Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-29, 12:49
  #34285
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Och där kom det igen. Om du nu anser att AfS är så betydelselösa och chanslösa, varför alla dessa inlägg i tråden?


Är inte överdrivet intresserad av själva partiet AfS eller ledningen med Kasselstrand och ett gäng trötta gubbar som fått sparken från SD.

Tycker däremot svansen och fanboys som härjar runt AfS är rätt intressanta att följa. En blandning av kufar och smygnazister.
Citera
2020-07-29, 13:30
  #34286
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag minns inte exakt vad de sa om 5G, men det handlar om att 5G är en konspiration av nåt slag.

https://www.youtube.com/watch?v=gL0ZV1ieDic

Där de bland annat talar om 9/11 konspirationen (36:50 in) och sen börjar gå in på chemtrails.

Hittar inte just nu var de talar om 5G.
Vad är min herre för en herre?
Det nämndes inte ett ord om 5G i klippet!
Citera
2020-07-29, 13:38
  #34287
Medlem
Disbeliefs avatar
Raka rör med Jeff Ahl.

Lämna eller reformera EU?

https://www.youtube.com/watch?v=WxS8R_ESvQg
Citera
2020-07-29, 13:59
  #34288
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Raka rör med Jeff Ahl.

Lämna eller reformera EU?

https://www.youtube.com/watch?v=WxS8R_ESvQg
Bra där, saklig sågning av SD.
Citera
2020-07-29, 14:03
  #34289
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currycel1
Men vad fan är alternativet annars? Är du/ni så tröga att ni inte förstår att afs eller sd inte kommer få ensam majoritet?

Men var inte så pessimistisk! Hela ditt resonemang bygger på att nuvarande opinionsläge inte kan förändras.

Det viktiga är inte AfS eller SD. Det viktiga är att försöka påverka opinionen i rätt riktning, och inte bara anpassa sig. AfS har om inte annat fört upp återvandringsfrågan på bordet. Allt fler kommer till insikt i frågan. Men få vågar tala om det offentligt.

Jag vet att du finner storskalig återvandring orealistiskt. Men håller du inte med om att många som är här ändå måste lämna landet?
Citera
2020-07-29, 14:30
  #34290
Avstängd
currycel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Men var inte så pessimistisk! Hela ditt resonemang bygger på att nuvarande opinionsläge inte kan förändras.

Det viktiga är inte AfS eller SD. Det viktiga är att försöka påverka opinionen i rätt riktning, och inte bara anpassa sig. AfS har om inte annat fört upp återvandringsfrågan på bordet. Allt fler kommer till insikt i frågan. Men få vågar tala om det offentligt.

Jag vet att du finner storskalig återvandring orealistiskt. Men håller du inte med om att många som är här ändå måste lämna landet?
Jag är inte pessimistisk. Jag är realistisk. S och andra partier kommer aldrig någonsin att driva frågan om en storskalig återvandring. Det kommer inte hända, get over it!

Jag kan själv tycka att AfS är en frisk fläkt och något som kan få SD-ledningen att inte mjäka sig för mycket då dom vet att det kommer straffa SD hårt.

Men den dagen SD får makten så kommer dom också trycka på hårt för återvandring, men först måste dom få makten och det är inte så enkelt. Om SD börjar gapa om återvandring av 500.000 minst så kommer alla invandrarröster att gå förlorade. Det är lite av SD:s taktik att vara mesiga framför media för att inte få för mycket negativt ljus. Svenska folket är känsliga för allt som media skriver.
Citera
2020-07-29, 14:43
  #34291
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currycel1
Jag är inte pessimistisk. Jag är realistisk. S och andra partier kommer aldrig någonsin att driva frågan om en storskalig återvandring. Det kommer inte hända, get over it!

Jag kan själv tycka att AfS är en frisk fläkt och något som kan få SD-ledningen att inte mjäka sig för mycket då dom vet att det kommer straffa SD hårt.

Men den dagen SD får makten så kommer dom också trycka på hårt för återvandring, men först måste dom få makten och det är inte så enkelt. Om SD börjar gapa om återvandring av 500.000 minst så kommer alla invandrarröster att gå förlorade. Det är lite av SD:s taktik att vara mesiga framför media för att inte få för mycket negativt ljus. Svenska folket är känsliga för allt som media skriver.

Ok, det är en fråga om vilken taktik som är bäst. Jag köper det. Ingen av oss kan ju veta hur framtiden blir. Och jag kan ha fel i min åsikt att det politiska läget kommer att förändras drastiskt.

Du verkar vara en person med hjärtat på rätta stället.

Jag gissar att du inte skulle ha något emot ett valresultat där SD får 47% och AfS får 5%...
Citera
2020-07-29, 16:56
  #34292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Vad är min herre för en herre?
Det nämndes inte ett ord om 5G i klippet!

Är du säker? Kanske misstog jag klippen. Det finns ett annat liknande jag kan leta upp.

De nämnde iaf chemtrails , 9/11, och Matikainen sa att han såg avrättningen av Saddam och bin Laden som false flag operationer.

Har för mig jag hörde Matikainen ta upp pizza gate I nån video oxo.
Citera
2020-07-29, 17:35
  #34293
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Är du säker? Kanske misstog jag klippen. Det finns ett annat liknande jag kan leta upp.

De nämnde iaf chemtrails , 9/11, och Matikainen sa att han såg avrättningen av Saddam och bin Laden som false flag operationer.

Har för mig jag hörde Matikainen ta upp pizza gate I nån video oxo.
Trist för dig att du blev tagen med fingrarna i syltburken. Lögnare där.
Citera
2020-07-29, 18:04
  #34294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

De nämnde iaf chemtrails , 9/11, och Matikainen sa att han såg avrättningen av Saddam och bin Laden som false flag operationer.

Har för mig jag hörde Matikainen ta upp pizza gate I nån video oxo.

Enligt Henko på twitter hade nån av AfS-juniorerna i Göteborg ifrågasatt förintelsen i en discordchatt.
Citera
2020-07-29, 20:43
  #34295
Medlem
AFA släppte nyligen följande doxx på yngre medlemmar i AfS från Göteborg: https://antifa.se/2020/07/28/afa-got...ge-i-goteborg/

Verkar som relativt normala människor tycker jag? Tycker det bara visar att det finns kompetenta människor i AfS jämfört med tidigare misslyckande inom den nationella rörelsen.
Citera
2020-07-29, 21:33
  #34296
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noebo
AFA släppte nyligen följande doxx på yngre medlemmar i AfS från Göteborg: https://antifa.se/2020/07/28/afa-got...ge-i-goteborg/

Verkar som relativt normala människor tycker jag? Tycker det bara visar att det finns kompetenta människor i AfS jämfört med tidigare misslyckande inom den nationella rörelsen.
Fiskar ni IP-adresser?

Citat:
Ursprungligen postat av Noebo
AfS borde lägga ner efter valet 2022 (vilket kommer vara ett fiasko för dem) - de bränner en massa pengar för ingenting och attraherar bara konstiga människor.

Sanningen är att vi inte har tid att försöka få in ett nytt parti i riksdagen. SD må inte vara perfekt men det vore bättre att rösta på dem, en röst på AfS är en bortkastad röst.

Har SD inlett något slags samarbete med AFA nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback