Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-17, 22:55
  #397
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Ja men det var innan jag såg att det blev lite tumult. Det var ändå ett antiklimax, man hade ju hoppats på att han skulle löpa amok med pistolerna.

Förstår dock inte tyska polisen. Om det vore i usa skulle de fyra poliserna pepprat han i första händelsen.
Sen skulle de pepprat han när de såg att han campade i en buske med pistoler i händerna.

Nu dog ju ingen men om man slår ut scenariot på 100 liknande så kommer polisen bli attackerad med dödligt våld i kanske, 20% av fallen?
Ja det hade man förväntat sig. Han kanske inte utgjorde något hot i situationen, trots pistoler a så därför försvann risken för skottlossning?
Citera
2020-07-17, 23:02
  #398
Medlem
Otippat att det gick fredligt till. Jag trodde att rambo skulle försöka skjuta sig ur den här situationen. Han verkade inte helt stabil till att börja med, eftersom han tjafsade med snuten och snodde deras vapen.

Märkligt att någon går runt med pistol+båge i skogen till att börja med? Var han jägare?
Citera
2020-07-17, 23:03
  #399
Medlem
BAB7s avatar
Lite lustig historia om sammanfattar den kort:

Fyra poliser larmas till en kolonistuga om en pistolbeväpnad person, där anträffar de en kille sittandes framför stugan beväpnad med pilbåge, pilar, kniv och en pistol.
När polisen ska gripa mannen drar denne fram pistolen och avväpnar de fyra poliserna, de blir tvingade att överlämna sina tjänstevapen och killen flyr med pistolerna, pilbågen och allt till skogs.

2500 poliser sätts in i jakten, dagarna går men poliserna hittar honom inte.
Till slut hittas han dock, men inte av någon av de 2500 poliserna utan av två privatpersoner som var ute och gick i skogen.

Privatpersonerna larmar polis och visar poliserna vägen till den plats de sett honom.
Polisen söker då efter honom med spårhund, efter ett tag hittar en grupp poliser honom i buske, beväpnad med fyra pistoler och en yxa.
I samband med detta lyckas en av poliserna bli huggen med yxan i benet, och skadas lätt.
De andra poliserna griper då killen.

Alla är vid gott mod och ingen blev allvarligt skadad, slutet gott, allting gott.
Citera
2020-07-17, 23:14
  #400
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Lite lustig historia om sammanfattar den kort:

Fyra poliser larmas till en kolonistuga om en pistolbeväpnad person, där anträffar de en kille sittandes framför stugan beväpnad med pilbåge, pilar, kniv och en pistol.
När polisen ska gripa mannen drar denne fram pistolen och avväpnar de fyra poliserna, de blir tvingade att överlämna sina tjänstevapen och killen flyr med pistolerna, pilbågen och allt till skogs.

2500 poliser sätts in i jakten, dagarna går men poliserna hittar honom inte.
Till slut hittas han dock, men inte av någon av de 2500 poliserna utan av två privatpersoner som var ute och gick i skogen.

Privatpersonerna larmar polis och visar poliserna vägen till den plats de sett honom.
Polisen söker då efter honom med spårhund, efter ett tag hittar en grupp poliser honom i buske, beväpnad med fyra pistoler och en yxa.
I samband med detta lyckas en av poliserna bli huggen med yxan i benet, och skadas lätt.
De andra poliserna griper då killen.

Alla är vid gott mod och ingen blev allvarligt skadad, slutet gott, allting gott.
Jag gissar att poliserna hade honom på kornet den här gången. Han kunde då inte lyfta upp någon av sina pistoler utan att bli skjuten. Men istället fick han in ett hugg mot benet, ungefär som en hundvalp skulle ha gjort. Nafsat lite i protest. Han är nog rätt oförarglig ändå.
Citera
2020-07-18, 00:09
  #401
Medlem
nobbenss avatar
Undrar varför han högg en polis med yxa och hur de kunde tillåta honom göra det - spelet var ju förlorat och poliserna var ju förvarnade? Det hela är mycket besynnerligt.
Citera
2020-07-18, 00:37
  #402
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja det hade man förväntat sig. Han kanske inte utgjorde något hot i situationen, trots pistoler a så därför försvann risken för skottlossning?

Jo, om man hugger nån i benet med yxa fastän man har en massa pistoler så är det bara en förevisning av ens samarbetsvilliga och fredliga intentioner.

Han kanske inte ens borde hamna i fängelse utan utmärkas med nobels fredspris.
Citera
2020-07-18, 00:56
  #403
Medlem
Vältrustad var han denne tyska Rambo. Pilbåge, kniv, yxa, pistoler.
Citera
2020-07-18, 00:58
  #404
Medlem
Fattar verkligen inte hur han lyckas få in ett hugg med yxan.
Citera
2020-07-18, 01:14
  #405
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ett väntat avslut!
Killen hade ju knappast pallat mer utan vatten o mat.
Jag är hundra på att alla preppers och andra foliehattar hamnat i nätet innan de nykrat till--
Har du varit i en skog? Sjöar och vattendrag är inte svårt att hitta om särskilt inte för en som känner sig hemma i skogen.
Citera
2020-07-18, 02:09
  #406
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Undrar varför han högg en polis med yxa och hur de kunde tillåta honom göra det - spelet var ju förlorat och poliserna var ju förvarnade? Det hela är mycket besynnerligt.
Ja, det låter konstigt.

Två kanadensiska pojkar påstods för inte så länge sedan ha dödat flera personer och flytt till skogs. De återfanns döda. Där vill jag minnas att tidningarna hittade vissa "nazistkopplingar" el liknande. Men Kraut-Rambo verkar inte ha tillskrivits några otäcka politiska kopplingar?
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-07-18 kl. 02:26.
Citera
2020-07-18, 04:35
  #407
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, det låter konstigt.

Två kanadensiska pojkar påstods för inte så länge sedan ha dödat flera personer och flytt till skogs. De återfanns döda. Där vill jag minnas att tidningarna hittade vissa "nazistkopplingar" el liknande. Men Kraut-Rambo verkar inte ha tillskrivits några otäcka politiska kopplingar?
Stod väl i tråden att han hade högersympatier sedan tidigare? Dock är det ju inte på tapeten i artiklar som jag förstått det. Det kanske är ute att nazianklaga folk. Kanske blir för kliché med en tysk nazist.
Citera
2020-07-18, 04:46
  #408
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Stod väl i tråden att han hade högersympatier sedan tidigare? Dock är det ju inte på tapeten i artiklar som jag förstått det. Det kanske är ute att nazianklaga folk. Kanske blir för kliché med en tysk nazist.
Det har du rätt i. Det blir ofta en sådan vinkling av media tycker jag. Är alla "desperados" nazister?
Citat:
Motives still unclear as hunt for 'Black Forest Rambo' enters sixth day

According to Der Spiegel magazine, Rausch was convicted of “incitement of the people” as a 15-year-old, after doctoring a sign on a building to read “Jews away”.
https://www.theguardian.com/world/20...-disarm-police
(igår)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback