Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Alltså ni som böjer er framlänges för att anklaga regeringen och FHM för att våran dödssiffra är så hög trots att folk struntar i restriktioner, , inte håller avstånd osv. Skyller ni på polisen om en knivmördare snubblar på sin egen kniv och dör också?

Typisk högerretorik. ALLTID någon annans fel och leta syndabockar och hänga ut ansvariga för att själva slippa behöva ta ansvar. Säger allt om vart vårt land är på väg
Varför tror du att det ena utesluter det andra?
Jag kan bara prata för mig själv men jag har varit extremt sparsam med att träffa folk under pandemin, främst äldre släktingar, (för deras skull!)sen långt innan FHM kom med de råden. Redan tidigt i Februari ringde jag min gamla moster och sa att vi inte skulle komma att ses på ett tag.
Samma sak gäller handling och
all annan "onödig" kontakt med folk. Nog fan hade det varit roligare att fika med moster, gå på krogen, hänga på stranden eller gå på loppis eller vad fan det nu kan vara, men vi befinner oss i en pandemi, även om människor verkar ha glömt det eller skiter i det, vilket som.
Jag har med andra ord tagit både
mitt eget ansvar men även en del av andras ansvar som tydligt inte kunde göra det själv.
Ger det mig rätten att vara kritisk mot hur jävla dåligt det här sköttes från start nu eller tycker du bara att jag ska hålla käft för att jag har "fel åsikt" ?
Du behöver inte svara, jag vet redan vad du
vill svara.