2020-07-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att lillrask räknar med att farfar skrivit bort storrask ur testamentet ... och så kan det nog vara.

Om han gjort det, kommer ju inte Rask med bror få några pengar ändå, då pappa Rask kommer bråka till döddagar i rätten för att ändra det. Så länge han inte fått sin del som han anser tillhör honom.
Citera
2020-07-18, 00:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om han gjort det, kommer ju inte Rask med bror få några pengar ändå, då pappa Rask kommer bråka till döddagar i rätten för att ändra det. Så länge han inte fått sin del som han anser tillhör honom.
Nej, han kommer att får sin "bröstlott", så en sådan skrivning ger inga problem.
Citera
2020-07-18, 01:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Jo jag vet men Baronen har ju fasta inkomster i bolaget varje månad och enligt uppgift överstiger dessa flerfaldigt frugans lön..
Livsstilen med lyxbilar och annat som jag beskrev vittnar om att det är sant, så även en hyfsad kontantinsats borde vara tillgänglig vid det här laget.

Allmosorna i tiggarburken är bara lök på laxen s.a.s och några skärmdumpar på ett par lyckade tiggar sessioner borde smörja den mest svårflörtade banktjänsteman....
Dessvärre för hans del så räknas ju bara skattade inkomster.

Citat:
Ps: Bra musiksmak du har micro, gillar verkligen en del av musiken du länkat i din signatur, riktigt bra sväng, speciellt bästa låten! 👍🏻😃
Jag gillar låtar man kan dansa till
Citera
2020-07-18, 12:57
Medlem
Citat:
Nej, han kommer att får sin "bröstlott", så en sådan skrivning ger inga problem.

Ska jag vara helt ärlig tror jag inte en bröstlott kommer räcka för pappa Rask. Alla försök till att minska hans arv misstänker jag kommer hamna i en rättstvist under väldigt länge. Om nu inte pappa Rask dör först vill säga, finns väl lite som pekar mot det.
Citera
2020-07-18, 20:25
Medlem
Viper08s avatar
Rask stressar ut videohälsningar på snap som vanligt, jag undrar varför hetsar han ut dem? Skynda nu sen kommer jag ta pause till på onsdag. Tror idioten att han är en jävla aktie som är het just nu och på onsdag är de rea? Tror han att dem som faktiskt är kända som gör det legit på memo håller på så? Försöker han få snabba pengar inför hyrandet av vila på måndag.
Citera
2020-07-18, 21:20
Medlem
Citat:
Jag tror att lillrask räknar med att farfar skrivit bort storrask ur testamentet ... och så kan det nog vara.
Man kan väl inte göra barn arvslösa i Sverige
Citera
2020-07-18, 21:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Man kan väl inte göra barn arvslösa i Sverige
Nej, man kan aldrig skriva bort bröstlotten - däremot kan man testamentera bort resten av sin kvarlåtenskap - dvs hälften av tillgångarna.
Citera
2020-07-18, 22:20
Medlem
https://youtu.be/ZI_UsnoG4iU?t=116
Pahaha tänkte på exakt det idag. När ska han gå till en läkare och ta tag i sina hälsoproblem? För dyrt kanske?
Citera
2020-07-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
https://youtu.be/ZI_UsnoG4iU?t=116
Pahaha tänkte på exakt det idag. När ska han gå till en läkare och ta tag i sina hälsoproblem? För dyrt kanske?
Tänkte precis samma, tuben har gått dåligt länge så nu får han content samt det blir om möjligt ännu jobbigare för Therese att bryta sig lös från energitjuven, låt oss vara ärliga här, Rask m familj och alla multidiagnoser samt kass ekonomi där han tigger pengar för brödfödan är inte i den bästa situationen att skaffa barn, och verkligen inte en tredje unge, med det sagt har han nu lyckats säkra sin framtid på youtube i minst 9 månader till.
Citera
2020-07-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Tänkte precis samma, tuben har gått dåligt länge så nu får han content samt det blir om möjligt ännu jobbigare för Therese att bryta sig lös från energitjuven, låt oss vara ärliga här, Rask m familj och alla multidiagnoser samt kass ekonomi där han tigger pengar för brödfödan är inte i den bästa situationen att skaffa barn, och verkligen inte en tredje unge, med det sagt har han nu lyckats säkra sin framtid på youtube i minst 9 månader till.

Nu har han i alla fall en anledning att lägga ner nyhetskanalen. "Therese mår illa och har foglossning så jag får sköta allt här hemma. Jag har inte tid att sitta och leta (få DMs) nyheter" kommer det låta. Blir nog inte bättre när ungen väl ploppat. Herpessåret kommer ha växt över halva ansiktet.
Citera
2020-07-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Nu har han i alla fall en anledning att lägga ner nyhetskanalen. "Therese mår illa och har foglossning så jag får sköta allt här hemma. Jag har inte tid att sitta och leta (få DMs) nyheter" kommer det låta. Blir nog inte bättre när ungen väl ploppat. Herpessåret kommer ha växt över halva ansiktet.
Att han tar "semester" från det jobb han lägger ner max en handfull timmar på per vecka är skrattretande och ett hån mot alla oss som jobbar minst 40 timmar i veckan.

Kanske därför han kört så mycket live på slutet, det är hans "semesterdagar".
Citera
2020-07-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Att han tar "semester" från det jobb han lägger ner max en handfull timmar på per vecka är skrattretande och ett hån mot alla oss som jobbar minst 40 timmar i veckan.

Kanske därför han kört så mycket live på slutet, det är hans "semesterdagar".

Har han sagt att han tagit semester? Inte hört honom säga det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in