Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-31, 21:48
Medlem
Tja!

Jag behöver hjälp, främst av farzan kanske?

Kort sammanfattning:

Jag är relativt nybliven singel efter 7 år med den tjej som jag trodde skulle bli mamman till mina barn.

Sen dess har jag läst på om tinder, dels kanske senaste 200sidorna på denna tråd men också på google.

Jag skaffade photofeeler (på farzans rekommendation) och fixade bra bilder. Mina bilder jag använder på tinder har 7.7 - 7.9 - 8.8 och 9.4. Sen laddade jag även en äventyrsbild i exotisk miljö.

Skapade kontot i för 4 dagar sedan och fick bra respons första två dagarna, landade på kanske 100 likes (tog bort alla gillas jag inte tyckte om i början, var dumt kul att ha stats) och 25 matchningar första två dagarna. Av matchningarna va ca 5 kvalitets matchningar dvs 7-8or, och en 10. (dom andra matchningarna visade sig ha sämre sidobilder och därför inte värt att lägga ner tid på)

Har bra kontakt med mina kvalitetsmatchningar och har träffat en redan, planerar träffa dom andra snart.

Jag swipar vänster på kanske 60-70%. Av mina kvalitetsmatchningar har alla förutom 1 svarat.
Så känner att det är ganska bra stats i början.

MEN

I onsdags tvärdog min tinder, inga nya gillas eller matchningar.. Alltså inte ens de lågkvalitativa tjejerna som gillade mig rätt mycket i början. Känns som jag inte syns för någon. Jag vet om "noob" boosten men kände att med bra bilder, och att jag skriver till kvalitetsmatchningarna samt att jag vänster swipar (selektiv) mycket skulle få hög ELO score. Men det är totalt dött. Vad har jag gjort för fel? För mycket swipande totalt?

Jag behöver hjälp :<
Citera
2020-07-31, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopGuy13337
Tja!

Jag behöver hjälp, främst av farzan kanske?

Kort sammanfattning:

Jag är relativt nybliven singel efter 7 år med den tjej som jag trodde skulle bli mamman till mina barn.

Sen dess har jag läst på om tinder, dels kanske senaste 200sidorna på denna tråd men också på google.

Jag skaffade photofeeler (på farzans rekommendation) och fixade bra bilder. Mina bilder jag använder på tinder har 7.7 - 7.9 - 8.8 och 9.4. Sen laddade jag även en äventyrsbild i exotisk miljö.

Skapade kontot i för 4 dagar sedan och fick bra respons första två dagarna, landade på kanske 100 likes (tog bort alla gillas jag inte tyckte om i början, var dumt kul att ha stats) och 25 matchningar första två dagarna. Av matchningarna va ca 5 kvalitets matchningar dvs 7-8or, och en 10. (dom andra matchningarna visade sig ha sämre sidobilder och därför inte värt att lägga ner tid på)

Har bra kontakt med mina kvalitetsmatchningar och har träffat en redan, planerar träffa dom andra snart.

Jag swipar vänster på kanske 60-70%. Av mina kvalitetsmatchningar har alla förutom 1 svarat.
Så känner att det är ganska bra stats i början.

MEN

I onsdags tvärdog min tinder, inga nya gillas eller matchningar.. Alltså inte ens de lågkvalitativa tjejerna som gillade mig rätt mycket i början. Känns som jag inte syns för någon. Jag vet om "noob" boosten men kände att med bra bilder, och att jag skriver till kvalitetsmatchningarna samt att jag vänster swipar (selektiv) mycket skulle få hög ELO score. Men det är totalt dött. Vad har jag gjort för fel? För mycket swipande totalt?

Jag behöver hjälp :<
Hej, till att börja med, dina betyg på Photofeelers är så pass bra att det inte är där orsaken ligger. Hur många bilder har du på Tinder och har du kollat alla på Photofeeler, man bedöms lätt på den sämsta av sina bilder tyvärr. Jag upplevde faktiskt aldrig själv någon noobboost, däremot kan jag tänka mig att du bor i en mindre stad (menar inte att du behöver outa dig men en lite stad jobbar du dig snabbt igenom).

Jag kanske låter som en reklampelare för Tinder men ett tips kan vara att skaffa Gold en månad. Dör din stad så kan du alltid testa att byta stad, du ser dina likes och andra saker. Bra när man vill lära sig, sen är det bara att återgå till gratis när man väl fått koll på hur det fungerar.

Jag har inte koll på om du kan döda din ELO-score, de verkar ha ändrat sin algortim.

Skulle ändå säga att du fått relativt bra utdelning än så länge även om det såklart kan bli mycket bättre. Stort lycka till
Senast redigerad av Farzan73 2020-07-31 kl. 22:00.
Citera
2020-07-31, 22:06
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Har på Ca 2 månader fått 5000 likes så nog finns det damer så det räcker och blir över.
Låter helt otroligt
Citera
2020-07-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Låter helt otroligt
https://imgur.com/a12rg2d
Jag har alltid bevisat det jag skriver, har inga problem att låta någon komma och titta live i min telefon. Hoppas det kan stanna här. Sån är tindervärlden.
Citera
2020-07-31, 22:13
Citat:
Jag har alltid bevisat det jag skriver, har inga problem att låta någon komma och titta live i min telefon. Hoppas det kan stanna här. Sån är tindervärlden.
Ja jag misstror dig inte. Tycker bara att det är helt sjukt att du får typ 4999 fler likes än mig. Du måste vara Casanova i egen hög person
Citera
2020-07-31, 22:13
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Man får väl anta att du sitter i Stockholm och inte i Tenhult?
Citera
2020-07-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Man får väl anta att du sitter i Stockholm och inte i Tenhult?
Du har helt rätt, till och med bättre än så. Mellan Uppsala och Stockholm så självklart har jag ett stort upptagningsområde, det sticker jag inte under stolen med.
Citera
2020-07-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ja jag misstror dig inte. Tycker bara att det är helt sjukt att du får typ 4999 fler likes än mig. Du måste vara Casanova i egen hög person
Innan du blir för "avundsjuk", jag har startat en tråd om sexberoende. Jag skilde mig förra våren, sedan dess har jag haft sex med mellan 6 och 9 kvinnor i veckan. Lyxproblem? Inte mer än heroinisten som har råd att sätta sprutan i armen varje dag. Tappar man kontrollen så är det skit. Väntar på hjälp för mitt beroende men det kommer inte ske innan hösten
Citera
2020-07-31, 22:23
Citat:
Innan du blir för "avundsjuk", jag har startat en tråd om sexberoende. Jag skilde mig förra våren, sedan dess har jag haft sex med mellan 6 och 9 kvinnor i veckan. Lyxproblem? Inte mer än heroinisten som har råd att sätta sprutan i armen varje dag. Tappar man kontrollen så är det skit. Väntar på hjälp för mitt beroende men det kommer inte ske innan hösten
Oj, så många i veckan? Ja det låter som det gått överstyr. Hoppas du får den hjälp du behöver för att bryta det där mönstret.
Citera
2020-07-31, 22:30
Medlem
Citat:
Oj, så många i veckan? Ja det låter som det gått överstyr. Hoppas du får den hjälp du behöver för att bryta det där mönstret.
Tack, har startat en tråd om det, så vi lämnar det men kan väl säga att många kvinnor är inte samma sak som lyx eller njutning, vid en viss gräns hamnar man i beroende.....det är då man ska leta upp min tråd och skriva där.
Citera
2020-07-31, 22:47
Medlem
Citat:
Hej, till att börja med, dina betyg på Photofeelers är så pass bra att det inte är där orsaken ligger. Hur många bilder har du på Tinder och har du kollat alla på Photofeeler, man bedöms lätt på den sämsta av sina bilder tyvärr. Jag upplevde faktiskt aldrig själv någon noobboost, däremot kan jag tänka mig att du bor i en mindre stad (menar inte att du behöver outa dig men en lite stad jobbar du dig snabbt igenom).

Jag kanske låter som en reklampelare för Tinder men ett tips kan vara att skaffa Gold en månad. Dör din stad så kan du alltid testa att byta stad, du ser dina likes och andra saker. Bra när man vill lära sig, sen är det bara att återgå till gratis när man väl fått koll på hur det fungerar.

Jag har inte koll på om du kan döda din ELO-score, de verkar ha ändrat sin algortim.

Skulle ändå säga att du fått relativt bra utdelning än så länge även om det såklart kan bli mycket bättre. Stort lycka till

Hej, tack för snabbt svar!

Jag har 4 bilder (två helbilder och 2 halvbilder) samt än äventyrsbild. Lägsta rating från photofeeler är 7.7 och högst 9.4.

Jag bor faktiskt i Stockholm så utbudet är enormt, borde inte ha slutat rassla till som det har gjort tycker jag? Framförallt inte när det gick så bra innan, att det bara stoppar en dag till en annan är svårt att förstå Därför jag skrev här för att se om någon hade erfarenhet av detta fenomen. Däremot har jag swipat ganska mycket senaste dagarna?

Har faktiskt redan tinder gold, men känns inte som det har hjälpt mig jätte mycket
Citera
2020-07-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktrollet
Jag är ny på tinder, får en hel del matches, men ingen svarar på mina meddelanden. Vad är det som händer? Vad ska man skriva? något casual i stil med "tjena, hur är läget?" eller något djupt/insiktsfullt? något komiskt?

Goda råd uppskattas.
Nu har jag ju bara haft Tinder i en dryg månad med sissådär utdelning men svarar ändå rent allmänt.

Vad är det du skriver som du inte får svar på då?

Oavsett vad du skriver så är det många som inte kommer att svara. Det är bra att ha med sig i bakhuvudet.
(Men att bara skriva ”hej” eller ”hej läget?” har i alla fall de kvinnor jag pratat med om Tinder sagt att det är för tråkigt. De badar ju i matchningar så är man inte skitsnygg så måste man sticka ut.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in