Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-12, 23:18
  #1
Medlem
trickydicks avatar
Så skriver SvD i en låst artikel. https://www.svd.se/soros-pekar-ut-sv...cket-sjalviskt

Tyvärr kan jag bara läsa ingressen och början på texten, men som jag förstår så prioriterar Sverige pandemin före klimatet..

Ingressen:

Europa har inte nog med pengar för att klara både pandemin och klimatkrisen. Och en av bovarna bakom det är Sverige. Det anser mångmiljardären och filantropen George Soros.

Har han rätt?
Bör Sverige dra ned på åtgärder som korttidpermiteringar osv för att ha råd att satsa på klimatet.
Citera
2020-08-12, 23:21
  #2
Medlem
Darwins avatar
Vi kanske skulle haft bättre råd om gubbfan personligen inte gjort sitt bästa för att sabotera Sveriges ekonomi under krisen i början på 90-talet...
Citera
2020-08-12, 23:26
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så skriver SvD i en låst artikel. https://www.svd.se/soros-pekar-ut-sv...cket-sjalviskt

Tyvärr kan jag bara läsa ingressen och början på texten, men som jag förstår så prioriterar Sverige pandemin före klimatet..

Ingressen:

Europa har inte nog med pengar för att klara både pandemin och klimatkrisen. Och en av bovarna bakom det är Sverige. Det anser mångmiljardären och filantropen George Soros.

Har han rätt?
Bör Sverige dra ned på åtgärder som korttidpermiteringar osv för att ha råd att satsa på klimatet.

Han kan väl själv pynta i så fall.
Citera
2020-08-12, 23:30
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
George Soros har ALDRIG rätt. Vad den idioten säger så låt oss göra tvärtom. Det kommer vara bäst för oss.
Citera
2020-08-12, 23:32
  #5
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Europa har inte nog med pengar för att klara både pandemin och klimatkrisen. Och en av bovarna bakom det är Sverige. Det anser mångmiljardären och filantropen George Soros.
Varför skulle Sverige vara en bov i detta fall?
För att vi driver klimatfrågan i EU och den kostar pengar?
Det går ju inte att diskutera om han har rätt om man inte får lyssna på hans argument bakom påståendet. Stäng tråden.
Citera
2020-08-12, 23:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Vafan.
Här loggar man inn på FB och denna tråd är tom.
Ni levererar inte.

Ja skitdåligt att tråden inte är 5 sidor lång hela 3 minuter efter att den startades....

Jag får väl leverera en länk till intervjun och ett par citat då. Det är Soros själv som varit vänlig nog att publicera den på sin websida: https://www.georgesoros.com/2020/08/...t-anticipator/
Citat:
...
Q) The European Union has just approved a €750B recovery fund…

A) That’s true. The EU took a very important positive step forward by committing itself to borrow money from the market on a much larger scale than ever before. But then several states, the so-called Frugal Five – the Netherlands, Austria, Sweden and Denmark and Finland – managed to make the actual agreement less effective. The tragedy is that they are basically pro-European, but they are very selfish. And they are very frugal. And, first, they led to a deal which will prove inadequate. The scale back of plans on climate change and defense policy is particularly disappointing. Secondly, they also want to make sure that the money is well spent. That creates problems for the southern states that were the hardest hit by the virus
....
Europe faces another existential problem: it does not have enough money to deal with the twin threats of the virus and climate change. In retrospect it is clear that the in-person meeting of the European Council was a dismal failure. The course on which the European Union has embarked will yield too little money too late. This brings me back to the idea of perpetual bonds. In my opinion, the Frugal Four or Five need to recognize this; instead of standing in the way they should turn into enthusiastic supporters.
...
Sverige står alltså inte ensamt i Soros skamvrå. Vi anses tillhöra de "frugala fem" som förstört det hela genom att göra stödpaketet lite mindre.

Värst är tydligen att vi vill se till att pengarna används väl vilket Soros anser ställer till problem för Sydeuropa...
Citera
2020-08-12, 23:45
  #7
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så skriver SvD i en låst artikel. https://www.svd.se/soros-pekar-ut-sv...cket-sjalviskt

Tyvärr kan jag bara läsa ingressen och början på texten, men som jag förstår så prioriterar Sverige pandemin före klimatet..

Ingressen:

Europa har inte nog med pengar för att klara både pandemin och klimatkrisen. Och en av bovarna bakom det är Sverige. Det anser mångmiljardären och filantropen George Soros.

Har han rätt?
Bör Sverige dra ned på åtgärder som korttidpermiteringar osv för att ha råd att satsa på klimatet.

Han vill utplåna Sverige och alla andra länder. Kan vara bra att ha i åtanke när man tar del av hans gift. En extremt farlig person både förr och nu.
Citera
2020-08-12, 23:49
  #8
Moderator
Unitys avatar
Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2020-08-12, 23:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Varför skulle Sverige vara en bov i detta fall?
För att vi driver klimatfrågan i EU och den kostar pengar?
Det går ju inte att diskutera om han har rätt om man inte får lyssna på hans argument bakom påståendet. Stäng tråden.

Även om Sverige är en bov i detta fall, så är soros den absolut sista som bör kommentera det och själviskhet, soros bör snarare hålla käften stängd och inse att han är en bov i Alla fall.
Citera
2020-08-13, 00:51
  #10
Medlem
MrsVanity1s avatar
Ja men visst,vi har ju bara tagit in fler blattar än något annat eu land.
Har är livsfarlig för Sverige och världen.
Han och Fjamåt måste komma enormt bra överens....
Citera
2020-08-13, 00:59
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så skriver SvD i en låst artikel. https://www.svd.se/soros-pekar-ut-sv...cket-sjalviskt

Tyvärr kan jag bara läsa ingressen och början på texten, men som jag förstår så prioriterar Sverige pandemin före klimatet..

Ingressen:

Europa har inte nog med pengar för att klara både pandemin och klimatkrisen. Och en av bovarna bakom det är Sverige. Det anser mångmiljardären och filantropen George Soros.

Har han rätt?
Bör Sverige dra ned på åtgärder som korttidpermiteringar osv för att ha råd att satsa på klimatet.

Vafan bölar den där Soros för nudå, duger det inte att regeringen aktivt tagit död på människor i pandemin (pensionärer i synnerhet) tillsatt kommission på kommissionen med ministrar till ministrar och fan och hans moster, avskaffat kärnkraft osv, är inte det klimatsmart? Tänk va mycket utsläpp vi sparar för varje person som dör. Allt allt går ju som smort?
Citera
2020-08-13, 01:01
  #12
Medlem
Misantrop1891s avatar
Lyssna inte på den där stollen. Alltid en agenda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback