2020-08-16, 17:12
Medlem
Det yngre BO skall vara en *iklas *ström, som bor i området.

*= N
*= Å
Senast redigerad av PappasKebab 2020-08-16 kl. 17:13. Anledning: Felstavning
Citera
2020-08-16, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urkelbunk
Pappan sysslar INTE med knark - utan har, som jag skrev, kämpat med att få sonen drogfri. Och, som jag också skrev, försökte han stoppa sonens kniviga framfart och blev då huggen så svårt att han nu ligger nedsövd på sjukhus.
Ja visst , förstå mig rätt , farsan har gått emellan , vilket han inte borde ha gjort.
Sjukt läskigt fall detta tycker jag. Tragiskt för båda BO såklart.
Om det nu är som beskrivits här så ska ju denne GM undersökas mer än en gång.
Citera
2020-08-16, 17:20
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
5 av varandra oberoende källor i Vaxholm har nu sagt till mig att GM är:
*kan K*mal Mir*n
*O/*E/*A

Hans far ska tydligen vara ett av BO (blev troligtvis huggen när han skulle avväpna sonen). Denna far är för övrigt turk och ska vara genomtrevlig och ha haft fast anställning i Vaxholm sedan minst 20 år tillbaka, modern är tydligen också en hårt jobbande och bra människa på alla sätt och vis (med finskt påbrå). De är båda omtyckta i Vaxholm och har länge kämpat med att få ordning på sin knarkande son.

Vem 30-årigt BO är har jag fortfarande inte fått samstämmiga uppgifter om.

Och? Tycker du att Turk-Idiotens föräldrar ska ha en guldmedalj för att dom är hårt arbetande människor?

Sverige funkar så serru. Eller gjorde. Jobba för brödfödan och uppför dig för fan som folk!
Citera
2020-08-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Och? Tycker du att Turk-Idiotens föräldrar ska ha en guldmedalj för att dom är hårt arbetande människor?

Sverige funkar så serru. Eller gjorde. Jobba för brödfödan och uppför dig för fan som folk!

Tack snälla Smegma för att du förklarar för mig hur Sverige funkar...

Jag har försökt återge vad mina källor i Vaxholm har berättat för mig om de personer som är inblandade i det brottsfall som diskuteras i denna tråd. Det finns säkert andra trådar som är mer lämpliga för dig att leka i.
Citera
2020-08-16, 17:30
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det yngre BO skall vara en *iklas *ström, som bor i området.

*= N
*= Å
31 år. Ingen hund registrerad på Ratsit.

Har jag fattat rätt så har

O*kan attackerat *iklas som var ute med en hund. Pappan till MGM griper in och blir själv knivhuggen. Var pappa och MGM ute tillsammans eller när och hur kommer pappan in i bilden om MGM var ensam?
Citera
2020-08-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

O*kan attackerat *iklas som var ute med en hund. Pappan till MGM griper in och blir själv knivhuggen. Var pappa och MGM ute tillsammans eller när och hur kommer pappan in i bilden om MGM var ensam?

Har tyvärr ingen info angående själva händelseförloppet.
Citera
2020-08-16, 17:46
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:
5 av varandra oberoende källor i Vaxholm har nu sagt till mig att GM är:
*kan K*mal Mir*n
*O/*E/*A

Hans far ska tydligen vara ett av BO (blev troligtvis huggen när han skulle avväpna sonen). Denna far är för övrigt turk och ska vara genomtrevlig och ha haft fast anställning i Vaxholm sedan minst 20 år tillbaka, modern är tydligen också en hårt jobbande och bra människa på alla sätt och vis (med finskt påbrå). De är båda omtyckta i Vaxholm och har länge kämpat med att få ordning på sin knarkande son.

Vem 30-årigt BO är har jag fortfarande inte fått samstämmiga uppgifter om.

Aftonbladet skriver dock att "det finns inget motiv eller tidigare koppling mellan personerna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpLpjV/tva-knivhuggna-i-vaxholm--en-gripen
Citera
2020-08-16, 17:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Pappan blev kanske knivhuggen i hemmet och sonen sprang sedan ut och attackerade första person.
Citera
2020-08-16, 17:59
Medlem
Citat:
Tack snälla Smegma för att du förklarar för mig hur Sverige funkar...

Jag har försökt återge vad mina källor i Vaxholm har berättat för mig om de personer som är inblandade i det brottsfall som diskuteras i denna tråd. Det finns säkert andra trådar som är mer lämpliga för dig att leka i.

Du kan inte förminska brottet genom att lyfta föräldrarna. Sonen är en av alla de med icke-svensk bakgrund som ställer till med massa elände eftersom de inte kan eller vill integrera sig i samhället och då blir droger en flyktväg. Och som sedan samhället skylls för med god hjälp av politiker och myndigheter. Offerrollen befästs. I det här fallet har föräldrarna misslyckats hur bra det än är.
Citera
2020-08-16, 18:02
Medlem
HGs avatar
Verkar i alla fall vara en helsvensk som har utfört brottet. Psykisk sjukdom eller narkotika berusning är väl det som ligger bakom detta dåd.
Citera
2020-08-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The BlaBla
Aftonbladet skriver dock att "det finns inget motiv eller tidigare koppling mellan personerna."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpLpjV/tva-knivhuggna-i-vaxholm--en-gripen

Är lite osäker på om Aftonbladet alltid har rätt...

En av mina vänner har sett (ett nu borttaget) facebookinlägg från någon som bor på Karl Martins Väg och som beskriver händelseförloppet som att *kans far försökte hålla fast/hindra *kan från att gå sin väg och att detta skedde nära deras egen port. När *kan sedan sätter en kniv i sin far som skriker av smärta kommer grannen *iklas som är ute med sin hund (en blandras i tax-storlek) och rycker in för att hjälpa till, men han blir då också huggen.

Jag har inga fler källor som styrker ovanstående berättelse - men även Aftonbladet nöjer sig ju ibland med vad ett enda vittne säger.
Citera
2020-08-16, 18:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Du kan inte förminska brottet genom att lyfta föräldrarna. Sonen är en av alla de med icke-svensk bakgrund som ställer till med massa elände eftersom de inte kan eller vill integrera sig i samhället och då blir droger en flyktväg. Och som sedan samhället skylls för med god hjälp av politiker och myndigheter. Offerrollen befästs. I det här fallet har föräldrarna misslyckats hur bra det än är.

En turk-finne borde inte ha problem att integrera sej.
Ligger förmodligen annat bakom denna vansinnesattack.
Senast redigerad av MeggieCleary 2020-08-16 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in