2020-08-11, 22:22
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Vet inte om du uttrycker dig illa bara men det blir syftningsfel. Han tjackade en bil i eget namn som han trodde att han skulle köra 25 kilo röka i från Kph till Sthlm efter att ha skyltat om till svenska skyltar. Inte att den skulle vara med vid morden alltså.
Sen är det hyfsat oklart. Det står att affären blev inställd och han åkte hem den 25/7 ungefär samma tid som morden skedde. Om det innebär att det är bevisat på något vis att han inte var med på själva morden?
Hans DNA fanns på kläder och vapnen som hittades i bilen dom misslyckades att bränna upp hursomhelst.

Så som jag förstår det av artiklarna i ekstrabladet så har den som köpt bilen alltså 25-åringen "förklarat bort" köpet av bilen med att han skulle använda bilen för att flytta 25 kg hasch till Stockholm, något som blev "inställt". Det är alltså en bortförklaring. Ganska vanligt i sådana här grövre brott att säga att man skulle sälja gräs, då det får en att låta som att man "trots allt erkänner ett brott" och att det därför skulle vara osannolikt att det man anklagas för stämmer.
Citera
2020-08-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Så som jag förstår det av artiklarna i ekstrabladet så har den som köpt bilen alltså 25-åringen "förklarat bort" köpet av bilen med att han skulle använda bilen för att flytta 25 kg hasch till Stockholm, något som blev "inställt". Det är alltså en bortförklaring. Ganska vanligt i sådana här grövre brott att säga att man skulle sälja gräs, då det får en att låta som att man "trots allt erkänner ett brott" och att det därför skulle vara osannolikt att det man anklagas för stämmer.

Benefit of a doubt här. Jag tror honom. Jag tror ingen är så blåst att han tjackar bil i eget namn som kan knytas till mord. Jag tror att han blev blåst på den biten.
Citera
2020-08-11, 22:51
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Benefit of a doubt här. Jag tror honom. Jag tror ingen är så blåst att han tjackar bil i eget namn som kan knytas till mord. Jag tror att han blev blåst på den biten.

Varför var han AK47 experten vid mordet om han blev lurad eller ens närvarande vid mordet?

Nää, han visste syftet.
Citera
2020-08-11, 22:55
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Precis! Lite som amor mekky och hans gäng nere i Spanien... efter att ha begått många mord och omfattande droghandel kunde svensk polis ej gripa dom. Sedan kom dom ner till Spanien begick 2 mord och polisen tog alla utom mekky direkt. Han lyckades ju visserligen fly men blev tagen i Dubai nu i somras. Lite intressant att våra svenska gangsters som aldrig torskar i Sverige åker dit så fort dom försöker flytta sin verksamhet till andra länder

Dom Svenska lagarna är för mesiga är det som är felet.

Polisen säger ju själva att man plockar in våldsmän och kriminellt slödder , bara för att dagen efter tvingas släppa dom pga "för unga" eller åklagaren begär dom ej häktade.

svensk Polis är nog tyvärr uppgiven inför detta.

Hårdare straff och obligatorisk indragning av PUT och svensk medborgarskap samt utvisning till deras hemländer efter avtjänat straff är enda raka.
Citera
2020-08-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Varför var han AK47 experten vid mordet om han blev lurad eller ens närvarande vid mordet?

Nää, han visste syftet.

Var han? Det var ju oklart i artikeln som jag skrev. Den kan man tolka som att han redan var på resande fot när det hände.
Han kan ju ha skaffat fram vapnen utan att vara på plats. T.om. känt till att dom skulle användas skarpt.
Om han då uttryckligen köpte bilen i eget namn med vetskap om att det skulle vara en följe- eller flyktbil är han ju bortom all hjälp. Han borde få 10 år extra bara för att han är för korkad för att vistas bland människor.
Hela grejen är klantigt planerat och genomfört men att använda snodda kärror lär sig småbuset när dom är 8 bast.
Citera
2020-08-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Intressant läsning i dagens Expressen där journalisten skriver att åklagaren får undanhålla bevisning och endast behöver lägga fram den om det finns tecken på att den misstänkte ljuger, dvs de behöver inte lägga fram all bevisning osv innan rättegången. Även en sådan sak som att man får hänvisa till vad som sagts under häktningsförhandlingar/polisförhör och inte måste gå efter vad som sägs i rättegången.

Kommentaren från Makkan "Varför säger du det nu"? när åklagaren släpper dna bevisningen från bilen
Lysande. Vi har verkligen så mycket att lära av Danmark. Varför gör Morgan det så svårt för sig? Sätt igång och översätt de där lagtexterna, så har han färdiga propositioner på en eftermiddag.
Citera
2020-08-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Haha. "Varför säger du det nu?"

Episkt. Nu kanske det börjar gå upp för honom att han är körd och komma sitta inne mkt länge.

Underbart.

Men kommer de inte ansöka om att sitta av straffet i Sverige där det i sin tur kommer översättas till svensk rättspraxis?
Citera
2020-08-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Lysande. Vi har verkligen så mycket att lära av Danmark. Varför gör Morgan det så svårt för sig? Sätt igång och översätt de där lagtexterna, så har han färdiga propositioner på en eftermiddag.

En eftermiddag? Morgan är skåning så han kan säkert översätta dessa på bara någon timme.
Citera
2020-08-11, 23:42
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men kommer de inte ansöka om att sitta av straffet i Sverige där det i sin tur kommer översättas till svensk rättspraxis?
Tror inte dom behöver ansöka, Sverige kommer göra allt för att få hem dom och släppa dom fria.
Citera
2020-08-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad innebär detta för konflikten mellan DP och Shottaz?

Dör den ut nu?

Well det kommer att fårtsätta. Shobre väntar in Musse och dom andra sen blir det nog koas..
Citera
2020-08-11, 23:47
Medlem
Så dumt gjort av makan att ens vara med på det här dubbelmordet han kunde egentligen Bara låta springisarna sköta det
Citera
2020-08-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Well det kommer att fårtsätta. Shobre väntar in Musse och dom andra sen blir det nog koas..

Är det Shobre som befinner sig i Spanien?

Musse sitter på Kumla, Makkan i Danmark men vad heter den fjärde i den innersta cirkeln och vart befinner han sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in