Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-16, 21:16
  #277
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Sant, framförallt 80, 90 och 00 talisterna. Äldre svenska kvinnor har oftast hyfsat vettiga värderingar.
Fan tro´t. Annie Lööf tycks visserligen locka yngre kvinnor. Å andra sidan finns mer eller mindre samhällsomstörtande typer av alla kön och åldrar i #jagärhär och dess svans.
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citera
2020-07-16, 22:27
  #278
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Samtidigt som en del hoppade och sjönk så djupt i den nya mullan av förståelse att historien omvärderades i takt med att man formulerade nytt prat. Här har jag alltid stått!

Ja. Skeptiker. Mitt folk. Långsamma. Försiktiga. Som inte tidigare har upplevt shame on me. Nu står skulden som spön. Av alla möjliga slag och kommer överallt ifrån.
Snyggt. Men påförd skuld är något som ingen i hela folket förtjänar. Det är himla tragiskt att massinvandringen ska leda till en massa motsättningar inom folket, där saker som vad man röstar på, var man bor och vilken socialgrupp man tillhör tas till intäkt för hat och förakt från andra svenskar.
I ett etniskt homogent samhälle hade de klyftor som uppenbarat sig inte funnits, eller i alla fall varit mindre djupa. Är det någon eller några som vill slå sönder vår gemenskap är man på god väg att lyckas.

Det är fortfarande absurt att klandra folket för den politik som förs och samtidigt vilja rädda landet, vilket jag redan skrivit.
Rädda Sverige från svenskarna?
Folket bör omvändas, politiken förändras och korrupta politiker avlägsnas från sina poster. Processen börjar nedifrån, med samtal vanliga arbetande svenskar emellan.
MSM förlorar ett litet stycke mark för varje dag som går. Det blir nog bra till sist.
Citera
2020-07-16, 22:54
  #279
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Snyggt. Men påförd skuld är något som ingen i hela folket förtjänar. Det är himla tragiskt att massinvandringen ska leda till en massa motsättningar inom folket, där saker som vad man röstar på, var man bor och vilken socialgrupp man tillhör tas till intäkt för hat och förakt från andra svenskar.
I ett etniskt homogent samhälle hade de klyftor som uppenbarat sig inte funnits, eller i alla fall varit mindre djupa. Är det någon eller några som vill slå sönder vår gemenskap är man på god väg att lyckas.

Det är fortfarande absurt att klandra folket för den politik som förs och samtidigt vilja rädda landet, vilket jag redan skrivit.
Rädda Sverige från svenskarna?
Folket bör omvändas, politiken förändras och korrupta politiker avlägsnas från sina poster. Processen börjar nedifrån, med samtal vanliga arbetande svenskar emellan.
MSM förlorar ett litet stycke mark för varje dag som går. Det blir nog bra till sist.

Diskussionen påminner en del om barn som växer upp och får ansvar men som inte klarar att få kritik när de inte klarar av ansvaret. Det är naturligt i övergången mellan att vara barn och att bli vuxen, då vill alla få vara vuxna när det passar och barn när det är bekvämare. Dags att växa upp och lämna detta mellanting.
Citera
2020-07-16, 23:15
  #280
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Diskussionen påminner en del om barn som växer upp och får ansvar men som inte klarar att få kritik när de inte klarar av ansvaret. Det är naturligt i övergången mellan att vara barn och att bli vuxen, då vill alla få vara vuxna när det passar och barn när det är bekvämare. Dags att växa upp och lämna detta mellanting.
Det ligger mycket i detta. Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän vid 25-årsåldern. Det som utvecklas sist är ansvarskänsla och konsekvenstänkande. Politiker och liknande med låg eller tveksam utbildning och bristande erfarenheter umgås med likasinnade från tidig ålder i ungdomsförbund och så vidare. De kanske helt enkelt har stannat i sin mentala utveckling på fjortis-stadiet.
Citera
2020-07-16, 23:16
  #281
Avstängd
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hur länge ska denna skröna få fortsätta? Varför upprätthåller ni lögnen? Svenskar har inte röstat för det samhälle vi ser idag. Det är våra politiker som har svikit sina väljare. Varför kritisera svenska folket när politiker visat ett totalt väljarförakt genom att släppa de löften de gick till val på? Varför upprätthåller ni lögnen?
Det finns väl både ett uns av sanning i det, och ett falsarium.

Sanningen är att folket har röstat, och de partier man röstat på motionerat och fått igenom sin politik i Riksdagen i enlighet med just hur folket röstat.
Det verkar finnas en hel del personer i forumet som inte förstår detta. Och det är väl snudd på obegripligt hur dom lyckas att inte förstå det.

Falsariet är att vi får det vi förtjänat. Det får vi inte just på grund av hur folket röstat. Jag och andra plundras av fogden på det vi förtjänat. Och det pga hur hur superegoister röstat på folkhemsfundamentalistiska partier. Med avsikt att de superegoisterna skall kunna snika till sig mer än dom förtjänat.
Citera
2020-07-16, 23:18
  #282
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Diskussionen påminner en del om barn som växer upp och får ansvar men som inte klarar att få kritik när de inte klarar av ansvaret. Det är naturligt i övergången mellan att vara barn och att bli vuxen, då vill alla få vara vuxna när det passar och barn när det är bekvämare. Dags att växa upp och lämna detta mellanting.
Ett ordentligt problem är att det finns noll intresse för politik utom dagarna kring valet, och att väldigt många vuxna skyggar för allt vad ansvar heter till vardags.
Att massan ska kunna bidra till att förändra ett land i grunden är utopiskt, men om de som faktiskt bryr sig om samhällsfrågor tänker om är det en utmärkt början. Det går inte att få så jävla mycket uträttat via allmänna val. Om fler individer än tidigare går in med en annan attityd i arbetslivet etc. och vet vad som står på spel — då kan tidsandan förändras.
Det gäller att försöka påverka konsensus, och det görs bäst av dem med resurser, intresse, övertygelse, passion, kontakter, initiativ.
Citera
2020-07-16, 23:23
  #283
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det finns väl både ett uns av sanning i det, och ett falsarium.

Sanningen är att folket har röstat, och de partier man röstat på motionerat och fått igenom sin politik i Riksdagen i enlighet med just hur folket röstat.
Det verkar finnas en hel del personer i forumet som inte förstår detta. Och det är väl snudd på obegripligt hur dom lyckas att inte förstå det.

Falsariet är att vi får det vi förtjänat. Det får vi inte just på grund av hur folket röstat. Jag och andra plundras av fogden på det vi förtjänat. Och det pga hur hur superegoister röstat på folkhemsfundamentalistiska partier. Med avsikt att de superegoisterna skall kunna snika till sig mer än dom förtjänat.
Vem eller vilka har motionerat för utanförskapsområden, arbetslöshet, otrygghet, brottslighet, dålig ekonomi i kommuner och regioner och så vidare?
Citera
2020-07-16, 23:27
  #284
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Det finns väl både ett uns av sanning i det, och ett falsarium.

Sanningen är att folket har röstat, och de partier man röstat på motionerat och fått igenom sin politik i Riksdagen i enlighet med just hur folket röstat.
Det verkar finnas en hel del personer i forumet som inte förstår detta. Och det är väl snudd på obegripligt hur dom lyckas att inte förstå det.

Falsariet är att vi får det vi förtjänat. Det får vi inte just på grund av hur folket röstat. Jag och andra plundras av fogden på det vi förtjänat. Och det pga hur hur superegoister röstat på folkhemsfundamentalistiska partier. Med avsikt att de superegoisterna skall kunna snika till sig mer än dom förtjänat.
Många begriper väl inte att partier lever ett eget liv och att sannolikt tusentals frågor går till votering i riksdagen varje år.
Jag får intrycket att en mängd svenskar röstar på samma parti val efter val, eller att de är nyckfulla och bestämmer sig sent, att de ändrar sig pga. "skandaler", att de röstar på partiet med snyggast logga eller snyggast partiledare — och framför allt att man går på magkänsla alt. stereotyper.
Moderaterna är partiet för framgångsrika människor. Centern partiet för unga kvinnor. Sverigedemokraterna partiet för landsbygden. Typ.

Folk missar att de inte får exakt vad de vill ha. Varför? Tja, dels ska man lägga en röst på något existerande parti, och dels finns det inga som helst garantier för att partiet man röstat på för en politik som motsvarar just DINA förväntningar.
Citera
2020-07-16, 23:27
  #285
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett ordentligt problem är att det finns noll intresse för politik utom dagarna kring valet, och att väldigt många vuxna skyggar för allt vad ansvar heter till vardags.
Att massan ska kunna bidra till att förändra ett land i grunden är utopiskt, men om de som faktiskt bryr sig om samhällsfrågor tänker om är det en utmärkt början. Det går inte att få så jävla mycket uträttat via allmänna val. Om fler individer än tidigare går in med en annan attityd i arbetslivet etc. och vet vad som står på spel — då kan tidsandan förändras.
Det gäller att försöka påverka konsensus, och det görs bäst av dem med resurser, intresse, övertygelse, passion, kontakter, initiativ.
Vi har en gigantisk offentlig sektor som har som enda uppgift att leverera välfärdstjänster enligt ett tydligt regelverk. Varför funkar inte det?
Citera
2020-07-16, 23:30
  #286
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Vi har en gigantisk offentlig sektor som har som enda uppgift att leverera välfärdstjänster enligt ett tydligt regelverk. Varför funkar inte det?
Det har vi väl redan diskuterat så sent som härom dagen, eller har jag fel?

Vad tror du själv, Totius?
Citera
2020-07-16, 23:38
  #287
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det har vi väl redan diskuterat så sent som härom dagen, eller har jag fel?

Vad tror du själv, Totius?
Jag är intresserad av DITT resonemang när det gäller den skuldfråga som tråden handlar om. Du skriver att det är ”utopiskt” att ”massan ska kunna bidra till att förändra ett land i grunden”. Jag undrar över VAD du menar behöver förändras och VARFÖR.
Citera
2020-07-16, 23:51
  #288
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag är intresserad av DITT resonemang när det gäller den skuldfråga som tråden handlar om. Du skriver att det är ”utopiskt” att ”massan ska kunna bidra till att förändra ett land i grunden”. Jag undrar över VAD du menar behöver förändras och VARFÖR.
Sitter du och anklagar mig för något, typ sabotage, eller vad pysslar du med? Hur pass stringenta resonemang i form av logiska satser behöver du, om jag får fråga? Va?

Massan = alla dessa människor som går till valurnan var fjärde år och inte ägnar politik så mycket som en tanke åren däremellan. Tror du att alla dessa människor lider och far illa för att systemet förtrycker dem?
Det jag menar är att en överväldigande majoritet svenskar lever ur hand i mun och trivs förvånansvärt bra med det. Den som ser felen och bristerna är den som får jobba för att omvända sin omgivning, på ett vänligt sätt.

Själv har har f.ö. exakt NOLL dåliga erfarenheter av mötet med myndigheter, vård etc. Det förhindrar inte att jag tycker att det här landet befinner sig i hyfsat fritt fall. Så har jag alltid tyckt, och det beror på att jag hyser starka känslor för detta land och dess historia.

Jag kan inte ens garantera att jag svarar mer i den här tråden eftersom vi STÄNDIGT återkommer till samma punkter, om och om igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback