Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-15, 14:34
  #13
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Destiny med Zero 7, Sia Furler, Sophie Barker m.fl.
En låt om kärlek och längtan, en mjuk melodi.
Omslagen som en pralin i lite prasslande papper, väl öppnad och smakad på så rullar eftersmakens toner runt i öronsnäckan i timmar.

https://youtu.be/fdIpY3vfNYI


Ett mycket bra val.
Annars är Afrika med Toto en låt som ingen älskar men alla tycker den är rätt bra och funkar jämt.
Citera
2020-07-15, 14:34
  #14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Hohenfall
Hocus Pocus - Focus

Den har allt. Förutom lyrik. Såvida man inte räknar kokain drivet yoddlande som lyrik. Den har ett hett gitarr solo som inte vill sluta. Ett mästerligt trum solo som inte heller vill ge sig. Ledsångaren har en otroligt mångfaldig sångröst.
Jag gillar inte progressive rock men Focus är så inåthelvetes jävla bra.
Citera
2020-07-15, 14:36
  #15
Medlem
trickydicks avatar
Don’t you. Med Simple Minds är ju annars en låt som funkar i alla lägen.
Citera
2020-07-15, 15:26
  #16
Medlem
Von-Hohenfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVilsnaGrodan
Oj, den måste jag ta och lyssna på. Men är det så att den funkar i många sammanhang? Stacy’s mom funkar ju både på grillfest med killkompisarna, barnkalas, dansgolvet, under festens sentimmar och när man är fast i förbjuden kärlek. Bara för att nämna några få av sammanhangen.

Jag skrev lite förhastat men jag tolkade inte mångsidig som att den funkade i många situationer.
Citera
2020-07-15, 17:11
  #17
Medlem
Ghost Love Score - Nightwish
Citera
2020-07-15, 18:41
  #18
Medlem
Helenedals avatar
Muse - Knights of Cydonia

Inte min kopp te, egentligen, men just den låten gillar jag skarpt. Mäktig ljudbild, nästan lite wall of sound. Udda, fast väldigt klämmig bit.

https://youtu.be/G_sBOsh-vyI
Citera
2020-07-15, 18:53
  #19
Medlem
DenVilsnaGrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Ett mycket bra val.
Annars är Afrika med Toto en låt som ingen älskar men alla tycker den är rätt bra och funkar jämt.

Det har du rätt i Africa är en väldigt god kandidat. När man lyssnar på den och kliver in i dess värld kan man hitta många saker som inte finns i Stacy's Mom's värld, framförallt bilresor. Det är en väldigt stor brist hos Stacy's Mom, för att roadtrips är verkligen någonting speciellt. Dock finner jag att det saknas mycket i Africa's värld, huvudsakligen tårar och skratt, vilket det finns gott av i Stacy's mom's värld, för att den förbjudna kärleken är både rörande och komisk. Detta djup blir ytterst tydligt när man fördomslöst tittar på musikvideon och bara kliver in i den världen. P.g.a. att det här djupet saknas i Africa så placerar jag Stacy's mom högre än Africa.
Citera
2020-07-15, 18:57
  #20
Medlem
Prigogines avatar
The Kristet Utseende - Kairos Fjollor.

Låten har det mesta av det man behöver rent musikaliskt och textmässigt.
Citera
2020-07-15, 20:02
  #21
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVilsnaGrodan
Det har du rätt i Africa är en väldigt god kandidat. När man lyssnar på den och kliver in i dess värld kan man hitta många saker som inte finns i Stacy's Mom's värld, framförallt bilresor. Det är en väldigt stor brist hos Stacy's Mom, för att roadtrips är verkligen någonting speciellt. Dock finner jag att det saknas mycket i Africa's värld, huvudsakligen tårar och skratt, vilket det finns gott av i Stacy's mom's värld, för att den förbjudna kärleken är både rörande och komisk. Detta djup blir ytterst tydligt när man fördomslöst tittar på musikvideon och bara kliver in i den världen. P.g.a. att det här djupet saknas i Africa så placerar jag Stacy's mom högre än Africa.

Vad säger du om tidigare föreslagna Zero 7 med Destiny?
Citera
2020-07-16, 15:14
  #22
Medlem
DenVilsnaGrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Vad säger du om tidigare föreslagna Zero 7 med Destiny?

Den har en rätt så fin värld, mycket softhet och slapp. Ser många hotellrum och passagerare som går av flygplan. Några som har en lugn fest, samt ett flertal middagsbjudningar. Dock saknas skratt, sorg, dans och ordentligt firande. Därför placerar jag den över Africa, men under Stacy’s mom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback