Citat:
Ursprungligen postat av
Trxhobit
Säkra vinster eller ej det är frågan? Men man får inte glömma att risken är den potentiella vinsten i aktier. Och allt handlar om ens egen övertygelse om bolagets potential. Om man som jag är övertygad om SynActs potential så säljer man inte utan fyller snarare på då aktie kurvan eventuellt går nedåt. Men inget är fel egentligen utan det handlar om vilken strategi och kunskap man har. Man får inte heller glömma att när man köper aktier så är man även en del av ett bolag. Alltså tror jag mer på fundamenta och att vara långsiktig efter egen erfarenhet. Men alla gör som de vill och det är det fina med aktie handel.

Mycket kloka ord, håller helt med. Under årens gång har jag lärt mig att man aldrig kan lita på hur marknaden beter sig, särskilt under dessa tider i Corona, och att vi möjligen kan ha en "VÅG 2" på gång. Man ska aldrig skämmas för en vinsthemtagning, för mig är inte det synonymt med att ha låg förhoppning för bolaget, man är snarare medveten om osäker marknad.
Rent generellt i hur min strategi kan se ut: Jag kan exempelvis taktiskt hoppa av strax innan resultat på när läkemedels-faser ska presenteras inom kort, detta varierar utifrån statistik. Låg för övrigt kvar gällande Asarina i Fas 2b-studien, och det är ett riktigt bra exempel på när shit hits the fan...
Hur gör jag med SynAct? Det får tiden utvisa, men jag planerar att ligga lång, påvisas dykning i kursen så tankar jag på.