2018-11-02, 21:55
Medlem
Eftersom de inte får männens uppmärksamhet och känner sig fula av samhällets ideal så vill de bara hitta ett sätt att skylla ifrån sig.
Citera
2018-11-02, 22:02
Medlem
SvetsarnFromHells avatar
De vill markera att de inte bryr sig om att vara attraktiva och de lyckas ofta väl.
Citera
2018-11-07, 09:31
Medlem
Trilskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
För det första 1) Jag är seriös. 2) Den här tråden är inte till för att förlöjliga någon.

Hej alla! Jag har tittat igenom en hel del med dokumentärfilmer om just feminismen och en sak som slog mig var att de flesta feminister inte är särskilt vackra. Nu vet jag dock att det faktiskt är insidan som räknas men vid ett första möte så är det utsidan som man lägger märket till först.

Det som slog mig var att alla tycks antingen vara kortklippta (nästan snaggade), ha färgat hår, ha metaller i ansiktet och nästan ser ut som en kille. Nu är en del av mina vänner (kvinnliga) på Facebook rätt så insnöade på att vara feminister och efter att ha besökt deras fotoalbum så är det likadant där, tjejerna tycks alltid vara pojkaktiga tjejer som inte har en vacker utsida. Då var det en sak som slog mig, är det så att personerna en dag har vaknat upp och tänkt "Eftersom jag inte är attraktiv och kan få en kille, så är det väl lika bra att bli en feminist och träffa likasinnade som också tycker att män förtrycker allt och alla"?

Den senaste dokumentärfilmen som jag såg finns på SVT Play och eftersom jag är extra snäll idag så länkar jag den så ni kan alla beskåda den, http://svtplay.se/v/1978237/dokumentarfilm/fittcrew .

Nu tänker ni : Vad är det vi ska diskutera? Det som jag vill få bekräftat är ifall det verkligen är så att en del tjejer har insett att de antagligen inte attraherar killar och därmed skyller på att det är vi män som är orsaken till alla ideal och Gudvetvad?

Dom är fula för att slippa dig. Nä skämt åsido. Vet du vad, allt här i livet handlar inte om att behaga män. Att vara feminist är att strunta i såna här dumma åsikter som du och andra har. Alla människor oberoende av gruppering, har olika stilar. Även inom feminismen. Vissa är feminina feminister och passar in på det stereotypa ideal som du eftersöker. Andra tar avstånd från hela skönhetsindustrin och alla ideal som säger hur kvinnor ska vara. Och då kan det hända att dom inte rakar sig under armarna heller.
Citera
2018-11-07, 09:47
Medlem
Buffymyloves avatar
Jag är feminist och inte direkt ful ( nu kommer väl någon misogyn typ in och hävdar att jag ser ut som ett troll. Ni är så himla förutsägbara att klockorna stannar).
Citera
2018-11-07, 10:05
Medlem
Inte alla är det. Men jag förstår vad du menar. Radikalfeminister (ofta tillhörande tredje och fjärde vågen) är förvånansvärt ofta det. Min erfarenhet är att det här handlar om extremt osäkra och deprimerade tjejer som aldrig fått några killar/aldrig varit särskilt populära. Nu har de plötsligt fått en mening, en tillhörighet - och att det därtill handlar mycket om att angripa sexism, att sex säljer o.s.v. så har det där nästan gått över till att "man ska vara så ful som möjligt = för då är man naturligt = feminism". Det är nog inte svårare än så.
Citera
2018-11-07, 11:49
Medlem
Jag har legat med några feminister (asså riktiga söderfeminister) och alla har varit väldigt fräscha och modemedvetna.
Tror dock att dom som hörs mest i media osv är väldigt fula men dom representerar ju inte feminismen mer än att dom är väldigt högljudda.
Jag förstår vad du menar men en väldigt stor del av befolkningen ser sig som feminister nu för tiden så det går inte att generalisera sådär, det är som att säga att alla SDare är fula.
Citera
2018-11-07, 18:02
Moderator
pewpews avatar
Detta är ingen chattråd för diskussioner om användares utseende. OT raderat och varningar utdelade.

