Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-15, 14:32
  #1
Medlem
Dofternas avatar
Åsa Hägglöf har bestämt sig för att göra skillnad och avslöja rasismen inom SD:s hatsvans:
"Kevin J Jonasson, är en man född 1976. Född och uppvuxen i Örebro. Han är funkofob, homofob, rasist och utpräglad narcissist. Han lever inte i verkligheten alls, hans hela liv finns på social media. Där har han omringat sig med meningsfränder.

Där får han utlopp och medhåll för sitt uppbyggda obefogade hat.
Kevin är medlem i 40 SD-vänliga grupper på Facebook. En del offentliga, en del privata. Fem helt slutna grupper. Gilla-listan är gediget rasistisk.

Han läser och delar enbart från högerextremistiska nyhetskanaler.
Har en vänlista med uteslutande högerextrema vänner. Kvinnliga som manliga.

Men – det finns ingen Kevin Jonasson född – 76 i Örebro. Kevin är ett troll. Ett troll som mer än villigt självmant kliver fram i ljuset utan draghjälp.

Jag är Kevin. Jag är en infiltratör, med Kevin som alibi. Ett offentligt erkännande är nödvändigt, då jag anser att det inte går att lära mera med Kevins hjälp."

https://www.magasinetparagraf.se/nyh...a-spricker-de/

Tråden om eländet på Paragrafs Fbook:
https://www.facebook.com/32491419090...5466786514064/

Ni kan diskutera fritt. Jag är mest less på att man söker upp den galnaste procenten och gör dem till typiska företrädare för olika saker.
Hur många av de galna SD:arna är egentligen vänstertroll?
Har någon här stött på Kevin J Jonasson?
__________________
Senast redigerad av Dofterna 2020-07-15 kl. 14:49.
Citera
2020-07-15, 14:36
  #2
Medlem
franges avatar
Det här är ju snarare typexemplet på en false flag attack - med andra ord är alltså de värsta och galnaste "nazisterna" i själva verket "goda" vänstermänniskor som smugit sig in och skriker ut det värsta hatet för att smutsa ner förstöra och försöka vända opinionen mot "nazisterna".

En typisk "hey rabbin, watcha doin?", med andra ord.
Citera
2020-07-15, 14:37
  #3
Medlem
GormDenGamles avatar
Så..hon har spridit hat och rasism i ett falskt namn, likt många andra. Då kan vi tillämpa HMF på henne som på de andra.
Citera
2020-07-15, 14:41
  #4
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Så..hon har spridit hat och rasism i ett falskt namn, likt många andra. Då kan vi tillämpa HMF på henne som på de andra.

Bra idé. Hitta kontot och gör en polisanmälan mot Åsa.
HMF är fruktansvärda saker att syssla med.
Citera
2020-07-15, 14:46
  #5
Medlem
HejaFinlands avatar
Har någon orkat läsa vad hon kom fram till? Min spontana slutsats är att hon kom fram till att rasist-troll på nätet är vänsterextrema som "wallraffar".
Citera
2020-07-15, 15:02
  #6
Medlem
Dofternas avatar
Någon påstår att Åsa använt sig av sina egna fördomar under wallraffandet. Hennes svar:
"Mina fördomar mot SD är inga fördomar. Det var syftet med mitt troll.
Anhängarna har bara bekräftat mina fördomar - när det var fördomar på riktigt. Jag bra iakttagit deras retorik. Jag får "fördomarna" bekräftade tusen gånger om genom att bara observera."
Citera
2020-07-15, 15:23
  #7
Avstängd
Om hon gör det i sitt arbete som journalist är hon skyddad. Så här är det, det spelar ingen roll hur du får fram informationen, huvudsaken är att du får fram den. Många av mina kolegor har fått tag i information från det här forumet.
Citera
2020-07-15, 16:42
  #8
Medlem
diseuses avatar
En agent provocateur, helt enkelt? En gammal välbeprövad taktik.
Citera
2020-07-15, 16:45
  #9
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockefrans
Om hon gör det i sitt arbete som journalist är hon skyddad. Så här är det, det spelar ingen roll hur du får fram informationen, huvudsaken är att du får fram den.
... såvida journalisten inte gör något brottsligt, förstås. Exempelvis:
Citera
2020-07-15, 16:51
  #10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så det visar sig att det mest hatiska trollet är en vänstermupp? Det förvånar mig inte. Det har de senaste åren avslöjats allt från S-märkta trollfabriker till prominenta hattroll på vänsterflanken som bedrivit hatfabriker på sociala mediar. Senast var det den gamla tanten Lena Hansson.
Citera
2020-07-15, 16:52
  #11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Någon påstår att Åsa använt sig av sina egna fördomar under wallraffandet. Hennes svar:
"Mina fördomar mot SD är inga fördomar. Det var syftet med mitt troll.
Anhängarna har bara bekräftat mina fördomar - när det var fördomar på riktigt. Jag bra iakttagit deras retorik. Jag får "fördomarna" bekräftade tusen gånger om genom att bara observera."

Tänk om man bytte ut ett ord där:


Citat:
Mina fördomar mot somalier är inga fördomar. Det var syftet med mitt troll.
Anhängarna har bara bekräftat mina fördomar - när det var fördomar på riktigt. Jag bra iakttagit deras retorik. Jag får "fördomarna" bekräftade tusen gånger om genom att bara observera."
Citera
2020-07-15, 17:07
  #12
Medlem
solo-112s avatar
Vem är Åsa? Förutom att vara en patetisk figur som själv är delaktig och medskapare till sina egna vaneföreställningar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback