2020-06-27, 15:26
Medlem
https://mobile.twitter.com/katjanouc...31442488692738

Vad tycker ni om H&Ms tilltag?

Är det inte hyckleri med tanke på att arbetsförhållandena för H&Ms fabriksanställda?

Kommer du fortsätta handla på H&M?

Citera
2020-06-27, 15:31
Medlem
Lol jasså? Så H&M stöjder terrorism?
Citera
2020-06-27, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej. BLM var det.

Exakt. Det är därför jag kallar dom terrorism.
Citera
2020-06-27, 15:36
Medlem
Tror att de flesta kläder numera sys under liknande förutsätningar.
Fast snart sys allt med robotar skulle ja tro
Citera
2020-06-27, 15:37
Bannlyst
Jag handlar inte direkt på H&M och de har inte med någon princip att göra.
Skulle jag tycka att de hade okej kläder till ett rimligt pris hade jag nog köpt där.
Enligt mig är de flesta kedjor ganska värdelös smak och kläderna har ingen kvalité längre utan går sönder snabbt.

Sen de här med BLM så är det bara fånigt, vad stödjer H&M egentligen? ingenting mer än ett hopp om att vara en sponsor och göra reklam.
Citera
2020-06-27, 15:37
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det är som medeltidens avlatsbrev!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Avlatsbrev
Citat:
Avlatsbrev var ett dokument, ett påvligt brev, där köparen tillförsäkrades syndaförlåtelse som erkänsla för de pengar han betalade
Citera
2020-06-27, 15:39
Medlem
ipostians avatar
Med tanke på hur BLM systematiskt förstör för olika företag runt om i USA/världen, ser jag det som en muta för att BLM inte ska loota och förstöra H&M's butiker.

Synd att det ska behövas, men sådant är samhället vi lever i.

Om det fungerar eller inte får väl tiden utvisa.
Citera
2020-06-27, 15:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Har aldrig och kommer aldrig att handla hos H&M. Deras kläder sys av barnarbetare i asien och detta tilltag med att stödja BLM gör bara ens beslut än bättre. BLM är rasister.
Citera
2020-06-27, 15:42
Medlem
papercut-ninjas avatar
Finns ju ingen organisation som går under namnet Black Lives Matter, utan det är pengar till olika organisationer som bedriver juridisk och politisk rådgivning. Pengar till valkampanjer och rättsprocesser alltså.
Citera
2020-06-27, 15:46
Medlem
Selmaskusins avatar
Man hoppas att de inte har fått någon form av stöd från Svenska staten på grund av Corona när de kan slänga ut 5 mkr till välgörenhet. Det borde de i så fall få betala tillbaka.
Citera
2020-06-27, 15:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Finns ju ingen organisation som går under namnet Black Lives Matter,

Öhh... jo det finns det. Hur kan du ha missat det idag? Sovit under en sten under en sten?

Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
utan det är pengar till olika organisationer som bedriver juridisk och politisk rådgivning. Pengar till valkampanjer och rättsprocesser alltså.

Här har du rätt. Som det uttrycks så står det inte att pengarna går till BLM's organisation. Så vi vet inte riktigt vilka organisationer som faktiskt får pengarna. Kanske att det står i artikeln som jag inte läst. Om nu det rapporterade stämmer.
Citera
2020-06-27, 16:02
Medlem
Ghastens avatar
Handlar väldigt sällan där nu blir det ännu längre mellan gångerna.

Vill inte vara med och sponsra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in