda planer har alla med Teslas aktiekurs att göra.

Jag tycker själv att den värld som byggts runt Elon är lite grand som att trilla ned i kaninhålet. Alla kända lagar upphör att existera.

Med traditionellt synsätt är Teslas aktiekurs en bluff. Men numera gäller kanske inte dessa lagar längre ...

Uppenbarligen gäller dom inte längre, och jag tycker synd om er som inte hängde med och blev dollarmiljonärer på det.
Citera
2020-08-20, 17:53
  #2345
Medlem
Sådär, då har TSLA ett p/e på över 1000 och aktien bara fortsätter rusa. Äntligen börjar marknaden inse lite av den potential som Tesla har. Tesla är dock fortfarande ganska undervärderad. Bara den andel av bil och energisektorn som Tesla kommer ta över är mycket, mycket större än detta.
Citera
2020-08-20, 18:50
  #2346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Uppenbarligen gäller dom inte längre, och jag tycker synd om er som inte hängde med och blev dollarmiljonärer på det.

$1995 för 30 min sen. Går den över $2000 idag?
Citera
2020-08-20, 19:51
  #2347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
$1995 för 30 min sen. Går den över $2000 idag?

Den har studsat på 2003 men jag tror att kursen stänger på strax under.
Citera
2020-08-21, 07:26
  #2348
Medlem
Är idag sista chansen att handla innan splitten? I så fall kan man handla som vanligt till börsens stängning ikväll?
Citera
2020-08-21, 10:52
  #2349
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Uppenbarligen gäller dom inte längre, och jag tycker synd om er som inte hängde med och blev dollarmiljonärer på det.

Lätt att säga men så mycket pengar har folk i allmänhet inte att investera i aktier!

Att gå all in med stora summor i bolag när de ännu är förhoppningsbolag är en risk som kan ge god utdelning men oftast inte.
Citera
2020-08-21, 11:01
  #2350
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Sådär, då har TSLA ett p/e på över 1000 och aktien bara fortsätter rusa. Äntligen börjar marknaden inse lite av den potential som Tesla har. Tesla är dock fortfarande ganska undervärderad. Bara den andel av bil och energisektorn som Tesla kommer ta över är mycket, mycket större än detta.

Hur stor andel av bilsektorn kommer Tesla ta över ungefär?
Citera
2020-08-21, 19:57
  #2351
Medlem
Fortsatt uppåt idag. Hur länge kan det hålla i sig? Det är nästan sinnessjukt i vilken takt aktien ökar. Det måste väl ändå lugna ner sig snart?

Vad händer efter splitten tror ni?
Citera
2020-08-21, 20:17
  #2352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Att gå all in med stora summor i bolag när de ännu är förhoppningsbolag är en risk som kan ge god utdelning men oftast inte.

Precis!
Det finns alltid några som går all in i högriskaktier och träffar rätt - och de är sällan inte sena med att låta omgivningen veta detta. Och alla som missade tåget är såklart idioter

Igår hette det Fingerprint, idag heter det Tesla. Drömmen om världsherravälde är dock densamma.

Finns även folk som torskat sina livs besparingar i bolag som Northland, Starbreeze och Oscar Properties. Från dessa hörs inte ett knyst.

Med det sagt, vill jag gratulera till er som varit med på tåget. Men kom ihåg att ni tog en rejäl gamble och den gick hem denna gången. Få inte hybris bara
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback