Citat:
Ursprungligen postat av
psvinggr94
1. Lön brutto?
2. Befattning?
3. Upplever du någonsin skarpa hot på jobbet? Som har följt med dig hem?
4. Vanligaste som folk kommer in för?
5. Mycket pundare/knarkare?
6. Hur många pat. är svenskar/invandrare?
7. Hur är cheferna?
8. Vad har psyk. ssk för "status"/"rykte" jämfört med ssk på vårdcentralen/åldershemmet/akut/ambulans?
9. Vad har du för behörigheter/arbetsuppgifter?
10. Berätta om dina roligaste dagar?
11. Arbetstider?
12. Kan du efter spec. utbildning mot psyk jobba på andra platser än psykakuten? Var då isf?
1. 34000 kr
2. Sjuksköterska. Jobbar avdelning, mottagning och ibland på substitutionsmottagning.
3. Blivit hotad 20 tal gånger, endast 3 av dessa som jag tagit på allvar då jag känt att personen var kapabel att verkställa hoten. Har följt med mig hem men oron/obehaget släpper oftast efter några veckor.
4. Missbruk är nog vanligast följt av ångest och sömnproblem.
5. Många missbrukare som vårdas, vanligast är för alkohol följt av benzo.
6. Svårt att säga men det är ingen överrepresentation av invandrare.
7. Varierar mycket, min förra chef var dålig och fick sparken. Överlag är cheferna bra.
8. Är inte lika fint att jobba inom psykiatrin. När man utbildar sig till sjuksköterska så ligger fokus med utbildningen att man ska jobba på en somatisk avdelning. Möjligt att vi inte uppfattas som "riktiga" sjuksköterska då vi inte håller på med särskilt många medicintekniska uppgifter.
9. Kortfattat så vårdar jag patienter som är inneliggande på avdelningen, delar ut mediciner samt har stödjande samtal. Jobbar även på mottagningen och tar emot sökande.
10. De dagar då allt fungerar i personalgruppen och samarbetet är gott. Även kul att se när patienter snabbt mår bättre.
11. Dagar, kvällar samt helger. Dagpass är vanligtvis 7-16. Kväll 14-21.30. Jobbar 2/5 helger.
12. Är nog främst den psykiatriska öppenvården, rättspsyk eller någon annan vårdavdelning inom psykiatri.