2020-08-08, 02:18
Medlem
Hur mobilberoende är du eg ?

Kan du vara utan mobilen i 6 timmar utan att få abstinens?

Väljer du att slösurfa bort en hel dag ?
2020-08-08, 16:37
Medlem
Bartman777s avatar
Lätt att jag kan vara utan mobilen i 6 timmar.
Telefonen slår jag gärna av i en vecka eller så, emellanåt.

Däremot har jag ersatt mycket av det folk använder mobilerna till idag, med dator.
Jag tittar på sport, lyssnar på musik, producerar musik, läser nyheter, och chattar med vänner på datorn.

Så jag lägger säkert ungefär lika mycket tid vid datorn som gemene man gör med sina telefoner + övriga (favorit)-intressen idag.
Men då har jag som sagt låtit datorn ersätta TV, musik, kommunikation, etc. och använder det till min största hobby, musikskapandet. Men det gör jag när jag är hemma.

Jag har aldrig ägt en smartphone, när jag inte är hemma så sitter jag inte med telefonen i handen.
Så absolut klarar jag mig 6 timmar och mer utan telefon, eller datorn i mitt fall. Jag får ingen abstinens av det, även om jag är borta över en hel helg.

Antagligen för att jag aldrig skaffat mig det beroendet, att alltid behöva ha tillgång till den där tekniken oavsett när, eller var jag är någonstans.

Just slösurfa bort en dag gör jag aldrig, även om jag är hemma hela dagen där datorn finns.
Visst kan jag sitta vid datorn en hel dag, men då gör jag så mycket mer än att bara slösurfa, och gärna stimulerande saker under den tiden.
Senast redigerad av Bartman777 2020-08-08 kl. 16:40.
2020-08-14, 19:41
Medlem
Ett mobilförbud på jobbet gjorde oss så kreativa, till den grad, att dom kan inte definiera en ny värre regel längre.

Grunden var allmän slöhet, med personal som facebookar lite överallt.
Företagets lösning - Totalt mobilförbud för alla, (förutom viss slicke personal)

Våran lösning - Surfplatta med skype, WIFI från grannbostadskomplexet

Och nej vi är inte beroende alls av mobiler , kommer inte bli, vill aldrig bli heller
2020-08-15, 12:16
Medlem
Pga omständigheter måste jag vara tillgänglig på telefon 24/7. Detta har tyvärr gjort att jag är ganska mobilberoende då jag har den med hela tiden. Funderar på att skaffa en knapptelefon så jag kan bli nådd och kombinera med en surfplatta eller så. Kommer inte sitta lika idiotiskt och stirra in i surfplattan tror jag.
2020-08-15, 16:33
Medlem
Tekktras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Hur mobilberoende är du eg ?

Rätt så beroende, faktiskt! Åtminstone en sexa, om man säger från 1 till 10. Gillar att pilla med mobilen. Kollar mycket på YT och Instagram med den. Surfar även på webbsidor ibland, även om det är lite trixigare pga formatet...

Citat:
Kan du vara utan mobilen i 6 timmar utan att få abstinens?

Nej, det kliar i fingrarna redan efter ~4 timmar. Vill inte "missa" något.

Citat:
Väljer du att slösurfa bort en hel dag ?

Nej, absolut inte. Gör annat också mellan varven.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback