Fabulerarr ihop? Har du missat all kritik från andra Demokrater. Kamala Harris, vad sa hon?
Biden hade inga problem med att samarbeta med riktiga sydstatsdemokrater när det begav sig. Han är en dålig kandidat om man vill locka tänkande svarta väljare.
Vad är det du svarar på i mitt citerade, du gör mig ovanligt förvirrad genom att prata om annat.
Biden gjort en del mindre bra röstningar långt tillbaka i tiden, dock idag har Biden evolverat och lämnat trumpenpolitik bakom sig.
Det är omöjligt och säga om trumpen, som bara verkar öka det som Biden lämnat bakom sig.
Men det är ju autentiska tal de använder så en del vänster kan kanske bli inspirerade av den. "Polariserande" kan man nog säga. De ligger en bit i framkant, amerikanska psy-oppar. Vilken sida stöder den egentligen?
Visa inte videon för XR, Greta och DN. De skulle bara få idéer.
Jag kan inte ens gissa vem av Trump och Biden som tar hem detta. Däremot råkar jag nu veta, med 100% övertygelse, vem som tar hem en "landslide" i november 2024! Vare sig hon vill det eller inte så kommer amerikanerna att sätta denna kvinna i Vita Huset fr o m januari 2025 :
Universum ger oss: C A N D A C E O W E N S
Denna kvinna krossar allt på YouTube just nu: kolla in dagens diskussion hon har med professor Marc Lamont Hill. Det absolut bästa jag sett på YouTube. Någonsin.
Jag kan inte ens gissa vem av Trump och Biden som tar hem detta. Däremot råkar jag nu veta, med 100% övertygelse, vem som tar hem en "landslide" i november 2024! Vare sig hon vill det eller inte så kommer amerikanerna att sätta denna kvinna i Vita Huset fr o m januari 2025 :
Denna kvinna krossar allt på YouTube just nu: kolla in dagens diskussion hon har med professor Marc Lamont Hill. Det absolut bästa jag sett på YouTube. Någonsin.
Missa inte detta!
Ja en färgad kvinna med ovanligt vassa armbågar och huvudet på skaft är nog vad republikanerna skulle behöva när blekfisen utan armbågar som nu leder partiet och landet avgår. Högst intressant faktiskt då förra första damen Michelle Obama knappast ger sig in i politiken trots flera förfrågningar.
Men det är ju autentiska tal de använder så en del vänster kan kanske bli inspirerade av den. "Polariserande" kan man nog säga. De ligger en bit i framkant, amerikanska psy-oppar. Vilken sida stöder den egentligen?
Visa inte videon för XR, Greta och DN. De skulle bara få idéer.
Nej, segern är verkligen inte säkrad. Du förutsätter att folk faktiskt kommer att se reklamkampanjen, och även de som ser den kan - tyvärr - mycket väl välja Biden före Trump.
För ett par månader sedan hade jag hållit med dig, men USA håller just nu på att genomlida ett inbördeskrig och revolutionsförsök. Vanliga väljare attackeras från alla fronter med de mest fantasifulla och vansinniga lögnerna, och vanligt folk orkar generellt inte stå emot. Antingen att de till slut tror på lögnerna eller vanligare att de helt enkelt bara ger efter. Det är lättare att följa med strömmen än att stå upp för sig själv och vad som är rätt när man från första början inte är särskilt intresserad.
Lägg där till att demokraterna har våldet på sin sida. I princip skräms folk till att rösta på Biden, för annars riskerar de stryk och offentlig uthängning. Hur många av vanliga väljare kommer att trotsa BLM-protesterna utanför vallokalerna och hur många kommer att skamset välja Biden för att inte stöta sig med mobben? Detta trots att valet sker anonymt.
Det räcker inte med valkampanjer, Trump måste via handling visa att han kan får stopp på våldet. Det räcker inte att låta demokratiska städer och stater självdestruera, för precis som sossarna går man ur huse för att demonstrera mot sig själva på första maj så kommer väljarna att fortsatt välja samma politiker som skapat kaoset de lever i. Det är ingen slump att - precis som Trump påpekar - demokratiska städer överlägset är de mest våldsamma. Det är ingen slump att alla dessa städer där polisen anklagas för brutalitet och rasism är demokratiskt styrda. Det är tyvärr ingen slump.