/Mod
Citera
2020-07-23, 08:04
Medlem
Många kvinnor har blivit fula p.g.a feminism

Som rubriker säger, när jag är ute på stan, ser på kvinnorna så tycker jag verkligen att dom har förlorat sin charm, hur? jo många ser inte längre feminina ut.
Tatueringar, rakad skalle, sättet dom går och nu talar jag inte om alla för att det finns undantag.
Nåja feminismen har inte bara skadat deras yttre utan även deras inre.
Dom vill vara som män, försöker prata som män och agera som män, många kan säkert inte ens koka ett ägg för sin man för att det är antagligen kvinnoförtryck.
Feminismen har gjort att många kvinnor här i Sverige är odugliga som fruar, allt detta jämnställdhets tjafs o.s.v
Jag vet nu att att feminist Oscar kommer bli arg nu och ställer sig bakom feministerna.
Sverige har sjunkit så lågt att även så kallade män är feminister, ni är verkligen pinsamma.
Jag bryr mig inte om kvinnan har en slags utbildning o.s.v utan mer om hur hon är, är hon duktig på att laga mat, städa o.s.v.
Nu blir feministerna arga, men jag bryr mig inte.
Feminister är fula varelser.
Citera
2020-07-23, 08:27
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Rakade skallar kanske inte är det vanligaste men något som verkar vara obligatoriskt är tatueringar i drivor, gärna hela ärmar och upp på halsen.
Enligt mig är detta en styggelse på kvinnor och inte det minsta attraktivt.

Alla får givetvis se ut som de vill och naturligtvis ska inte någon annan bestämma detta. Men är det verkligen någon som tycker att det är snyggt med ansiktstatueringar?
Citera
2020-07-23, 08:35
Medlem
Tatueringar och rakade skallar känner jag inte igen som signalement på metoogenustyper. Det är snarare så att det som andra män kallar "utmanande" kläder är metoofeministernas uniform. Nu tänder jag ju förvisso inte på sådan klädsel utan jag tycker att det är mycket sexigare med intelligenta kvinnor i långa jeans och utan smink vilka i stort sett aldrig har metookonton på sociala medier.

Så tänder jag ju inte heller på spisfixerade kvinnor utan intelligent som i "renässansmänniskostil" är sexigt.
Citera
2020-07-23, 08:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nico_317
Som rubriker säger, när jag är ute på stan, ser på kvinnorna så tycker jag verkligen att dom har förlorat sin charm, hur? jo många ser inte längre feminina ut.
Tatueringar, rakad skalle, sättet dom går och nu talar jag inte om alla för att det finns undantag.
Nåja feminismen har inte bara skadat deras yttre utan även deras inre.
Dom vill vara som män, försöker prata som män och agera som män, många kan säkert inte ens koka ett ägg för sin man för att det är antagligen kvinnoförtryck.
Feminismen har gjort att många kvinnor här i Sverige är odugliga som fruar, allt detta jämnställdhets tjafs o.s.v
Jag vet nu att att feminist Oscar kommer bli arg nu och ställer sig bakom feministerna.
Sverige har sjunkit så lågt att även så kallade män är feminister, ni är verkligen pinsamma.
Jag bryr mig inte om kvinnan har en slags utbildning o.s.v utan mer om hur hon är, är hon duktig på att laga mat, städa o.s.v.
Nu blir feministerna arga, men jag bryr mig inte.
Feminister är fula varelser.

Månne det kunna vara för att kvinnor inte vill värderas på sitt yttre enbart? Att de inte vill lägga män till lags genom smink, kläder och annat 'kvinna trams', som också är fel, om det blir för mycket, och kvinnan hamnar i 'dum bimbo' facket.
Damn if You do, damn if You don't..
Citera
2020-07-23, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Månne det kunna vara för att kvinnor inte vill värderas på sitt yttre enbart? Att de inte vill lägga män till lags genom smink, kläder och annat 'kvinna trams', som också är fel, om det blir för mycket, och kvinnan hamnar i 'dum bimbo' facket.
Damn if You do, damn if You don't..
Det handlar såklart om marxism, att förfula och degenerera den vita kvinnliga befolkningen i den grad så att vi dör ut.
Dagens feminism är grundat i marxismen. Marxismens agenda är att utrota alla ickejudiska nationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in