Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-10, 10:45
  #9937
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men det förändrar inte frågan jag ställer. Man kan som sagt vara smittad utan att ha symptom. Artikeln gör att många här dömer ut grabbarna som idioter. Då bör tidningen redogöra för hur man skall förbereda resan. Vilka länder bör man testa sig innan man reser till, t.ex. Hur tar man bäst reda på det.

Man bör anta att man är smittad när man så sent som för 3 veckor sen testade positivt. Oavsett vilket land man ska till.
Citera
2020-08-10, 10:53
  #9938
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Aftonbladet skulle få fler klick och fler regelbundna läsare om tidningen berättade hur de anser att man skall göra innan man bokar en resa. Vilka resmål bör man testa sig innan man besöker? Skall man alltid kontakta landets ambassad och fråga om testning innan man bokar? Gäller avbeställningsskydd om man får en positiv Coronatest efter det man bokar?

Det är vad folk vill veta. Folk är inte heller bara skadeglada.

De intervjuade är idioter och läsarna är skadeglada. Det är tidningarnas världsbild. Så länge EU, företagen och de andra sk-ttidningarna skyddas är allt lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man bör anta att man är smittad när man så sent som för 3 veckor sen testade positivt. Oavsett vilket land man ska till.
Men man kan ju även vara smittad utan att ha haft symptom. Expressen använder Greta som källa
Citat:
Greta Thunberg: Jag tror jag har corona
Det är detta som gör det så farligt. Många (speciellt unga) kanske inte ens känner några symtom, eller enbart milda symtom. Då förstår de inte att de har viruset och kan smitta det vidare till människor i riskgrupperna.

...våra handlingar kan innebära skillnaden mellan liv och död för många andra
https://www.expressen.se/nyheter/gre...ag-har-corona/

Slutsatsen av artikeln i Aftonbladet verkar vara att alla måste testa sig innan de bokar resa om de vill vara säkra. Sådana råd vill folk ha. Vanligt folk är inte bara skadeglada.
Citera
2020-08-10, 11:00
  #9939
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men man kan ju även vara smittad utan att ha haft symptom. Expressen använder Greta som källa

https://www.expressen.se/nyheter/gre...ag-har-corona/

Slutsatsen av artikeln i Aftonbladet verkar vara att alla måste testa sig innan de bokar resa om de vill vara säkra. Sådana råd vill folk ha. Vanligt folk är inte bara skadeglada.

Ja, men om man inte har testats positivt innan så finns det ingen grund för att anta att man har corona även om det kan vara bra att testa sig ändå. Jag hade haft mer sympati för honom om han INTE var medveten om att han nyligen haft corona, men nu hade han det. Sen är det givetvis löjligt av Aftonbladet att ens ta upp en sån här snyfthistoria, men det är ju det den skitblaskan lever av.
Citera
2020-08-10, 11:13
  #9940
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, men om man inte har testats positivt innan så finns det ingen grund för att anta att man har corona även om det kan vara bra att testa sig ändå. Jag hade haft mer sympati för honom om han INTE var medveten om att han nyligen haft corona, men nu hade han det. Sen är det givetvis löjligt av Aftonbladet att ens ta upp en sån här snyfthistoria, men det är ju det den skitblaskan lever av.
Det stämmer inte. Man kan mycket väl ha haft Corona utan att ha blivit testad.

Det blir tjatigt. Men artikeln gör att många här dömer ut de intervjuade som idioter. Då borde tidningen redogöra för hur man skall förbereda resan. Det handlar inte om klick, snyft eller skadeglädje. Tidningarna har tagit steget från att försvara vanligt folk till att skydda företag och döma ut konsumenter så fort det går. Tidningarna och företagen har gått samman.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-08-10 kl. 11:18.
Citera
2020-08-10, 12:55
  #9941
Medlem
vidrikfittanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja, men om man inte har testats positivt innan så finns det ingen grund för att anta att man har corona även om det kan vara bra att testa sig ändå. Jag hade haft mer sympati för honom om han INTE var medveten om att han nyligen haft corona, men nu hade han det. Sen är det givetvis löjligt av Aftonbladet att ens ta upp en sån här snyfthistoria, men det är ju det den skitblaskan lever av.

Det går säkert ingen nöd på Tim. Han kan ju sitta på balkongen med en kall Mythos och bara njuta av att vara WT.
Citera
2020-08-10, 16:13
  #9942
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det stämmer inte. Man kan mycket väl ha haft Corona utan att ha blivit testad.

Det blir tjatigt. Men artikeln gör att många här dömer ut de intervjuade som idioter. Då borde tidningen redogöra för hur man skall förbereda resan. Det handlar inte om klick, snyft eller skadeglädje. Tidningarna har tagit steget från att försvara vanligt folk till att skydda företag och döma ut konsumenter så fort det går. Tidningarna och företagen har gått samman.

Det vet jag. Men om man inte uppvisart några som helst tecken på det finns det ingen anledning att anta att man har det.

Det håller jag inte med om alls. Företagen döms ut när det är de som är ansvariga och konsumenten döms ut när de är ansvariga. I det här fallet låg ansvaret på Tim. Apollo är inte ansvariga för att han är en idiot och åker i väg 3 veckor efter att han testats positivt för corona.
Citera
2020-08-10, 18:04
  #9943
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Då bör tidningen redogöra för hur man skall förbereda resan. Till vilka länder bör man testa sig innan man bokar resa, t.ex. Hur tar man bäst reda på det.

I de fall Aftonhoran kommer med sådana, till synes informativa artiklar, så ligger de bakom betalvägg.
Citera
2020-08-12, 08:08
  #9944
Medlem
vidrikfittanens avatar
Vuxna män åker jättejättefort nerför en backe i skogen på cykel (downhill) och slår halvt ihjäl sig.
Givetvis är det någon annans fel. Kan det vara "cykelparkens" fel?

Någons fel måste det ju vara att 34-åriga Alexander nästan dog! Eller ska man begära att en 34-åring själv ansvarar för sin säkerhet när han väljer att cykla som ett jehu nerför branta backar?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-sakerhetstank


Folk blir aldrig vuxna idag... "Cykelpark"??
__________________
Senast redigerad av vidrikfittanen 2020-08-12 kl. 08:13.
Citera
2020-08-15, 23:56
  #9945
Medlem
HC47s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tranden-absurt

Helt jävla fantastiskt:

Citat:
Högsommarvärmen fick Jessica Thomsen, 46, att packa badväskan och åka till en strand i Kungsbacka under lördagseftermiddagen.

Men det var hon inte ensam om. Där möttes hon av hundratals personer som låg tätt intill varandra.

– Det var helt absurt. Som om ingen verkade ha hört talas om covid, säger hon.

Vad fan ska man säga..?
Citera
2020-08-16, 00:05
  #9946
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
...
Vad fan ska man säga..?
Att Jessica Thomsen passar utmärkt i denna tråd.
Citera
2020-08-16, 01:19
  #9947
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det vet jag. Men om man inte uppvisart några som helst tecken på det finns det ingen anledning att anta att man har det.

Det håller jag inte med om alls. Företagen döms ut när det är de som är ansvariga och konsumenten döms ut när de är ansvariga. I det här fallet låg ansvaret på Tim. Apollo är inte ansvariga för att han är en idiot och åker i väg 3 veckor efter att han testats positivt för corona.
Inte tre veckor. Två dagar efter positivt test som jag fattade det i artikeln.
Citera
2020-08-16, 01:22
  #9948
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tranden-absurt

Helt jävla fantastiskt:



Vad fan ska man säga..?
Att hon själv inte hört talas om corona.
Eller menar hon att alla andra ska vara hemma pga corona utom Jessica.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback