2020-06-29, 10:05
Medlem
-Mystics avatar
Nytt PM!

"SynAct Pharma AB ("SynAct") today announced that the company has initiated a Phase II clinical study with the AP1189 compound in idiopathic membranous nephropathy patients with Nephrotic Syndrome."

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2020/06/29/synact-synact-pharma-has-initiated-the-phase-ii-clinical-study-with-ap1189-in-nephrotic-syndrome.htm l
Citera
2020-07-05, 00:11
Medlem
Jag har aldrig känt sånt förtroende med ett läkemedelsbolag i min portfölj som med SynAct. Ledningen verkar ju vara helt säkra på exit! Med det jag har sett så är jag kanske för försiktig då jag inte har mer av SynAct i portföljen? Jag fortsätter nog att öka på och ställer frågorna senare (eller aldrig)? Men ledningen är i alla fall proffs till fingerspetsarna och bullen är varm.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-07-05 kl. 00:51.
Citera
2020-08-10, 16:08
Medlem
stockcocks avatar
SynAct går från klarhet till klarhet. Äntligen börjar kursen åka upp dit vi hör hemma men långt kvar är det. Detta är början på en Scandion-saga.
Citera
2020-08-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
SynAct går från klarhet till klarhet. Äntligen börjar kursen åka upp dit vi hör hemma men långt kvar är det. Detta är början på en Scandion-saga.

sålde av hälften när den nått 20 kr då jg trodde att det var en hauss.

Köpte in mig igen.

Vilket spekulationsår.
Citera
2020-08-11, 23:50
Medlem
-Mystics avatar
Som jag har sagt innan, behöver man säga så mycket mer än att ledningen sitter på lock up sedan IPO och minst fram tills maj nästa år med ca 25% av innehavet.
Citera
2020-08-14, 16:49
Medlem
Med ett Gav på 10kr så är det snart dags att hämta hem lite vinst... Men den har mer att ge! Fint bolag.
Citera
2020-08-15, 19:14
Medlem
Denna kommer att resa lång tror jag och vill vara med på tåget till destination...........SynAct talar för sig själv och jag har inte så mycket mer att säga. Men tusan vad bra det känns!
Senast redigerad av Trxhobit 2020-08-15 kl. 19:32.
Citera
2020-08-16, 00:35
Medlem
stockcocks avatar
I min portfölj så är SynAct ett av de bolag som gått bäst, dessutom med jämn och normal kursuppgång.

Kommer också säkra och ta hem vinst, detta är börsen, vad som helst kan hända. Kommer ligga kvar med över hälften då jag tror på en stark höst. Går säkert in med mer vid en generös dipp.
Citera
2020-08-16, 01:10
Medlem
Säkra vinster eller ej det är frågan? Men man får inte glömma att risken är den potentiella vinsten i aktier. Och allt handlar om ens egen övertygelse om bolagets potential. Om man som jag är övertygad om SynActs potential så säljer man inte utan fyller snarare på då aktie kurvan eventuellt går nedåt. Men inget är fel egentligen utan det handlar om vilken strategi och kunskap man har. Man får inte heller glömma att när man köper aktier så är man även en del av ett bolag. Alltså tror jag mer på fundamenta och att vara långsiktig efter egen erfarenhet. Men alla gör som de vill och det är det fina med aktie handel.
Senast redigerad av Trxhobit 2020-08-16 kl. 01:41.
Citera
2020-08-17, 01:59
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Säkra vinster eller ej det är frågan? Men man får inte glömma att risken är den potentiella vinsten i aktier. Och allt handlar om ens egen övertygelse om bolagets potential. Om man som jag är övertygad om SynActs potential så säljer man inte utan fyller snarare på då aktie kurvan eventuellt går nedåt. Men inget är fel egentligen utan det handlar om vilken strategi och kunskap man har. Man får inte heller glömma att när man köper aktier så är man även en del av ett bolag. Alltså tror jag mer på fundamenta och att vara långsiktig efter egen erfarenhet. Men alla gör som de vill och det är det fina med aktie handel.

Mycket kloka ord, håller helt med. Under årens gång har jag lärt mig att man aldrig kan lita på hur marknaden beter sig, särskilt under dessa tider i Corona, och att vi möjligen kan ha en "VÅG 2" på gång. Man ska aldrig skämmas för en vinsthemtagning, för mig är inte det synonymt med att ha låg förhoppning för bolaget, man är snarare medveten om osäker marknad.

Rent generellt i hur min strategi kan se ut: Jag kan exempelvis taktiskt hoppa av strax innan resultat på när läkemedels-faser ska presenteras inom kort, detta varierar utifrån statistik. Låg för övrigt kvar gällande Asarina i Fas 2b-studien, och det är ett riktigt bra exempel på när shit hits the fan...

Hur gör jag med SynAct? Det får tiden utvisa, men jag planerar att ligga lång, påvisas dykning i kursen så tankar jag på.
Citera
2020-08-19, 21:46
Medlem
väntar på att kursen ska falla så jag kan köpa in mig, men det bara stiger stiger stiger 😳
Citera
2020-08-27, 00:12
Medlem
Ja här fick man ju uppenbarligen rätt. Jag är övertygad om att den går till 150-200 kr om man lyckas, och DÅ snackar vi redan nästa år. Vore nästan korkat att inte ha den här som chansaktie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in