2020-07-23, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lambdasound3.0
För att jag är intresserad av händelsen och att få veta mer av bakomliggande orsak m.m.
Om det inte passar dig så varför gick du in i tråden överhuvudtaget?

Det sker 3-4 självmord om dagen i Sverige, inget ovanligt direkt.

Psykisk ohälsa är genomgående orsaken bakom självmord, inget nytt.
Citera
2020-07-23, 14:45
Medlem
johnjohns avatar
Värme, sprit och thaifitta. Vad kan gå fel??
Citera
2020-07-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Nu vet inte jag hur han hade det men att köpa sig en bungalow och hyra ut är en helt ok business. Jobbat man swdan i Sverige så kan man spara undan endel och säkert åka till Thailand ett par månader i taget.
Jag har varit i Thailand 7 ggr och då med fru och barn och vi har kollat blocket och hyrt hus utav svenskar. När vi varit borta så har det varit i 30 dagar och vi har varje gång haft kortast semester utav de på området.
Det var dock ca 5 år sedan sist.

Edit: Sedan så har man 5 veckors betald semester i Sverige också.

Ok tack för svar!
Jag visste inte att uthyrning av bostäder i Thailand kunde vara gångbart för en svensk. Imponerande företagsamhet.
Citera
2020-07-23, 15:29
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mekky
Sjukpenning, sparade pengar, sålt lägenheten osv

De flesta hyr ut sin etta i Stockholm för 20 000 / mån därför ser hyresmarknaden ut som den gör.
Citera
2020-07-23, 15:34
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn

Värmeslag, Dilerium och HIV
Citera
2020-07-23, 15:58
Medlem
Leif tillbringade dom senaste 18 åren i Thailand så knappast någon som bara åkte ner för sprit & fitta som vissa antyder i tråden.

Jävligt trist.

RIP
Citera
2020-07-23, 16:05
Medlem
tristessen där nere måste ha varit brutal senaste månaderna
Citera
2020-07-23, 16:18
Medlem
Firewaias avatar
Himla tråkigt att höra att en doldis från sin uppväxt valt att gå ur tiden, men mental ohälsa specifikt ångest, depression och liknande problem tror jag bara kommer växa explosionsartat om samhällsklimatet inte förändras snart.
Citera
2020-07-23, 16:40
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn

Kan han ha drivit något företag där nere som gått extremt dåligt pga coronakrisen?

Vad det än berodde på verkar det ha gått fort. För bara en dryg vecka sen verkade han mest orolig över att Storytel inte fungerade.
Citera
2020-07-23, 16:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Kan han ha drivit något företag där nere som gått extremt dåligt pga coronakrisen?

Vad det än berodde på verkar det ha gått fort. För bara en dryg vecka sen verkade han mest orolig över att Storytel inte fungerade.
Ja, inte helt otroligt att han var delägare i någon bar, kanske även artistbokare och/eller trubadur...? Vi får se, kanske får vi reda på lite mer vad det lider.
Citera
2020-07-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Bättre än att dö hemma i cp-skadade Sverige

Håller med
Citera
2020-07-23, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, inte helt otroligt att han var delägare i någon bar, kanske även artistbokare och/eller trubadur...? Vi får se, kanske får vi reda på lite mer vad det lider.
Han hade fast anställning sedan många år tillbaka på en av dom större showerna i Pattaya. Kanske var det covid + kärleksproblem som fick bägaren att rinna över. Tråkigt är det i alla fall då 52 år inte är någon ålder. Han hade säkert kunnat få hjälp i Sverige om han hade velat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in