2020-06-28, 19:50
Medlem
Vi är instängda av alla våra grannländer likt ett recenserat Nordkorea och FHM klipper lika många dödsfall i Corona enkelt på en förmiddag som Sydkorea, Taiwan och Hong Kong haft i dödstal under hela året.
Regeringen mähä inställning till det klart dysfunktionella FHM kostar idag enbart turistnäringen 320 miljoner om dagen. Vi kan enkelt börja med masstestinigar och lag på munskydd men det kommer FHM inte att göra. Enbart turist öringen kommer därför att förlora 16 miljarder till och vi får nog vara inmurade i minst ett halvår till. - Regeringen lever i en DN-skadad sekt. Vi leds av en sekt.

Welcome to Jonestown.
Citera
2020-06-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du skrev: "Förstår du inte att risken för självmord hade ökat om vi hade stängt landet?"

Och då berättade jag för dig att landet är stängt, vi kan inte resa ut och andra vågar inte komma hit. Var det så svårt att förstå kopplingen mellan det svaret och ditt påstående?
Men det ena utesluter väl inte det andra din dumme fan? Måste allt handla om din egen världsbild?
Citera
2020-06-28, 19:56
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/antalet-smittade-okar-i-flera-europeiska-lander-aterinfor-restriktioner?fbclid=IwAR06MT12yiSyn8d_A9s vMIsY_NxrxQwtKxyCzh6xupk9zcodJ973--oDWmA

Ja hur var det nu? Smittan hade ju minskat enligt Flashbackexpertisen?
Citera
2020-06-28, 20:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men det ena utesluter väl inte det andra din dumme fan? Måste allt handla om din egen världsbild?

Du är ju helt förvirrad stackare, gnyr om att folk skulle begå självmord om vi stängde gränserna men det är ju vad som gäller nu, jag skulle lämna landet direkt om jag kunde men får inte resa ut.
Citera
2020-06-28, 20:05
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Förstår du inte att risken för självmord hade ökat om vi hade stängt ner landet? Är du så fast vid din egen världsbild att du helt ignorerar all annan information?

Vi vet också att Facebook, försäljning av alkohol och dylikt ökar risken för självmord men vi tillåter det. Av någon outgrundlig anledning anser du att rädslan för att vara deprimerad ska förhindra oss från att vidta normala pandemiskyddsåtgärder som vår civilisation använt under tusentals år.
Citera
2020-06-28, 20:08
Medlem
Citat:
Du är ju helt förvirrad stackare, gnyr om att folk skulle begå självmord om vi stängde gränserna men det är ju vad som gäller nu, jag skulle lämna landet direkt om jag kunde men får inte resa ut.
Om du nu är så missnöjd med hur saker och ting fungerar i det här landet så förstår jag ärligt talat varför du ens bor kvar här. Ingen tvingar dig att stanna kvar om du är så missnöjd.
Citera
2020-06-28, 20:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Om du nu är så missnöjd med hur saker och ting fungerar i det här landet så förstår jag ärligt talat varför du ens bor kvar här. Ingen tvingar dig att stanna kvar om du är så missnöjd.

Ja det går inte att resa härifrån nu som bekant så jo jag är tvingad att stanna kvar.
Citera
2020-06-28, 21:48
Medlem
Citat:
Vad du menade med MSM var klart men din mening har många andra brister:
"Så om icke MSM gjort samma sak så hade det aldrig kunnat påverka folk...?"

Försök formulera en korrekt mening och återkom.

Det är inget fel alls på den meningen, utan du duckar för att försöka slippa svara..

Avsikten med meningen, vilket borde vara lätt att förstå, var att höra med dig om du tror att det bara är MSM som kan påverka folk på det sättet, och om du menar att de inte skulle kunna bli påverkade om annan media än MSM gör samma sak?
Citera
2020-06-28, 21:54
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är inget fel alls på den meningen, utan du duckar för att försöka slippa svara..

"Så om icke MSM gjort samma sak så hade det aldrig kunnat påverka folk...?"

Nej den meningen är ett missfoster.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Avsikten med meningen, vilket borde vara lätt att förstå, var att höra med dig om du tror att det bara är MSM som kan påverka folk på det sättet, och om du menar att de inte skulle kunna bli påverkade om annan media än MSM gör samma sak?

Vadå "på det sättet"?

Det är klart ett massmedium har speciella förutsättningar att kunna påverka folk.
Hjärntvätt av massan kräver att man når ut till massan och helst kan bomba massan med hjärntvätt dag efter dag och helst från olika håll, TV, tidningar mm.
Citera
2020-06-29, 02:00
Medlem
Citat:
Alltså ni som böjer er framlänges för att anklaga regeringen och FHM för att våran dödssiffra är så hög trots att folk struntar i restriktioner, , inte håller avstånd osv. Skyller ni på polisen om en knivmördare snubblar på sin egen kniv och dör också? Typisk högerretorik. ALLTID någon annans fel och leta syndabockar och hänga ut ansvariga för att själva slippa behöva ta ansvar. Säger allt om vart vårt land är på väg

Varför tror du att det ena utesluter det andra?
Jag kan bara prata för mig själv men jag har varit extremt sparsam med att träffa folk under pandemin, främst äldre släktingar, (för deras skull!)sen långt innan FHM kom med de råden. Redan tidigt i Februari ringde jag min gamla moster och sa att vi inte skulle komma att ses på ett tag.

Samma sak gäller handling och all annan "onödig" kontakt med folk. Nog fan hade det varit roligare att fika med moster, gå på krogen, hänga på stranden eller gå på loppis eller vad fan det nu kan vara, men vi befinner oss i en pandemi, även om människor verkar ha glömt det eller skiter i det, vilket som.

Jag har med andra ord tagit både mitt eget ansvar men även en del av andras ansvar som tydligt inte kunde göra det själv.

Ger det mig rätten att vara kritisk mot hur jävla dåligt det här sköttes från start nu eller tycker du bara att jag ska hålla käft för att jag har "fel åsikt" ?

Du behöver inte svara, jag vet redan vad du vill svara.
Senast redigerad av Throwaway1912 2020-06-29 kl. 02:06.
Citera
2020-06-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det tycks bli allt uppenbarare att Tegnell har skitit i det blå skåpet - flera gånger.

Och du ska veta att jag varit obrottsligt lojal med Tegnell och hans strategier fram till nu.

Vad exakt fick dig att ändra inställning ?
Citera
2020-06-29, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
I mars sade han att smittspårning inte är görligt, nu när vi har tusentals fler smittade så skall vi börja med smittspårning. Givetvis frågar inte journalisterna honom varför de svänger i frågan.

Sedan misstänker jag att smittspårningen är blott en chimär för att blidka omvärlden och ge ett sken av att vi gör något vettigt. Nu går personal på knäna som skall analysera tester, hur har de tänkt bygga upp organisationen kring smittspårning om de redan har grava problem med testningen?

Har du glömt kompetensregnet?

I övrigt tror jag att du har helt rätt, det är en chimär för att få det att se ut som att "Sverige tar minsann sitt ansvar" det är dock för lite,för sent som alltid. rågan är bara om resten av västvärlden kommer gå på blåsningen denna gången med?
Sverige omnämns redan av WHO i samma andetag som tillexempel Moldavien och andra urfattiga, korrupta skitländer ,(inte för att jag tycker speciellt illa om länderna som nämndes dock)

Det är bara att hacka i sig, vi är ett korrupt, snart urfattigt skitland.
Sverigebilden upprätthålls av blinda, döva och naiva.

På den positiva sidan.
Vi blir förmodligen av med massor av skitmänniskor när det väl beger sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in