Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-17, 00:01
  #289
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Sitter du och anklagar mig för något, typ sabotage, eller vad pysslar du med? Hur pass stringenta resonemang i form av logiska satser behöver du, om jag får fråga? Va?

Massan = alla dessa människor som går till valurnan var fjärde år och inte ägnar politik så mycket som en tanke åren däremellan. Tror du att alla dessa människor lider och far illa för att systemet förtrycker dem?
Det jag menar är att en överväldigande majoritet svenskar lever ur hand i mun och trivs förvånansvärt bra med det. Den som ser felen och bristerna är den som får jobba för att omvända sin omgivning, på ett vänligt sätt.

Själv har har f.ö. exakt NOLL dåliga erfarenheter av mötet med myndigheter, vård etc. Det förhindrar inte att jag tycker att det här landet befinner sig i hyfsat fritt fall. Så har jag alltid tyckt, och det beror på att jag hyser starka känslor för detta land och dess historia.

Jag kan inte ens garantera att jag svarar mer i den här tråden eftersom vi STÄNDIGT återkommer till samma punkter, om och om igen.
Nu har du gjort allt ännu mer otydligt. Du skriver att du har ”NOLL dåliga erfarenheter av mötet med myndigheter, vård etc”. VAD är då problemet? VAD menar du behöver förändras?

Om inget behöver förändras är rimligen allt bra. Då finns det ju ingen skuld, eller hur?
Citera
2020-07-17, 00:15
  #290
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nu har du gjort allt ännu mer otydligt. Du skriver att du har ”NOLL dåliga erfarenheter av mötet med myndigheter, vård etc”. VAD är då problemet? VAD menar du behöver förändras?

Om inget behöver förändras är rimligen allt bra. Då finns det ju ingen skuld, eller hur?
Andra har dåliga erfarenheter, inte jag. Det betyder inte att det inte finns brister.

Beklagar, men jag blir så förbannad när man ska ta och vrida och vända på saker jag skrivit för att försöka få det att verka som jag har en svenskfientlig agenda.

Se det så här, när det gäller mig — kort sammanfattning: jag härleder ungefär 99 procent av alla problem vi har i dag till massinvandringen. Nämnda massinvandring utgör även grundpremiss för den här tråden vi skriver i nu.
Invandringen och mångkulturen kostar tid, pengar och annat som slösas bort. Vad skulle det vara för aktivism i staten som inte motiveras av "antirasism", maximalt mottagande, och så vidare?
Skulle vi ha en stat som förtrycker folket om vi trollade bort massinvandringen?

Resurser måste frigöras och allokeras för att de som tjänar på invandringen ska tjäna mer, och för att det ska gå att få ihop det statligt/kommunalt. Då blir kvalitén på det mesta därefter.

Mina fem cent, som det heter.
Citera
2020-07-17, 00:19
  #291
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Andra har dåliga erfarenheter, inte jag. Det betyder inte att det inte finns brister.

Beklagar, men jag blir så förbannad när man ska ta och vrida och vända på saker jag skrivit för att försöka få det att verka som jag har en svenskfientlig agenda.

Se det så här, när det gäller mig — kort sammanfattning: jag härleder ungefär 99 procent av alla problem vi har i dag till massinvandringen. Nämnda massinvandring utgör även grundpremiss för den här tråden vi skriver i nu.
Invandringen och mångkulturen kostar tid, pengar och annat som slösas bort. Vad skulle det vara för aktivism i staten som inte motiveras av "antirasism", maximalt mottagande, och så vidare?
Skulle vi ha en stat som förtrycker folket om vi trollade bort massinvandringen?

Resurser måste frigöras och allokeras för att de som tjänar på invandringen ska tjäna mer, och för att det ska gå att få ihop det statligt/kommunalt. Då blir kvalitén på det mesta därefter.

Mina fem cent, som det heter.
OK, jag förstår. Du vet inte riktigt vad det är för problem men du tycker att de beror på invandringen.
Citera
2020-07-17, 00:20
  #292
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det finns väl både ett uns av sanning i det, och ett falsarium.

Sanningen är att folket har röstat, och de partier man röstat på motionerat och fått igenom sin politik i Riksdagen i enlighet med just hur folket röstat.
Det verkar finnas en hel del personer i forumet som inte förstår detta. Och det är väl snudd på obegripligt hur dom lyckas att inte förstå det.

Falsariet är att vi får det vi förtjänat. Det får vi inte just på grund av hur folket röstat. Jag och andra plundras av fogden på det vi förtjänat. Och det pga hur hur superegoister röstat på folkhemsfundamentalistiska partier. Med avsikt att de superegoisterna skall kunna snika till sig mer än dom förtjänat.

Det stämmer såklart att alla inte har röstat på det här och därmed inte förtjänar det. Tråden handlar om folket generellt och om valresultatet.
Citera
2020-07-17, 00:50
  #293
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Andra har dåliga erfarenheter, inte jag. Det betyder inte att det inte finns brister.

Beklagar, men jag blir så förbannad när man ska ta och vrida och vända på saker jag skrivit för att försöka få det att verka som jag har en svenskfientlig agenda.

Se det så här, när det gäller mig — kort sammanfattning: jag härleder ungefär 99 procent av alla problem vi har i dag till massinvandringen. Nämnda massinvandring utgör även grundpremiss för den här tråden vi skriver i nu.
Invandringen och mångkulturen kostar tid, pengar och annat som slösas bort. Vad skulle det vara för aktivism i staten som inte motiveras av "antirasism", maximalt mottagande, och så vidare?
Skulle vi ha en stat som förtrycker folket om vi trollade bort massinvandringen?

Resurser måste frigöras och allokeras för att de som tjänar på invandringen ska tjäna mer, och för att det ska gå att få ihop det statligt/kommunalt. Då blir kvalitén på det mesta därefter.

Mina fem cent, som det heter.
Tillägg till mitt förra inlägg. Jag ska hjälpa dig lite på traven: NÄR myndigheterna bedyrar att Sverige är byggt för att klara invandringen och att det inte finns några problem – VAR ligger då skulden, tycker du?

Ytterligare tillägg:
Och när SKR (tidigare SKL) och andra samhällsaktörer DESSUTOM PÅSTÅR att invandringen är NÖDVÄNDIG på grund av Sveriges demografi.
__________________
Senast redigerad av Totius 2020-07-17 kl. 01:00. Anledning: Tillägg
Citera
2020-07-17, 02:46
  #294
Medlem
DeviatorXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hur länge ska denna skröna få fortsätta? Varför upprätthåller ni lögnen? Svenskar har inte röstat för det samhälle vi ser idag. Det är våra politiker som har svikit sina väljare. Varför kritisera svenska folket när politiker visat ett totalt väljarförakt genom att släppa de löften de gick till val på? Varför upprätthåller ni lögnen?

På vilket sätt är det en skröna? Varför har vi ens ett invandrarverk? Jo, för att Sverige ska vara ett invandringsland. Varför har vi mer generösa regler för att komma till Sverige än många andra länder?
Det är tyvärr ingen skröna. Varför utvisas inte kriminella invandrare? För att landet ska fyllas på med skattebetalare och sosseröster. Svenska politiker ser till att invandringen fortsätter oavsett vilka signaler de får att invandringspolitiken inte fungerar utan skapar kaos och misär. Alla partier i Sverige håller denna linje utom ett. Före 2015 fanns det kanske teoretiska skillnader mellan partierna men inte i praktiken. Först efter 2015 har de teoretiska skillnaderna blivit större men inget parti är ändå beredda att på riktigt byta linje till ett faktiskt stopp som är den enda möjligheten att undvika ekonomisk katastrof. Att politikerna säger en sak och gör en annan är inget nytt. Ett eller två val kan nog en väljare acceptera att bli lurad men sen är det faktiskt upp till väljaren att stoppa dysfunktionell politik.

Det är väljarens ansvar att identifiera skillnaden i vad politikerna säger och vad det gör.

Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Ljugmedia har en STOR skuld i att Sverige ser ut som det gör.

Ja, svensk media är sorglig och för sina konsumenter bakom ljuset. Samma sak gäller dock här. För att anses vuxen och kunna ta eget ansvar måste man kunna avgöra när någon ljuger för en. Återigen, det är ett eget ansvar alla vuxna har. Skyll inte på media. Skyll inte på politikerna. Ni kan inte ens skylla på invandrarna. Att Sverige snart är ett u-land är inte deras fel.

Seda SD ställde upp i valet och kom in i riksdagen finns ett alternativ för alla väljare. Vill någon ha en annan invandringspolitik än den som förs och har förts i Sverige de senaste 40 åren så kan man inte rösta på de partierna som står bakom den politiken. Hur kan det ens vara svårt att förstå? Hur resonerar du när du ifrågasätter det. Hur du röstar är ditt ansvar, ingen annans. Väx upp.
Citera
2020-07-17, 07:32
  #295
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Tillägg till mitt förra inlägg. Jag ska hjälpa dig lite på traven: NÄR myndigheterna bedyrar att Sverige är byggt för att klara invandringen och att det inte finns några problem – VAR ligger då skulden, tycker du?

Ytterligare tillägg:
Och när SKR (tidigare SKL) och andra samhällsaktörer DESSUTOM PÅSTÅR att invandringen är NÖDVÄNDIG på grund av Sveriges demografi.
Du kan ju inte begära att jag ska skriva samma saker som du. Det här är ett diskussionsforum. Med lite tur lär vi av varandra, men du är väldigt konfrontativ.

Har haft någonstans påstått att svenska myndigheter etc. inte förvränger sanningen i vissa frågor?
Gissa en gång VARFÖR det är så viktigt för dem med invandring att de tvingas hänvisa till demografiska problem med låga födslar, etc.
Citera
2020-07-17, 08:05
  #296
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
OK, jag förstår. Du vet inte riktigt vad det är för problem men du tycker att de beror på invandringen.
Det var väl ändå en väldigt förenklad bild. Det är kanske inte pga. invandring som invandringen fortgår, fast det säkert finns en automatisk effekt som gör att det rullar på.

Problemet är att invandringen är lönsam på olika sätt för banker, entreprenörer etc. fastän givetvis inte för landet som helhet. Om jag skriver att de styrandes lojalitet ligger hos dessa aktörer ska det inte tolkas bokstavligt, som att alla politiker och myndighetspetsoner vet vilken agenda som gäller.
Jag tror inte att pratet om medmänsklighet osv. är cyniska lögner ämnade att dölja något annat, utan att det är så det blivit i och med att alltför många lyckats sälja in massinvandringen som nödvändig på ett eller annat sätt — det kan vara humanitärt, demografiskt (pensionsräddarna).

Redan Blå tåget fångade kärnan i hela problematiken på ett förtjänstfullt sätt: Staten och kapitalet, de sitter i samma båt.
Därmed inte sagt att någon i staten bestämt att alla måste ljuga och skarva hela tiden, eller att alla statsanställda ser missförhållanden i allting hela tiden.
Jag vidhåller att problemet finns på högsta ort, och att det är del i en internationell problematik kopplad till det finansiella systemet och den globala ekonomin.
Sverige är bara ett land av många som gett sig in i det här idiotiska systemet med västländer som hänger sig åt migrationsindustriell alkemi — the usual suspects med USA i spetsen, förstås.

Jag vet att du anser att invandringen kort sagt är oförenlig med vår lag, men jag tror inte att det fungerar att hänvisa till detta.
Jag tror dock att det kan vara värt att rösta in partier som inte finns i riksdagen i dag, för att röra om i grytan.
Fler åtgärder kan också diskuteras, men ämnet för tråden rör ju valsystemet.
Citera
2020-07-17, 10:51
  #297
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vem eller vilka har motionerat för utanförskapsområden, arbetslöshet, otrygghet, brottslighet, dålig ekonomi i kommuner och regioner och så vidare?

Om väljarna kunde tänka själva så hade de kunnat räkna ut det. Om man tar in massor med folk från skitländer och de inte kan eller vill anpassa sig, så kommer sådana här saker att hända. Alla vet att de flesta länder i Afrika och främre Asien är skitländer, så hur svårt är det att räkna ut?

Den genomsnittlige väljaren är helt enkelt dum i huvudet.
Citera
2020-07-17, 11:05
  #298
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Givetvis vilar det tyngsta ansvaret på det lögnaktiga politikerskrået och den tredje statsmakten som granskar samt tuktar folket snarare än de styrande. Dock kommer det till en punkt då man kan ställa sig frågan; att rösta på samma nomenklatura, i val efter val och ständigt förvänta sig ett annat utfall än den inslagna vägen de senaste 45 åren, när blir populasen medskyldig?
Jag anser att den enskilde väljaren blir medskyldig i det ögonblick som denne inser problemen men börjar legitimera dessa genom olika slags bortförklaringar och rationaliseringar. Kort sagt, när väljaren börjar använda olika försvarsmekanismer istället för att själv agera för att försöka påverka situationen.

Det finns många olika exempel på hur man skyller på USA, banker, storföretag, mediehus, judar, Soros och så vidare. Oavsett om dessa teorier är sanna eller inte så implementeras problemen av olika samhällsaktörer som har som uppgift att säkerställa att problemen inte uppstår.

Alla de som INTE VILL försöka förstå och angripa problemen där de faktiskt skapas är medskyldiga, tycker jag.
Citera
2020-07-17, 11:09
  #299
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Om väljarna kunde tänka själva så hade de kunnat räkna ut det. Om man tar in massor med folk från skitländer och de inte kan eller vill anpassa sig, så kommer sådana här saker att hända. Alla vet att de flesta länder i Afrika och främre Asien är skitländer, så hur svårt är det att räkna ut?

Den genomsnittlige väljaren är helt enkelt dum i huvudet.
Eller hjärntvättad sedan barnsben. Se vidare mitt förra inlägg.
Citera
2020-07-17, 22:17
  #300
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vem eller vilka har motionerat för utanförskapsområden, arbetslöshet, otrygghet, brottslighet,
De som röstat för:
* lagar som ger facket rätt att utpressa.
* arbetsmarknadslagarna
* bidrag i olika former till arbetslösa.

Utan detta hade vi haft en fri arbetsmarknad och alla som inte vill svälta hade arbetat och försörjt sig. Då hade vi inte haft det du nämner.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
dålig ekonomi i kommuner och regioner och så vidare?
De som röstat för lagar om att detta skall skattefinansieras och skötas i offentlig sektor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback