Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-27, 19:09
  #34213
Medlem
Väldigt seriöst beteende att hänga ut någon stackars museekassörska.
Citera
2020-07-27, 19:58
  #34214
Medlem
Grodfrityrs avatar
Jeff Ahl (AfS) på Twitter:
Citat:
"Angrepp"? Löjlig rubrik. @AfSChristian
och @MattiasZ02
ställer några enkla och relevanta frågor lugnt och sansat. Bra agerat m.h.t. att detta är en butik som bedriver verksamhet i det skattefinansierade muséet. Där hör ingen kulturmarxistisk propaganda hemma.

Gustav Kasselstrand (AfS):
Citat:
Först stod det "besök" men journalisten verkar ha fått ett argt samtal av högre chef, för ganska snart ändrades det till "angrepp"
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1287794628960411648
Citera
2020-07-27, 20:57
  #34215
Medlem
Bra gjort av AfS att besöka konstmuseum och ställa frågor. Det är sådana ovanliga grepp som behövs för att komma fram i media.

Jag ger höga betyg för detta "tilltag". Ha förståelse för att SD inte kan arbeta så utomparlemantariskt.
Citera
2020-07-27, 21:22
  #34216
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Bra gjort av AfS att besöka konstmuseum och ställa frågor. Det är sådana ovanliga grepp som behövs för att komma fram i media.

Jag ger höga betyg för detta "tilltag". Ha förståelse för att SD inte kan arbeta så utomparlemantariskt.
Fast Ungsvenskarna kan göra det, men de gör väl ingenting utan order från partiledningen.
Att göra någoning på eget bevåg finns väl inte på kartan, då blir det ju ingen framtida karriär inom SD.
Citera
2020-07-27, 22:27
  #34217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Fast Ungsvenskarna kan göra det, men de gör väl ingenting utan order från partiledningen.
Att göra någoning på eget bevåg finns väl inte på kartan, då blir det ju ingen framtida karriär inom SD.

Jag har inte följt Ungsvenskarna men dom har väl fått fram ett par bra politiker. Heter han Tobias Andersson eller något och jag antar att Ebba Hermansson också kommer från Ungsvenskarna. Men du har säkert rätt i något, dom kunde ha synts lite mer, men dom kanske vaknar under 2022 inför valet. Det står och väger tror jag hur slätkammade man skall vara eller köra Ekroth-jargongen. Hur lyckas man bäst?
Citera
2020-07-27, 22:53
  #34218
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Henko från podden Haveristerna bjöd in AfS-killen till programmet men han ville inte vara med.
Citera
2020-07-27, 23:12
  #34219
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har inte följt Ungsvenskarna men dom har väl fått fram ett par bra politiker. Heter han Tobias Andersson eller något och jag antar att Ebba Hermansson också kommer från Ungsvenskarna. Men du har säkert rätt i något, dom kunde ha synts lite mer, men dom kanske vaknar under 2022 inför valet. Det står och väger tror jag hur slätkammade man skall vara eller köra Ekroth-jargongen. Hur lyckas man bäst?
Jag tycker att gamla SDU fungerade helt okej, de tog ut svängarna lite och kom ibland även med kritik mot moderpartiet. Sannolikt var inte allting perfekt, men de lyckades bygga upp och skapa energi - engagera folk, så upplevde i alla fall jag som utomstående det hela.

Ett gäng vattenkammade politiska broilers med brun tunga, iförda strypkoppel och partipiskan vinandes i nacken lockar väl inte många. Varken väljare eller partiaktiva aktivister får väl någon inspiration av det.

Men vad vet jag.
Hilda Frick (Jämställdhetspolitisk talesperson för @ungsvenskarna) och liknande sverigedemokratiska figurer kanske är politikerna som får partiet att lyfta.

(FB) Hilda Frick (SD) vill hänga ut svenskar som protesterar
Citera
2020-07-27, 23:59
  #34220
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Fast Ungsvenskarna kan göra det, men de gör väl ingenting utan order från partiledningen.
Att göra någoning på eget bevåg finns väl inte på kartan, då blir det ju ingen framtida karriär inom SD.

Ungsvenskarna är inte ett fristående förbund som SDU var, som fick egna bidrag. US är en integrerad del av partiet. SD vill inte kapas av sitt ungdomsförbund som C.
Citera
2020-07-28, 00:36
  #34221
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ungsvenskarna är inte ett fristående förbund som SDU var, som fick egna bidrag. US är en integrerad del av partiet.

Ja det har du rätt i, tack för att du klargjorde det.
Då får vi nog utgå ifrån att SD har bytt linje igen angående återvandringen, och att SD numera bara vill ha asylstopp några år.

(FB) SD:s plötsliga vändning efter AfS:s framgångar: "Vill också ha viss återvandring"

Hilda Frick (SD / Ungsvenskarna), Twitter 2020-07-09:
Citat:
Extremt trött på er som drar medmänsklighetkortet mot SD för att vi vill ha asylstopp några år. Det är snarare allt annat än medmänskligt att ta hit fler när vi inte ens lyckas ta hand om de som redan är här, men framförallt inte kan försäkra våra egna medborgares trygghet!

Erik Almqvist:
Citat:
SD bör se över vilka som är officiella talespersoner för partiet, eller är det verkligen partiets åsikt numera att dörrarna för asylinvandring kan öppnas upp igen "om några år", så snart svenskarna har hunnit "ta hand om" de illegala migranter som nu befinner sig i landet?

Rednekk:
Citat:
Är väl ingen som bryr sig om vad ungdomsförbunden säger?

Erik Almqvist:
Citat:
Ungsvenskarna är inget traditionellt "ungdomsförbund" i meningen egen organisation, utan en formell och officiell del av SD.
https://twitter.com/erikalmqvist/sta...37010217402368

Jeff Ahl (AfS):
Citat:
Företrädare för SD bekräftar gång på gång att deras löften om asylstopp bara är tom retorik. Stoppet ska max vara några år uppenbarligen. Sen ska Mellanöstern ha motorväg in i Sverige igen. #svpol

AW:
Citat:
Om jag får vara djävulens advokat lite så kan man å andra sidan fråga sig hur representativ hon verkligen är. Tror knappast hon utgör mittensegmentet.

Jeff Ahl (AfS):
Citat:
Hon är jämställdhetspolitisk talesperson för Ungsvenskarna och hon stod på EU-listan. Då är man i allra högsta grad representant.

Går f.ö. i linje med svajiga budskap från högsta ledningen. "Minskad invandring" är mer vanlig förekommande retorik än återvandring.
https://twitter.com/Jeff_Ahl/status/1281241316928651267



Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SD vill inte kapas av sitt ungdomsförbund som C.
Vadå kapas. SDU var inte helt överrens med partiledningen om att transformera om SD till Liberalerna Mk: II. När SDU uteslöts var de mer lika SD av årgång 2010 än vad moderpartiet var.
Citera
2020-07-28, 01:51
  #34222
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFjortonOrden
Vet någon om vilken roll Zionistkärringen Maggi Haglund har i Afs?
Medlem.

Läs min tidigare post.
Citat:
Ursprungligen postat av svartriddare
Rolig kuriosa. Den senila boomerkärringen Maggi Haglund gick ut på twitter och "hotade" med att avsäga sig medlemskap i AfS för att Kasselstrand m.fl. fördömde den amerikanska drönarattacken som tog kål på Qasem Soleimani och upptrappning till ännu ett vansinneskrig i Mellanöstern.. för Israels räkning.

Gällande AfS och judefrågan så är mitt intryck att intelligentian av partiet förstår den mycket väl men det är ingenting man talar högt om så att säga. Och då får man toksionistiska krigshetsande kontrajihadister som Maggi Haglund på halsen vilket är mycket beklagligt. Jeff Ahl kanske är undantaget från det men det beror nog på att han är en lågbegåvad gaphals eller djupt oärlig.
Citera
2020-07-28, 01:58
  #34223
Avstängd
currycel1s avatar
Ni kommer aldrig komma in. Även om ni gör det (typ år 2030) så är det antagligen alldeles försent för att ens kunna göra något, och då kommer ni säkert komma in på 4-5 procent utan reellt inflytande.

Lägg ner projektet för helvete.
__________________
Senast redigerad av currycel1 2020-07-28 kl. 02:00.
Citera
2020-07-28, 04:51
  #34224
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av currycel1
Ni kommer aldrig komma in. Även om ni gör det (typ år 2030) så är det antagligen alldeles försent för att ens kunna göra något, och då kommer ni säkert komma in på 4-5 procent utan reellt inflytande.

Lägg ner projektet för helvete.

Håll käften! Man vinner genom att aldrig ge upp! För framtiden och fosterlandet! Vi kan skapa ett vackert homogent Sverige på nolltid när vi är vid makten!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback