Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-24, 09:50
Medlem
Templarknight1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Yep, samma folk bakom Carporten i Haninge.

Skandal att dem får fortsätta bedriva verksamheten.

Skulle köpa en BMW 7 serie, tog bilen på test körning och fann en våg som var täckts med vita rester och en påse med cirka 6 gram kokain
Citera
2020-06-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Templarknight1488

Skulle köpa en BMW 7 serie, tog bilen på test körning och fann en våg som var täckts med vita rester och en påse med cirka 6 gram kokain

I handsfaket så klart
Citera
2020-06-24, 12:37
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
När bilhandlare inte skriver ut regnr i blocketannonser bör man oroa sig då? Liksom varför inte bara ha en bild på regnr så man kan forska lite själv..
När privatpersoner gör det så är det för att dom inte vill bli spårade: man kan hitta ägaruppgifter så som adresser med hjälp av reg.nummer.

När bilföretag gör det så kan det bero på flera olika orsaker. Ibland är det bilder på en likadan/liknande bil i annonsen och inte den som är till salu.

Men oftast beror det på att man nuförtiden kan se via appar och hemsidor när bilen såldes sist och vad priset låg på då. Dom vill helt enkelt göra en rejäl vinst utan att kunden får reda på det.

Förr handlade det mycket om mätarfifflade bilar men det blir svårare och svårare att sälja sånt i Sverige. Det var enkelt att kolla upp bilens mätarställning redan för 15 år sedan.
Citera
2020-06-24, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Templarknight1488

Haha , den bilen kunde ha blivit billig.
Citera
2020-06-25, 18:33
Medlem
Usch för sånt : d
Citera
2020-06-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
När privatpersoner gör det så är det för att dom inte vill bli spårade: man kan hitta ägaruppgifter så som adresser med hjälp av reg.nummer.

När bilföretag gör det så kan det bero på flera olika orsaker. Ibland är det bilder på en likadan/liknande bil i annonsen och inte den som är till salu.

Men oftast beror det på att man nuförtiden kan se via appar och hemsidor när bilen såldes sist och vad priset låg på då. Dom vill helt enkelt göra en rejäl vinst utan att kunden får reda på det.

Förr handlade det mycket om mätarfifflade bilar men det blir svårare och svårare att sälja sånt i Sverige. Det var enkelt att kolla upp bilens mätarställning redan för 15 år sedan.
okejokej, då bör man passa sig för dem firmorna som gör de, men oavsett så lämnar dem alltid ut regnr när man ber om de :P
Citera
2020-07-05, 19:09
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
okejokej, då bör man passa sig för dem firmorna som gör de, men oavsett så lämnar dem alltid ut regnr när man ber om de :P
Är det en speciell/ovanlig bil så kan man ju iaf åka dit och titta / provköra den först. Väl på plsts så kan du ju kolla upp bilens hostorik mer när du ändå kan se registreringsskyltarna.

Så har jag gjort några gånger nät jag kollat på bil hos privatpetsoner som inte viljat skylta med skylten i annonsen.
Citera
2020-07-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvertonKean
Nyservad årsmodell 2010. 12500 mil.

Tydligen sitter den väldigt svårt till. Nu när man vet vad som är fel så hade det gått att laga det för 4 800 kr.

Väldigt bra killar på Meca Kungsbacka om man nu ska lyfta något i tråden. Det tyckte inte heller att Riddermark skötte detta snyggt och lät mig hämta ut bilen för 0 kr. Trots att de undersökt den och hittat felet. Gå till ARN var deras råd med.

Skrämmande läsning om Riddermark, funderar själv på bilköp och letar just nu runt efter seriösa bilförsäljare. Min uppfattning var att Riddermark var en av de bättre som inte sysslade med lurendrejeri men nu fick jag mig en rejäl tankeställare. Hoppas fittan till säljare fått sparken. Finns det inga seriösa inom branschen längre, bara skojare som sysslar med bilförsäljning eller?

Kan passa på att varna för Autopartner i Lund, finns tråd om företaget på Flashback. Säljer i stort sätt endast förstörda/defekta bilar. Någon får gärna tipsa om seriösa bilhandlare via PM.
Citera
2020-07-27, 15:26
Medlem
Autotjänst i nybro. En skojare som inte har utbildning inom fordon och är bland dom dyraste i stan.
Citera
2020-08-11, 02:49
Medlem
R4hu7s avatar
Någon som köpt bil av Ömsa Bil i Örebro? Såg en bil där som jag är intresserad av. Sökte runt och hittade dock dåliga omdömen från dem. De flesta från 2013, 2014 och 2015. Har någon av er handlat av dem de senaste året?

Det kommer inte upp några träffar på ARNs svartalistan när jag söker på Ömsa Bil iallafall.
Citera
2020-08-11, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Någon som köpt bil av Ömsa Bil i Örebro? Såg en bil där som jag är intresserad av. Sökte runt och hittade dock dåliga omdömen från dem. De flesta från 2013, 2014 och 2015. Har någon av er handlat av dem de senaste året?

Det kommer inte upp några träffar på ARNs svartalistan när jag söker på Ömsa Bil iallafall.

En kompis köpte en Volvo XC60 där. De glömde skicka med vinterdäcken, min kompis glömde att påpeka det också. De körde därför upp däcken i efterhand till Sthlm utan att protestera. Så inga klagomål här, dock tycker jag de ligger lite högt prismässigt. Jag är nog inte den enda som tycker det eftersom bilarna ofta brukar stå några månader innan de säljs.
Citera
2020-08-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teaz133
Vad vet vi om motor performance Stockholm AB?

Mycket blandade bilar samt importerade

Varning om Motorperformance I Haninge !!!! Då jag & en bekant har mycket dåligt att säga om dessa.....

Småligister som öppnat firma!!! VARNING!!
Låt inte priset locka er....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in