2020-08-09, 02:36
Medlem
zergrushs avatar
Förlorar-stämpeln är högst konkret och påtaglig...
https://time.com/5875850/kris-kobach...e-gop-primary/
Citat:
Trump Ally Kris Kobach Loses Kansas GOP Senate Primary
...vilket är varför GOP nu börjat dra sig undan från Donald.
https://edition.cnn.com/2020/07/31/p...all/index.html
Citat:
McConnell signal to Republican Senate candidates: Distance from Trump if necessary
Sen. Mitch McConnell is allowing Republican Senate candidates to do whatever it takes to salvage their campaigns ahead of what Republicans increasingly fear could be a devastating election for their party.

In recent weeks, the Senate majority leader has become so concerned over Republicans losing control of the Senate that he has signaled to vulnerable GOP senators in tough races that they could distance themselves from the President if they feel it is necessary
2020-08-09, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Förlorar-stämpeln är högst konkret och påtaglig...
https://time.com/5875850/kris-kobach...e-gop-primary/

Korkat av Dems att de faktiskt stöttade Kobach för att han var så hatad att de hade varit bästa matchup för dem i Kansas:
https://www.theatlantic.com/politics...kansas/614803/

Önskar de spenderat dessa pengar på sina egna kandidater.
2020-08-09, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vinner inte Biden så vore det inget annat än en gigantisk skräll. Därför tror jag mycket väl att Trump kan komma att avgå snart. Men ska det ske, då lär detta hända väldigt snart; och skulle bero på den utveckling vi ser i Manhattan hos åklagaren, eller som kommer komma av de smaskiga fakta Cohens tell-all bok kommer ut med.

Gigantisk skräll? Menar du som senaste valet? Du tror att Trump kommer avgå på grund av att du tror att det vore en gigantisk skräll om inte Biden vinner?

Du använder även en bok (EN BOK) som argument för varför Trump kommer avgå/förlora valet?

Hur många böcker har inte släppts nu som enbart handlar om att sänka Trump?
Hur många har lyckats?

Hur många polls har vi inte sett detta val liksom förra där Trump ligger under med stor marginal?

Seriösa bajsargument, min vän.
Senast redigerad av sandbaghandle 2020-08-09 kl. 02:59.
2020-08-09, 03:39
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Otydligt mening, en korrigering krävdes.

Citat:
Ursprungligen postat av sandbaghandle
Gigantisk skräll?
Svårt att dechiffrera? Vill du ha hjälp? Säg mig vilken algoritm du lever efter så ska jag se om det går att göra något åt det.

Citat:
Du använder även en bok (EN BOK) som argument för varför Trump kommer avgå/förlora valet?
Du vet vad som finns inuti en bok hoppas jag? Eller vill du ha hjälp med det också?

Citat:
Hur många böcker har inte släppts nu som enbart handlar om att sänka Trump?
Bra fråga. Ska kolla upp. Finns nog en hel del som man skulle vilja läsa när robotarna tar över världen och jag får en massa leisure time över till annat.

Citat:
Hur många har lyckats?
Tänker mig att denna, Michael Cohens saga, kommer vara tungan på vågen. Mycket tyder på det.

Citat:
Hur många polls har vi inte sett detta val liksom förra där Trump ligger under med stor marginal?
Jag tar bl a upp detta i inlägget du/roboten citerar.

Citat:
Seriösa bajsargument, min vän.
Du är inte min vän. Du verkar vara ett nättroll/bot. Du kan inte heller läsa dig fram till att jag inte är personligt investerad i detta val. Du tycks vara eller spela det. Du försöker sen, men lyckas dåligt, att få min analys att falla eftersom du (antagligen) bara läste det citerade här. Du (eller algoritmen) är alltså ett dåligt skämt.

Se så, hem till trollfabriken med dig! Koden behöver ses över!
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-09 kl. 03:44. Anledning: Otydlig mening
2020-08-09, 08:44
Medlem
Nixters avatar
I verkligheten har Trump i helgen presenterat ett eget relief-paket, amerikaner ser att detta görs effektivt och direkt.

Spännande och knäckande helg både Trump och Guiliani haft.

Bra summering: https://youtu.be/Zhyxcik56U0
2020-08-09, 12:17
Medlem
Att ständigt framstå i dålig dager är knappast ett plus om man vill vinna presidentvalet, och det är ju det Trump allt mer nu gör, verkar inte finnas någon botten på pinsamheterna.
Nu senast vid en presskonferens vände han på klacken och gick ut när han pressades på att en uppenbar lögn han tidigare sagt. Trump visade ju då upp sig i all sin svaghet och presskonferenser framöver lär bli en mardröm för honom eftersom lögnen till skillnad mot sanningen är svår att komma ihåg.
Fast frågan kanske är om Trump inser att det är onormalt att ständigt fara med osanning, skrämmande tanke faktiskt.

