2020-07-19, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Lagar aldrig människan till fisk i det Bookska palatset?
Tycker det går i kyckling, kött och pizza mest hela tiden.
Rätt tillagat är ju fisk både nyttigt och jättegott.
Men det är kanske kunskapen som saknas
Tänkt på detta med mackor när hon sagt att hon undviker bröd hmm ändå äter hon mackor stora mackor nästan varje dag väldigt konstigt 😛
Citera
2020-07-19, 20:46
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
orkar inte se mer på liven, de åker bil o tramsar

https://postimg.cc/gallery/rKfNDdH

Så mycket filter på sista bilden att jag vet inte vad. Ser ut som om man hade tagit ett fysiskt kort och smetat foundation på det...

Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Exakt, det ser ut som Östtyskland på 70-talet och därför kan jag inte tänka mig att timeshare-konceptet skulle locka någon till det där. Sådana andelslägenheter brukar åtminstone vara fräscha och moderna. Det är ju liksom det som de försöker ragga kunder med; kolla vilken lyx du får för bara xxxx i medlemsavgift och xxxxx i årsavgift.

Hur var det nu igen, hade våldtäktsungen bekräftat att farfar ägde lägenheten eller sa han bara att det inte var deras?

Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hantverkarna kanske vill ha betalt innan de fortsätter? Om de upptäcker att de kallas muppar kan det fördröja arbetet ytterligare.

Eller så missade Anna att bjuda på ett glas vatten.
Senast redigerad av Aigis 2020-07-19 kl. 20:55.
Citera
2020-07-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumps
Herregud, 200 kvm. Bara för att man kan betyder det inte att man ska. Men går åtminstone inte att skylla just den galenskapen på Anna!

Tror trädäcket är 285 kvm numera (eller större). Aldrig förstått dessa stora altaner folk smackar upp oftast helt utan tanke på estetik. Finns många andra sätt man kan göra trädgård på utan gräsmatta om man vill. Dessutom förstår jag inte behovet hos AB av två stora soffgrupper.

Middagen (eller mellanmålet) med MM är mycket spännande om det är hon som åsyftats i alla klagoinlägg a la sårad AB på sistone.
Citera
2020-07-19, 20:56
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Så mycket filter på sista bilden att jag vet inte vad. Ser ut som om man hade tagit ett fysiskt kort och smetat foundation på det...
Bild nr 2 är ännu värre. Det är nog dags för en ny telefon igen.
Citera
2020-07-19, 21:17
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CruelladV1
Tror trädäcket är 285 kvm numera (eller större).
Tror? Var har du hittat att det är 285? Vem har byggt till de 85 kvm extra? De kan ju inte ens måla stolpar på ett normalt sätt.
Citera
2020-07-19, 21:19
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Om ni inte har något att göra denna söndag kväll så in på tuben - sök på ’Anna Books missnöje efter arga snickarens besök’.
Det sjukaste jag sett i mitt liv, fått allt gratis — missnöjd ändå....
jag var tvungen att fråga min fru om det var dolda kameran...
Citera
2020-07-19, 21:22
Medlem
Citat:
Tror? Var har du hittat att det är 285? Vem har byggt till de 85 kvm extra? De kan ju inte ens måla stolpar på ett normalt sätt.
Antingen i ett Instainlägg eller i en live. De har byggt ut någon altan, vet ej om både övre och nedre. Jag vet att jag reagerade över vad man gör med så mycket altan... Hon pratade i flera lives om att det är svårt att fylla alla men blabla det kommer.

(285 är en siffra jag jar ett minne av men kan ha varit mer.)
Citera
2020-07-19, 21:25
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Badrum i Attefallshuset? Var det inte någon här som skrev att det inte fanns byggnadslov att använda det som bostad? Jo då, jag förstår ju att huset bara är en kuliss för att man ska kunna hänvisa till att Felicia har ordnad ekonomi och egen bostad i rättegången men någon ordning får det väl ändå vara mitt i stolligheterna även om hon aldrig kommer att sätta sin fot i huset.

Anna sa nånting om att Flizan +snubbe skulle bo i lillhuset så att de slapp bli störda på morgnarna .
Jag undrar om Felicia ens har ett riktigt rum att stänga om sig ?
Har för mig att det var ett utrymme / rum på beskrivningen som såg väldigt långsmalt ut .
Och man har fått se de andra rummen / sovrummen , som är jättefint inredda . Men jag har iallafall inte sett nånting fr Felicias .
Måste bli väldigt påfrestande att bo så många unga vuxna , helst nu när de verkar gå hemma om dagarna och bara en dusch att samsas om .
Citera
2020-07-19, 21:27
Medlem
Citat:
Finns en målarlive kvar på Insta, om du orkar kolla hela och verifiera kanske det är där hon pratar om storleken (vet att jag kollade den)
Citera
2020-07-19, 21:32
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Anna sa nånting om att Flizan +snubbe skulle bo i lillhuset så att de slapp bli störda på morgnarna .
Jag undrar om Felicia ens har ett riktigt rum att stänga om sig ?
Har för mig att det var ett utrymme / rum på beskrivningen som såg väldigt långsmalt ut .
Och man har fått se de andra rummen / sovrummen , som är jättefint inredda . Men jag har iallafall inte sett nånting fr Felicias .
Måste bli väldigt påfrestande att bo så många unga vuxna , helst nu när de verkar gå hemma om dagarna och bara en dusch att samsas om .

Ja, ett jättekonstigt rum med en hel fönstervägg va? Tänkte att det var en klädkammare för nån med exhibitionism, för mycket mer kan man väl inte göra med det utrymmet
Citera
2020-07-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag har en vag minnesbild, tog hon inte med eget porslin ett år till la segunda casa? Och prydnadssaker som de i vanliga fall hade uppe hemma. När någon frågade om de hade samma ljusstake (eller whatever) så har jag för mig att hon sa att de tog med sig för att känna sig hemma eller något sådant.

BTW, ingen trådsanning men en kompis till mig har hyrt lägenhet i samma hus, det är i princip bara uthyrningslägenheter, finns ingen bofast som bor där året om. Men det säger jag med risken att bli påhoppad om att det är "hittepå".
https://postimg.cc/5jQ71ZzH
Citera
2020-07-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Det är inredningen som skvallrar.
Jag och många andra som hyrt möblerade semesterlägenheter i Spanien känner igen stilen direkt. Det är opersonligt. Ett hopplock av möbler och prylar som är praktiska och funktionella men ingenting passar ihop. Även lite dyrare objekt brukar ha det typiska möblemanget.

Framför allt NOLL personliga grejer. Nu läser väl Anna det här och fyller en resväska med inramade fotografier på familjen och sitt egendrejade finporslin för att motbevisa mitt påstående. Men jag har sett tillräckligt med bilder från "deras lägenhet" för att vara övertygad om att nej, det är INTE deras bostad.
Hade det varit en privatbostad - Annas bostad - skulle det speglas i hennes inredningsstil.
Jämför med andra kändisar som har semesterbostäder utomlands (Pernilla Wahlgren för att nämna någon). De INREDER sina bostäder och har inte prylar som en halvblind gubbe i 80-årsåldern ställt dit.

Det behöver väl iof inte vara fel att inte köpa massa nytt hela tiden utan använda det som finns. Överlag tycker jag ofta det köps alldeles överdrivet mycket nya prylar och att stilar byts ut bara för saken skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in