Kaosmänniskor dras till kaos, skapar kaos, sprider kaos och vill ha mer kaos.
Dems är smarta så jag som konservativ satsar på dom. Tänk bara att Biden nu kommer att forma en stab omkring sig som skall spegla USA;s olika grupperingar från färgade till latinos. Det är att vara smart politiker . Biden har ju också fördelen mot Clinton att vara t.om mer respekterad än Trump hos viktiga grupper av republikanska väljare.
Så vill svage Trump klara skivan i nov får han nog börja bete sig som en vuxen man och inte som världen hela driftkuku då det bevisligen skrämmer bort väljarna. Klarar han den omställningen?
Var många bildade afrikaner i USA som tog väldigt illa vid sig när Biden försökte göra ned dem med försöka bestämma hur de ska tänka och rösta, för att vara "riktiga svarta". Nä, Biden får nog förlita sig på de kriminella svarta utan jobb som nu far runt och plundrar o härjar. Frågan är ju då hur många av dem Biden kommer förmå att registrera sig för att rösta. Hypar gamla senila gubben verkligen så många av dessa kriminella ungdomar från sin källare där han gömmer sig?
Var många bildade afrikaner i USA som tog väldigt illa vid sig när Biden försökte göra ned dem med försöka bestämma hur de ska tänka och rösta, för att vara "riktiga svarta". Nä, Biden får nog förlita sig på de kriminella svarta utan jobb som nu far runt och plundrar o härjar. Frågan är ju då hur många av dem Biden kommer förmå att registrera sig för att rösta. Hypar gamla senila gubben verkligen så många av dessa kriminella ungdomar från sin källare där han gömmer sig?
Japp frågan är vem av de två som förolämpar sina väljare mest. Bidens okänslighet kring svarta eller Trump som har rallyn och tar bort tusentals lappar som var uppsatta för att ha distans så att antalet smittade skulle hållas så lågt som möjligt.
Det är rätt gränslösa bägge två och har klara mentala defekter. Ska bli synnerligen intressant att se mer hur det står till i skallen på dem när det blir debatter. Två fullständigt tappade individer som ska försöka framhålla sig som det bästa alternativet.
Japp frågan är vem av de två som förolämpar sina väljare mest. Bidens okänslighet kring svarta eller Trump som har rallyn och tar bort tusentals lappar som var uppsatta för att ha distans så att antalet smittade skulle hållas så lågt som möjligt.
Det är rätt gränslösa bägge två och har klara mentala defekter. Ska bli synnerligen intressant att se mer hur det står till i skallen på dem när det blir debatter. Två fullständigt tappade individer som ska försöka framhålla sig som det bästa alternativet.
Och då får man ändå säga att vi i Sverige har ännu sämre politiker. Samma journalister som klagar på att Trump tar bort lappar hyllar samtidigt upplopp där tusentals trängs för, att begå grova brott och belasta samhället ytterligare. Finns stort antal smittskyddsexperter i USA som närmast gjort det till en hjärtefråga att kritisera Trumps hantering av smittan, för att sedan spola ned den egna trovärdigheten genom att hävda att det är OK att trängas och bryta mot alla reglerna så länge som man gör det för "black lives matter".
Dessutom svenska journalister och politiker som i ena andetaget hatar på Trump för att han lät ta bort lappar, för att i nästa andetag hylla svenska strategin som kostat 5000 medborgare livet så här långt. Det börjar bli dags dessvärre att inse att Trump är en av de mentalt friskaste politiska ledarna vi har i västvärlden, och då är han ändå ganska knas. Det är mycket sjukare grejer som svenska miljöpartister och sossar mfl. sysslar med.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-06-29 kl. 01:58.
Trump betalar TV-tid för att låta bl.a Biden och AOC hetsa till kaos till häftig "Hollywoodmusik"! Och Biden ser alert ut, ingen "sleepy Joe" här inte. Många unga tycker nog att AOC verkar "häftig". Många kommer definitivt att tolka filmen som att revolution är "cool".
Det politiska systemet hetsar grupper av människor mot varandra. Ungefär som talet Greta höll i FN.
Påminner också om filmen i Staffanstorp som Skånemoderaterna lät spela in. Staffanstorp är en villaidyll som dock ligger nära kaoset i Malmö. Invånarna är oroliga att etniska konflikter skall uppstå om invandrare flyttar in. I det läget antyder lokalpolitiker att IS-hemvändare kan flytta in, genom att införa kommunala regler om att IS-hemvändare inte skall få gratis busskort! (Men inga IS-hemvändare var aktuella.) Därefter publicerar de en reklamfilm för att flytta till Staffanstorp. Men filmen visar en kille med "IS-skägg" som flyttar in!
Politikerna vill stressa och oroa folk. Precis som i denna reklam.
Senast redigerad av wwr 2020-06-29 kl. 03:25.
Fast med en Trump som retwittrar videor där man ropar white power lär han väl inte få fler färgadeväljare, möjligen lite fler kriminella vita ute på extrema högerkanten.
Otroligt att Trump är såpass svagsint att han sprider rasísm under ett valår så öppet. Inte undra på att han sjunker som en gråsten hos väljarna. Och vet han inte vad han sprider så är det ju än värre.
Hade valet varit idag hade svage Trump coronafaran till trots åkt ur vita huset i en ceremoni med fullsatta läktare och jublande publik. Det hade inte hjälp Trump om han så barrikaderat sig i bunkern under vita huset, tro mig.
Biden framstår ju som en Einstein i jämförelse med den kroniska olyckan i vita huset och då är ändå Biden gammal och lite disträ. Men Biden är ändå enormt respekterad i alla läger och den som allt fler väljarna sätter sin tilltro till före träsktrollet Trump.
På ett individuellt plan borde man fråga sig om huruvida man är på rätt sida när man måste använda lögner.
Siffrorna är naturligtvis fullständigt ointressanta. Jag lovar dig att ingen Trumpanhängare bryr sig om era sagor.
Men det där med "grab them by the pussy"... Det är ju alltså inte bara taget ur sin kontext, utan det är ju även bara en del av en mening.
Så man har till och med tagit en halv mening ur sin kontext för att få det att låta som en sexistisk uppmaning.
Kontexten är egentligen en privat diskussion där Trump pratar om att "fans är helt galna".
-"They let you grab them by the pussy.".
Säger inte det er någonting att ni kritiserar era egna lögner om Trump?
Jag hör nästan aldrig någon från vänstern kritisera någonting Trump gjort i verkligheten. Finns det inte någon kritik mot sanningen?
Ja, jag kan förstå varför siffrorna är fullständigt ointressanta för er sektmedlemmar. Signs You’re Probably In A Cult
The leader is the ultimate authority
If you’re not allowed to criticize your leader, even if the criticism is true, you’re probably in a cult.
Men många republikaner är väldigt nervösa.
Citat:
Sen. Kevin Cramer (R-N.D.) acknowledged there is anxiety about the upcoming election among fellow Republican senators.
Seriöst, din byfåne, om du ska hålla på att yra om kontexter och ord du inte begriper dig på så kan man väl endå begära att du inte hittar på egna citat?
Trump: Yeah, that’s her. With the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.
Bush: Whatever you want.
Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything.
Ja, jag kan förstå varför siffrorna är fullständigt ointressanta för er sektmedlemmar. Signs You’re Probably In A Cult
The leader is the ultimate authority
If you’re not allowed to criticize your leader, even if the criticism is true, you’re probably in a cult.
Men många republikaner är väldigt nervösa.
Seriöst, din byfåne, om du ska hålla på att yra om kontexter och ord du inte begriper dig på så kan man väl endå begära att du inte hittar på egna citat?
Trump: Yeah, that’s her. With the gold. I better use some Tic Tacs just in case I start kissing her. You know, I’m automatically attracted to beautiful — I just start kissing them. It’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait. And when you’re a star, they let you do it. You can do anything.
Bush: Whatever you want.
Trump: Grab ’em by the pussy. You can do anything.
Missa inte detta!
Haha, för fem år sedan hade jag antagligen skrattat åt detta men med tanke på att Trump blev president så är det väl möjligt att hovnarren Owens också blir det
En sak dock, hon är 31 år gammal idag och i januari 2025 hade hon hunnit fylla 35. Ett av kraven för presidentskapet är att man fyllt 35 år. Men hade hon fått kandidera 2024 innan hon hunnit fylla 35? Menar rent praktiskt: hon fyller år i april och valet hålls i november så november 2024 har hon fyllt 35, men får hon kandidera och köra sin kampanj i typ december 2023 eller januari 20204? Nån som vet hur det ser ut?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!