Citat:
Nu r jag inte den som argumenterar i svart och vitt, d det aldrig berttar ntt.Du har rtt i sak i din frsta punkt till vis del, men det r helt felaktigt att tro att det inte hade funnits ngon omfattande smitta om det hade varit en annan president i makten. USA med sin stora turism, frihetstnk och ttbefolkade stder skulle alltid ha ftt hga ddstal mellan 130 000 - 250 000 oavsett hur man gjorde i den hr pandemin, sedan kan man prata om visa tgrder som hade kunnat sttas in tidigare och fler tgrder som hade kunnat minskat smittan men likt delar av Sverige s r vl USA vldigt ttbebyggt i dem fattigare omrden och det r dr antagligen dem flesta ddsfallen har skett om man fr lov att gissa.
Sedan r det alltid ltt att vara efterklok, om man skulle ha haft fler tgrder eller frre. Man vill varken frminska viruset eller verdriva viruset.
Sedan r det alltid ltt att vara efterklok, om man skulle ha haft fler tgrder eller frre. Man vill varken frminska viruset eller verdriva viruset.
Sjlvfallet hade man haft en smitta, och sjlvfallet kommer mnga d av den i ett land som ingen sjukvrd har fr alla.
Man kommer vida verstiga 250k dda, man r redan upp i en bit ver 200k och nr man kollar p dda utanfr sjukhus.
Dock denna medvetna smittspridning det Republikanska partiet och med trumpen i spetsen, det har orsakat mycket dd.
Frga bara Herman Cain, oops, dd efter Tulsa dr Herman Cain hade tta photoops och selfies, och helt garanterat smitta hundratals.
Dock dd nu och han fick vad han frtjnade, d Cain krde trumpen linjen och dog p kpet.
Varfr man ser trumpen skiter i folket, det gr man genom se hur Vita Huset agerar p COVID-19, som tydligen alltid r serist.
Det frtydligar att trumpen vnt folket och dess medborgare ryggen till 100% solklart.
Det r intressant dock att trumpen har hjlpt en del swingstats, men inte direkt republikanska delstater, och absolut inte demokratiska.
Och dr r ett lager till dr vi fr berttat fr oss att trumpen vnt folket och dess medborgare ryggen i COVID-19 krisen, genom bertta att jag skiter i er, utan ni r bara politiska brickor och rsta p mig, fr sen skiter jag i er.(Fr det r exakt vad vi sett nu och sedan en bra bit fre trumpen sade att inte mer n 100000 dda Deaths:173,804
Vi fr hoppas att Biden/Kamala vinner nu i hst, det vore en katastrof fr USA befolkning och ha en president som skiter mer i dom i COVID-19.
Men det r dock roande och se hur svag ledare och inkompetens leder till, inte ens nr trumpen frskte sga att man skulle ah munskydd s gick det.
D trumpen visade hur munskydd ska anvndas och stoppa den i fickan.
Och hade trumpen hamrat in socialdistansering och munskydd r socialdistansering r totalt omjligt, och utbildat folk hur man anvnder munskydd.
S hade situationen fr trumpen i frgan sett TOTALT annorlunda ut n nu, och sjukvrden hade hunnit med.