• 1
  • 2
2020-07-27, 23:07
Medlem
codemeds avatar
Skaffade ett Badoo-konto med bilder på en modellman, fick 5 "gillningar" av kvinnor på 10 min.

Nyss skaffade jag ett Badoo-konto med bilder på en uppenbart transsexuell kvinna, fått 74 gillningar av män på 10 minuter. Många invandrarmän som gillar transor tydligen.

Varför är vi män såhär?
Citera
2020-07-27, 23:11
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codemed
Skaffade ett Badoo-konto med bilder på en modellman, fick 5 "gillningar" av kvinnor på 10 min.

Nyss skaffade jag ett Badoo-konto med bilder på en uppenbart transsexuell kvinna, fått 74 gillningar av män på 10 minuter. Många invandrarmän som gillar transor tydligen.

Varför är vi män såhär?

Hur många tjejer är medlemmar på Badoo kontra killar? Är inte hela svaret men säkerligen en del.
Citera
2020-07-27, 23:24
Medlem
Samtliga dejtingsajter redovisar tydligen höga procentuella ökningar de senaste månaderna sett till antalet helt nya användare.

Citat:
Om företag har haft det tufft under coronakrisen så är det inget mot vad många upptagna män i Sverige genomlider just nu.

Jag känner verkligen med dem.

Inte bara blev grabbresan till Spanien inställd utan även den traditionella golfhelgen i södra Sverige med barndomskompisarna. Dessutom är samtliga företagsfester och spontana afterworks med kollegerna lagda på is på obestämd tid

Det finns alltså inga andningshål för dessa män som är vana att söka och få uppmärksamhet utanför sin relation.

Så skriver Eva Evesjö, brand manager, i en debattartikel i Expressen idag.
Citera
2020-07-27, 23:44
Medlem
Questioneers avatar
De flesta män är patetiska, de har inte ett uns av självrespekt. Och om man nätdejtar så tillhör man redan bottenskrapet.
Citera
2020-07-27, 23:57
Medlem
Den sorgliga biten med nätdejting är att man som kille måste sänka standarden. Chansen är stor att tjejer (medel till snygga) som man hade kunnat få IRL, ger inte en sekund av sin tid på dejtingappar. Kommer ihåg när jag hade swipe:at höger på en tjej på Tinder men det blev ingen matchning. Några månader senare träffade jag henne via vänner på en fest och vi hade sex....jag visste inte att det var hon eftersom hon såg helt annorlunda ut på sina bilder, men när jag sökte henne på facebook då jävlar blev det en "wtf var det hon jag swipe:ade på?!?!?!?!?!?"-upplevelse.

En sak är säker....95% av alla tjejer fuskar sjukt mycket med sina bilder på dejtingappar. Har sett flera bekanta där som jag först inte har känt igen. Dessutom är många av de inte ute efter att träffas utan vill bara ha bekräftelse på att de matchar med snyggaste killarna....samt att de fiskar följare till sina instagram-konton....
Citera
2020-07-28, 06:38
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkangel.
Den sorgliga biten med nätdejting är att man som kille måste sänka standarden. Chansen är stor att tjejer (medel till snygga) som man hade kunnat få IRL, ger inte en sekund av sin tid på dejtingappar. Kommer ihåg när jag hade swipe:at höger på en tjej på Tinder men det blev ingen matchning. Några månader senare träffade jag henne via vänner på en fest och vi hade sex....jag visste inte att det var hon eftersom hon såg helt annorlunda ut på sina bilder, men när jag sökte henne på facebook då jävlar blev det en "wtf var det hon jag swipe:ade på?!?!?!?!?!?"-upplevelse.

En sak är säker....95% av alla tjejer fuskar sjukt mycket med sina bilder på dejtingappar. Har sett flera bekanta där som jag först inte har känt igen. Dessutom är många av de inte ute efter att träffas utan vill bara ha bekräftelse på att de matchar med snyggaste killarna....samt att de fiskar följare till sina instagram-konton....

Tjejer fuskar sönder med sina bilder på både instagram, fejjan, dejtingappar... ja, allt. Olika inställningar ska justeras, filter, sen filter på filter bla bla.

Men fan vad man får resultat av det. Hade ett gäng bilder på min tinderprofil, gick väl ok. Min kompis tog 3 av de bilderna och redigerade dem + att vi tog några nya som han också redigerade. Tog bort min profil, gjorde en ny och la upp de redigerade bilderna. Länkade även ett instagram-konto då tjejerna enligt min kompis blir mycket mer benägna att swipa höger och att risken är mindre att de tror att man är en fejkprofil. Helvete vilken skillnad det blev både på likes, matchningar och hur många som faktiskt svarade i chatten. Rätt snabbt gick det också, 100+ matchningar efter 3 dagar. Många av dem lades till på snap för att prata vidare, skicka snaps för att se att personen är äkta och det blev många träffar och ligg.

Sen vad gäller tjejer och deras profiler så är det exakt som TS beskriver. Vi satt ett gäng hemma hos någon och snackade om lite allt möjligt, sen råkade vi glida in på tinder och dejting. Vi skapade en profil åt en tjejkompis som var med och hellllvete vad sjukt snabbt det gick. Lajksen och matchningarna bara haglade in och då är hon inte särskilt het, utan average. 99+ likes på mindre än timmen. Inkorgen blev bombad den också med allt från hej till

hej heting
tjo katt, skicka bilder på snap?
Du har de finaste ögonen jag sett! När ska vi ta en drink?
Drinkar + sex?
osv osv, sen får man inte glömma grabbar som försöker komma med en massa fyndiga pickuplines.

Inte så konstigt att average killar har svårt att få svar i chatten när brudarnas inkorg fullkomligen svämmar över. De har uppmärksamhet upp över öronen utan att ens lyfta ett finger. Så, ja frågan är verkligen varför är män så desperata?
Citera
2020-07-28, 07:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
De flesta män är patetiska, de har inte ett uns av självrespekt. Och om man nätdejtar så tillhör man redan bottenskrapet.

Var det likadant för 15 år sedan? En polare hittade sitt livs fru där och nu är de gifta sedan länge och har flera barn.

Jag är bottenskrapet nu pga min ålder på 40+ samt mot bakgrund av mina erfarenheter. Skulle aldrig vara där i seriöst syfte.
Citera
2020-07-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det är väl inte bara på dejtingappar som män är desperata men även på Instagram och i verkligheten. En kille ville ragga igår trots att min exmake gick på andra sidan vägen.

Jag har skrivit det i flera år
Oavsett all ragg/försök så kommer ingen att få ta min exmakes plats. Inte ens när han ligger död. Jag ska leva med honom till slutet

Därför brukar jag inte svara på några ragg på någon sajt

Coolt för dig då. Varför är han ex om du aldrig kommer lämna?

Killar är desperata av den enda anledningen att pungen måste tömmas, till varje pris. Biologiskt och jobbigt. Kastrering hade fungerat men är av naturliga skäl inte så gångbart.
Citera
2020-07-28, 12:14
Medlem
Tillgång och efterfrågan
Citera
2021-02-06, 12:03
Medlem
En sak måste man förstå. Folk här skriver "män" som om att det vore majoriteten. Det är helt fel. Det finns en grupp män på 10-15% som stöter på allt och alla kvinnor. Dessa "spammar" kvinnor i överflöd vilket idag inte är särskilt svårt. Dessa s.k. "män" har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Skillnaden är att de nu har fått en verktyg som möjliggör kontakt med kvinnor 100, 1 000 ggr fler än tidigare. Det är dessa "äckel" (är beredd att hålla med om den beskrivningen) som gör att många kvinnor får en negativ uppfattning om män i allmänhet. Inte så konstigt då de är dessa som kvinnan hela tiden "stöter på" i olika sammanhang. Den normala svenska mannen agerar inte på det sättet. Tvärtom. Jag skulle tro att många normala, vettiga och bra män har pga feminismen och MeToo blivit ännu mer försiktiga. Det i sin tur gör att andelen "äckel" upplevs som fler.

Vad jag vill säga är att det är en liten grupp män som förstör hela manssläktets ryckte och ger kvinnorna en fel bild av den vanliga svenske mannen. Jag håller således inte med TS i dennes beskrivning.
Citera
2021-02-06, 12:05
Medlem
Fi**a vill man ha 😁
Citera
2021-02-06, 12:06
Killarna anpassar sig efter konkurrensen. Det är många killar om färre tjejer, alltså hög efterfrågan. Då får man bjuda till och gå den extra milen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in