Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Jag har bekanta inom både moderaterna och socialdemokraterna. Ingen av de jag känner vill ha massinvandring och de vill starkt minska volymerna.
Sitter dina bekanta i styrande position inom partierna?
För om inte, så är de helt irrelevanta. CrispyKreem-typer som kan orera om SD-liknande tankegångar men när allt kommer omkring argumenterar för att nu, NU har minsann moderaterna ändrat sig. Och så går de och lägger sin röst på moderaterna ändå. Den här gången, nu jäklar, ska de få se! Den nyliberale korrupte tjuven Kristersson, som ansågs vara det
liberala alternativet när striden stod mellan honom och Reinfeldt, han är EGENTLIGEN en liten konservativ essentialist som vill rädda Folket! Snart vänder det!
Citat:
Sedan så tycker majoriteten av befolkningen som SD även om inte alla röster på partiet. Däremot kan starka krafter såsom solidaritet och tro med Ulf Bjereld eller klanen runt Ylva Johansson driva på för att partiet utåt sett ska vara för fri invandring. Hittills har dessa aktörer fått dominera, men det kan lätt ändras, vilket vi sett inom moderaterna. De nyliberala inom moderaterna har fått se sig överkörda.
"Majoriteten av befolkningen" är också helt irrelevant så länge "majoriteten av befolkningen" kan övertygas om att det är omoraliskt att rösta för sina egna intressen.
Ulf Bjereld och "klanen runt Ylva Johansson" (kommunistdelen av S) styr inriktningen i partiet. Partierna styrs av små maktklaner, och det kan inte dina bekanta göra det minsta åt, om de inte gör interna uppror och själva tar över makten.
Sedan har jag nog missat när de nyliberala fick order om, och gick med på, att kraftigt minska invandringen (obs, inte "flyktingmottagningen" eller "asylinvandringen", detta ständiga blindspår). När skedde detta och varför gick de nyliberala -- som har fri invandring som ledstjärna -- med på det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Nu ska jag inte ta i så jag spricker här, men samtal om hur man förändrar debattklimatet (med tillhörande perspektivförskjutning) bör väl ändå vara något slags fokus för en tråd som har en fast punkt i skriverier i media...
Det går inte, utan att skapa nya medier, eller helt nya mediekanaler. Nuvarande mediaanställda är i stor utsträckning anställda på grund av sin ideologiska renhet och kommer för evigt agera därefter. Dessutom kanske ni har missat att man numera, då man skriver under anställningskontrakt, förbinder sig att följa "företagets värdegrund". Politisk rättrogenhet är alltså numera något man kontraktuellt förbinder sig till. Annars kan man få sparken!