• 7
  • 8
2020-07-16, 08:03
Medlem
Är det bara jag som ser ironin i att TS skriver att män är "naturligt vackra" samtidigt som han själv lägger 5000 kr i månaden på sitt utseende..? Troll?

(FB) Är det normalt att lägga 5000kr i månaden på sitt utseende?
Citera
2020-07-16, 09:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Är det bara jag som ser ironin i att TS skriver att män är "naturligt vackra" samtidigt som han själv lägger 5000 kr i månaden på sitt utseende..? Troll?

(FB) Är det normalt att lägga 5000kr i månaden på sitt utseende?
Tråden fick om inte annat en rolig plottwist.
Citera
2020-07-16, 15:27
Medlem
FiniteLifes avatar
Män i ett bredare begrepp.

Den moderna innerstadsmannen spelar ju efter andra spelregler, han anpassar sig efter miljön, likt en kameleont.

Betänkt vilka effekter avgaser har på huden!

För att bara ta ett exempel.
Citera
2020-07-16, 22:37
Medlem
Freddyfishs avatar
Vaffan läste jag nyss?
Citera
2020-07-16, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyfish
Vaffan läste jag nyss?

Sanningen.
Citera
2020-07-18, 00:32
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Efter att under en längre tid studerat män och kvinnor har jag kommit fram till följande slutsatser:

Män är naturligt vackra och ärliga.

Det betyder förstås inte att alla män är vackra, men vackra män är av naturen vackra, deras skönhet är ett resultat av förträffliga gener och sunt levererna, det är inte artificiellt skapat, det är inte konstgjort.

Män är ärliga, "what you see is what you get" råder, inga överraskningar, ingen mask som dom gömmer sig bakom. Den du går med sängs till fredag kväll ser likadan ut lördag morgon.

Mäns utseende är en biprodukt av ett sunt och friskt leverne, inte ett ändamål i sig. Dom är inte ytliga och utseendefixerade. Solbrännan kommer av att arbeta i solen med kroppsarbete, eller måla om huset. Musklerna är ett resultat av fysisk ansträngning.

Kvinnor däremot...

Raka motsatsen.

Kvinnor är av naturen fula och tycks ha ett oändligt behov av att hela tiden försöka förändra och förbättra sig själva. All vaken tid kretsar kring skönhet, ytlighet och utseende. Ingenting är naturligt, ingenting är äkta, allting är falskt.
Dom bär en mask dygnets alla timmar i form av smink. Den kvinna du går till sängs med ser inte ut som den kvinna du vaknar upp med, inte pga din berusning, utan pga att hon likt en reptil ömsat skinn. Det är nästan så man kan höra ledmotivet till Jurassic Park spelas.

Skönhet för kvinnor är ingenting man har eller som man skaffar sig genom ansträngning, nej allting ska man köpa sig till antingen via produkter, behandlingar eller operationer.
Det är ständiga besök hos frisören, eviga hårfärgningar, löshår, lösbröst, lösnaglar, pedikyr, manikyr, butt-implants, botox, näsförminskningar, push-ups, solarium, högklackade skor osv.
Det tar aldrig slut.

En enda liten burk återfuktningskräm kan kosta en tusenlapp! Och räcker mindre än en månad. Det är hit alla kvinnors pengar går. Allting i deras liv kretsar kring utseende och konsumtion. Det finns inget utrymme för något annat - inte i tid, inte i pengar.
Och då har jag inte ens nämnt hur mycket pengar dom spenderar på kläder.
Hela deras existens kretsar kring detta. Varenda blogg dom besöker. Varenda instamgramkonto.

Har ni sett hur dessa kvinnor ser ut utan sminket? På Youtube gör dom reklam för skönhetsprodukter och uppträder först i full stridsmålning - så mycket smink att dom troligen använt en roller.
Men sen ska dom ju tvingas visa hur man applicerar skönhetsprodukten och det kan dom inte göra utan att först demaskeras och ta bort sminket... VARNING STARKA BILDER... här följer alltså att man får se kvinnorna i deras naturliga tillstånd... man kan tro att det är månlandningen man ser. Så mycket finnar och bölder i ansiktet att hälften vore nog. Hade man spelat in Elefantmannen idag så hade rollen gått till en kvinna.

Det finns guldkorn i sanden.
Citera
2020-08-07, 11:47
Medlem
Freddyfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schoolyard
Sanningen.

Sant för dig, betyder inte att det är sant för andra.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in