2020-08-05, 21:24
Medlem
Lajlikes avatar
Jag har varit med om följande scenario ett antal gånger. Jag ska tex gå in i en hiss, i ett trapphus, in på ett gym och man går förbi varandra i dörren eller liknande situationer. Då ibland så kollar en tjej in i mina ögon och ler glatt och hejar på en. Andra gånger så säger det inget och ibland så säger det hej med neutral min.

Jag vet, ni kanske tycker det här låter löjligt som fan men hur ska man tolka det när en random tjej ler glatt och hejar på en? Kan säkert variera men jag är inte en person som någonsin skulle heja på en random tjej bara för vi går förbi varandra och le glatt om jag inte tyckte hon var attraktiv.

Hur tänker ni? Vill de kanske enbart vara trevlig? Och ja, jag är extremt bedrövlig på att läsa av signaler som ni säkert redan förstår

(Är mellan 20-25 år och tjejerna som oftast gör detta är i samma ålder, om det nu har någon betydelse)
Senast redigerad av Lajlike 2020-08-05 kl. 21:26.
Citera
2020-08-05, 21:26
Medlem
kickedoutofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Jag har varit med om följande scenario ett antal gånger. Jag ska tex gå in i en hiss, i ett trapphus, in på ett gym och man går förbi varandra i dörren eller liknande situationer. Då ibland så kollar en tjej in i mina ögon och ler glatt och hejar på en. Andra gånger så säger det inget och ibland så säger det hej med neutral min.

Jag vet, ni kanske tycker det här låter löjligt som fan men hur ska man tolka det när en random tjej ler glatt och hejar på en? Kan säkert variera men jag är inte en person som någonsin skulle heja på en random tjej bara för vi går förbi varandra och le glatt om jag inte tyckte hon var attraktiv.

Hur tänker ni? Vill de kanske enbart vara trevlig? Och ja, jag är extremt bedrövlig på att läsa av signaler som ni säkert redan förstår

Är det någon som säger hej som du tycker ser bra ut kan du ju börja med ett hej och sedan ta det därifrån så klart. Inte så svårt. Finns även mycket info på YouTube där du kan lära dig läsa folks kroppsspråk
Citera
2020-08-05, 21:28
Medlem
Lajlikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kickedoutofspace
Är det någon som säger hej som du tycker ser bra ut kan du ju börja med ett hej och sedan ta det därifrån så klart. Inte så svårt. Finns även mycket info på YouTube där du kan lära dig läsa folks kroppsspråk

Givetvis, man hälsar självklart tillbaka med ett leende om man antingen är på humör eller om tjejen ifråga är attraktiv. Några tips på några fina yt kanaler där man kan lära sig mer kring ämnet?
Citera
2020-08-05, 21:32
Medlem
kickedoutofspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Givetvis, man hälsar självklart tillbaka med ett leende om man antingen är på humör eller om tjejen ifråga är attraktiv. Några tips på några fina yt kanaler där man kan lära sig mer kring ämnet?

Finns otroligt många videos på det. Jag skulle själv söka om jag vore du och se vilken kanal som passar dig. Vissa har längre klipp och andra mycket kortare. Det bror på hur mycket kunskap du vill ha inom ämnet och hur intresserad du är av att lära dig
Citera
2020-08-05, 21:34
Medlem
sasos avatar
vi människor utsöndrar en speciell doft när vi hittar den rätta
Citera
2020-08-05, 21:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vill du starta en konversation med henne så gör det. Man lär sig genom att testa så bara kör.
Citera
2020-08-05, 23:44
Medlem
Gronestunes avatar
Stor del är för att vara trevlig. Nästa gång fråga om hennes namn, att du sett henne några gånger, lite annat kallprat, sedan fråga om hon vill snacka vidare hos dig och kolla på X (x kan vara vad som helst, konst eller något annat hon är intresserad av). Är det inte i närheten av hemmet så käka ute, sitta på en bänk och prata eller vad som helst. Det värsta som kan hända är ett nej, men med varje nej har du lättare att ta ett nej, tills slut blir det neutralt och du har chans på att hitta något.
Citera
2020-08-06, 02:16
Medlem
jag är 47 och händer ibland att snygga brudar som är i 20års åldern ler och säger hej..
Betyder det att jag fått sätta på dom och sket bort det för jag inte fattade?
Citera
2020-08-06, 11:18
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Känner flera tjejer som gör det här när de går hem ensamma på natten, t ex. Anledningen är att de tror att en främling man är vänlig och artig mot förmodligen inte kommer att bli närgången eller våldsam. Det är alltså en självförsvarsmekanism i förebyggande syfte.

Självklart kan det även vara att de finner dig attraktiv, men utgå inte ifrån det.
Citera
2020-08-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Känner flera tjejer som gör det här när de går hem ensamma på natten, t ex. Anledningen är att de tror att en främling man är vänlig och artig mot förmodligen inte kommer att bli närgången eller våldsam. Det är alltså en självförsvarsmekanism i förebyggande syfte.

Självklart kan det även vara att de finner dig attraktiv, men utgå inte ifrån det.
Förr log man alltid när man mötte enstaka personer och man med dessa fick ögonkontakt. Ett lätt leende som alltid besvarades. Ett trevligt och artigt sätt. Det existerar knappast idag. Dessutom tittar aldrig personer på varandra. Man är fullt upptagen av sina telefoner.
Citera
2020-08-06, 21:28
Medlem
IbizaPizzas avatar
Tänker att det kan variera från person till person. Ingen fungerar exakt likadant och det kan vara olika saker som spelar in. Är det en tjej som jobbar på samma arbetsplats, bor på samma ställe eller tränar där du tränar? Det behöver inte betyda att man är intresserad bara för att man hälsar och ler eller försöker vara trevlig. Kan vara ett tecken på att man känner igen varandra, att man är bekanta och stöter på varandra ofta i samma miljö.
Citera
2020-08-06, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
jag är 47 och händer ibland att snygga brudar som är i 20års åldern ler och säger hej..
Betyder det att jag fått sätta på dom och sket bort det för jag inte fattade?

Nä, det betyder att du är så gammal att du inte längre ses som ett sexobjekt utan som en fadersfigur.

Är själv 44 och märker av det själv. Helt plötsligt är alla små söta kvinnor hur trevliga som helst mot en. Det var de aldrig förr... Inte bara det. Jämnåriga kvinnor är också jäkligt trevliga och sådär. Är väl för att man ses som "ofarlig" när man är gift och har barn och inte nån som ska ragga på de och blir jobbig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in