2020-08-11, 16:02
Citat:
Ursprungligen postat av einsteincrew
Roback har varit på besök hos Arsenal som har velat signa honom och även Bayern Munchen har legat på för en underskrift. Att han går till Milan har ju såklart sina förklaringar men knappast konstigt att vi säljer han nu. Det är småpengar för alla dessa klubbar och såna här affärer genomförs rätt ofta ute i Europa.

Historiskt sett är det ganska ovanligt att svenska klubbar kan sälja spelare för 20 miljoner innan dom ens debuterat i allsvenskan?
Citera
2020-08-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Historiskt sett är det ganska ovanligt att svenska klubbar kan sälja spelare för 20 miljoner innan dom ens debuterat i allsvenskan?

Ja han blir dyraste spelaren som säljs från Sverige som inte lirat allsvenskan tydligen.
Citera
2020-08-11, 16:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Bra nyheter. Han fick hybris och drömde sig bort från Bajen efter en kvart i a-laget, skönt att få pengar för han då istället. Och inte lite pengar.
Han vill utomlands. Det har han tydligt deklarerat. Att bli ungdomsproffs är hans dröm. Sedan att det i 9/10 fall leder till att han är tillbaka om 2 år eller utlånad till typ Pescara är väl skit samma. Björn Andersson(?), Bayern Münchens scout, tog exemplet Lewicki och att han investerade två utbildningsår och vid 19 var redo för svensk a-lagsfotboll. Inte helt fel. Vi står inte i vägen och finns där när det inte blev a-laget i Milan. vi är då nu och sen. Inte illa pinkat
Citera
2020-08-11, 17:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad fan är det frågan om? Har inte ens hört talas om honom men ändå lyckas ni få 20 miljoner för honom? Hur kan alla andra klubbar få så bra betalt för sina spelare?

De har Gud i sin styrelse. Konstigt att det blev Milan, är det någon svensk som spelar där?
Citera
2020-08-11, 18:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De har Gud i sin styrelse. Konstigt att det blev Milan, är det någon svensk som spelar där?
Ni har Trelleborg. Vi har Milan där vi låter våra ungdomar får se och lära.
Citera
2020-08-11, 19:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Gör sina första minuter i tröjan i cupen som 17-åring och snackar direkt om att han vill byta klubb. Hybris.

Då har jag mycket hellre en både mer talangfull och fötterna på jorden i Aimar som är mer tacksam över att få speltid i en av Sveriges största klubbar.

Han snackade väl om att han ville ut i Europa bara. Uttalandet kom direkt efter den sura cuptorsken som i sin tur föranleddes av den usla insatsen mot aik där vissa av våra ungdomar fick för sig att hylla aikarna på sociala medier. Så det var extremt dålig tajming på Robacks ganska oskyldiga uttalande, det blev jävligt uppförstorat.

Perfekt affär för oss i alla fall i dessa tider. Dif- och MFF-tårarna över z-kopplingen gör det ju extra skönare dessutom
Citera
2020-08-11, 19:07
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Ni har Trelleborg. Vi har Milan där vi låter våra ungdomar får se och lära.

Jaså? Påminn mig gärna igen vilka andra ungdomar har gått till Milan och återvänt till ert a-lag?
Citera
2020-08-11, 19:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jaså? Påminn mig gärna igen vilka andra ungdomar har gått till Milan och återvänt till ert a-lag?
Påminn igen varför du är så bitter. Varför varje nyhet om Z, om saker kopplade till oss och saker i Z:s periferi får dig att skriva ett inlägg marinerat i din bitterhet?
Citera
2020-08-11, 19:15
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Zlatan fick halva hammarby istället för sign on. Nu råkar hans nya klubb köpa en okänd för 20 mille.

Räknar med att clown hataren Olof Lundh gottar ner sig i detta.

Hör du mej bae
Citera
2020-08-11, 19:23
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Påminn igen varför du är så bitter. Varför varje nyhet om Z, om saker kopplade till oss och saker i Z:s periferi får dig att skriva ett inlägg marinerat i din bitterhet?

Du måste ha förväxlat mig med en annan MFF:are. Jag vet inte ens ifall jag uttalat mig om Zlatan och hela den situationen på FB men gå gärna igenom min historik och se ifall jag gjort det.

Det är ditt löjliga påstående jag reagerar på så sitt ner i båten och börja snacka när ni väl börjar producera fram ungdomar som hjälper våra landslag.
Citera
2020-08-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Han snackade väl om att han ville ut i Europa bara. Uttalandet kom direkt efter den sura cuptorsken som i sin tur föranleddes av den usla insatsen mot aik där vissa av våra ungdomar fick för sig att hylla aikarna på sociala medier. Så det var extremt dålig tajming på Robacks ganska oskyldiga uttalande, det blev jävligt uppförstorat.

Perfekt affär för oss i alla fall i dessa tider. Dif- och MFF-tårarna över z-kopplingen gör det ju extra skönare dessutom
I intervjun efter matchen säger han "vi får se om jag blir kvar". Haha, det är ett pinsamt uttalande.

Nu vet jag inte om det bara var en dum intervju och han i själva verket är vettigare än så men äh, bryr mig bara om att Bajen får in pengar. Han får lämna Bajen och vi får en jävla massa pengar, win-win.
Citera
2020-08-11, 19:49
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Dif-tårar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in