Så utgången av presidentvalet 2020 är av betydelse med tanke på USA:s skadade renommé och Trumps ökända opålitlighet att fullt ut följa ingångna avtal. Så Biden är tyvärr hoppet just nu så dom internationella spänningar Trump byggt upp minskar då med färre uppblossade konflikter som följd.

En politik som gynnar USA och därmed även oss är det dom flesta hoppas på och då är ju konflikt-glade Trump utesluten.
2020-08-09, 12:34
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Upprepning x100.
Näringslivet fick inte en skattesänkning. Finansiella spekulanter fick det. Inget av värde skapas av att ge stiftelser möjligheten till att skatta 15 procent.

Tom.
Jag ser ingen ansats till att vilja läsa på eller ompröva dina åsikter när du väl blir motbevisad. Det är bara en upprepning gång på gång med samma argument. Så jag kan inte ge replik eller fortsätta denna diskussion. Hoppas någon annan vill.
I'm out

Bolagsskatten sänktes till 21%.
2020-08-09, 12:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Att ständigt framstå i dålig dager är knappast ett plus om man vill vinna presidentvalet, och det är ju det Trump allt mer nu gör, verkar inte finnas någon botten på pinsamheterna.
Nu senast vid en presskonferens vände han på klacken och gick ut när han pressades på att en uppenbar lögn han tidigare sagt. Trump visade ju då upp sig i all sin svaghet och presskonferenser framöver lär bli en mardröm för honom eftersom lögnen till skillnad mot sanningen är svår att komma ihåg.
Fast frågan kanske är om Trump inser att det är onormalt att ständigt fara med osanning, skrämmande tanke faktiskt.

Så utgången av presidentvalet 2020 är av betydelse med tanke på USA:s skadade renommé och Trumps ökända opålitlighet att fullt ut följa ingångna avtal. Så Biden är tyvärr hoppet just nu så dom internationella spänningar Trump byggt upp minskar då med färre uppblossade konflikter som följd.

En politik som gynnar USA och därmed även oss är det dom flesta hoppas på och då är ju konflikt-glade Trump utesluten.

Analysen är helt fel. Det finns inget oss om Biden vinner. Kina och globalisterna ges möjlighet att ta över totalt, landsgränserna och länder upphör att existera, vi är inom 20-30år ett (helt) förslavat folk. Vakna!
2020-08-09, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Analysen är helt fel. Det finns inget oss om Biden vinner. Kina och globalisterna ges möjlighet att ta över totalt, landsgränserna och länder upphör att existera, vi är inom 20-30år ett (helt) förslavat folk. Vakna!

Japp, och Biden ska ju förstöra Gud också och han hatar energi. Så det är nog troligt. Trump säger ju det, och han har säkert rätt.
2020-08-09, 12:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Japp, och Biden ska ju förstöra Gud också och han hatar energi. Så det är nog troligt. Trump säger ju det, och han har säkert rätt.

Nä du, det är börsen som säger det och den har med största sannolikhet mer rätt än både dig och mig.

Vad gäller energi är det ju inte Biden som ansvarar utan AOC som har fått ansvaret att genomföra the Green New Deal å Bidens vägnar, innebär bland annat på sikt stopp för all flygtrafik, bensindrivna bilar samt att bönderna inte skall få föda upp kossor. Kalaside varför kan du inte gå före med gott exempel och praktisera detta själv genom att flytta upp i bergen och äta bär, visa att du är man för din hatt Kamrat Sirup.

Tucker exposes the Green New Deal
https://youtu.be/FbkRUJFpR2Y
2020-08-09, 13:03
Medlem
mr.demons avatar
Är Trumps chanser att bli omvald helt körd nu eller? Vore underhållande med han 4 år till. Kan iofs bli kul med den andra också. Han är väl senil?
2020-08-09, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är Trumps chanser att bli omvald helt körd nu eller? Vore underhållande med han 4 år till. Kan iofs bli kul med den andra också. Han är väl senil?

Det vore mycket underhållande med fyra år till. Möjligheterna för Trump att röra till det är oändlig.

Biden är ju mer eller mindre dement men han är ju inte sinnessjuk som Trump. Frågan är om han klarar sig utan att säga allt för många grodor? :usnure:

Sen får du inte glömma den tredje kandidaten, Kanye West.

Min stora dröm är en debatt med alla tre.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback